Den går lite när den vill

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Den går lite när den vill

Inlägg av TheMidnightRider »

Jag hade ställt in moppen någolunda , den gick utan att den dog och var pigg , men nu när jag låtit den stå i en vecka så dör den efter 2 minuter och när man kör saknar den orken , när den börjar bli varm typ dör den , jag undrar vad som kan vara fel ?
Senast redigerad av TheMidnightRider den 25 februari 2011, 18:36, redigerad totalt 1 gånger.
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
wcat
Svårstartad skrothög

Inlägg av wcat »

kondens i tanken ?? sen blir det vatten .. eller nått .. tryck på tänd hatten ?? :wink: :roll:
hur mycket en anka försöker så kan den aldrig bli en svan
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Kan nån hjälpa mig?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ta bort tanken och tvätta ordentligt invändigt.. kondens är att det är ett lager skit från bensinen som fassnar i borren om bensinen inte pumpas runt :D

Sen en fråga: hur var vädret när du slutade köra och hur är vädret nu?
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

ska testa :D men det rinner soppa som fan ur slangen när man tar bort den
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

TheMidnightRider skrev:ska testa :D men det rinner soppa som fan ur slangen när man tar bort den
vad jag säger då är att om et inte skulle komma ngn bensin alls, DÅ skulle det vara ngt fel ;)
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

kondens i tanken är en bra tanke, byt soppan

men även så kan det vara så att du ställde in den när det var -20 ute och nu äre 0 gradigt spelar faktiskt stor roll då..testa o bestycka igen
Titta förbi mitt Speedfight 2 projekt!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10465
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Har bytt soppan nyss , men jag ställde in den ute när det var -10 och å gick den klockrent , men nu när det är -1 - 0+ så går den skit
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt :) så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då :) läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Smilee skrev:kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt :) så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då :) läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
lånar lite :D

så om det är kallt så blir det som att den får mindre blandning? som min går nu så är den lite slö efter fullgas och tänkte att det kansk va att den inte hinner få bensin :D

kan det vara det då?
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Föresten om elchoken sitter jätte löst och med en skruv halv i skruvad så är det väl inte så konstigt att den stannar?
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

PoWeRKinG skrev:
Smilee skrev:kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt :) så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då :) läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
lånar lite :D

så om det är kallt så blir det som att den får mindre blandning? som min går nu så är den lite slö efter fullgas och tänkte att det kansk va att den inte hinner få bensin :D

kan det vara det då?
Tydde det så att det känns som motorn får för lite soppa, större munstycke! som sagt när det är kallt ute så behöver motorn mer soppa,varmt så behöver den mindre :)
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

TheMidnightRider skrev:Föresten om elchoken sitter jätte löst och med en skruv halv i skruvad så är det väl inte så konstigt att den stannar?
Herregud..skruva i den helt då kanske? ;)
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Ja , det är det , bara att jag måste fixa skruvar för den rundade jag när jag fel sökte den innan :oops: för när den blir varm så dör den så det är nog det
Låst