jag har en Kymco zx fever och jag undrar hur man ska välja dom optimala munstyckena till förgasaren och variatorvikter, min setup är original men ostrypt så den gör 60km/h
har ju sett moppar som har varit ostrypta med bytta variatorvikter o dom har ju gjort 85-90 km/h
borde jag ta bort cdi boxen? kan det skada motorn om jag gör det
Senast redigerad av Gummesson88 den 26 februari 2011, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Gummesson88 skrev:jag har en Kymco zx fever och jag undrar hur man ska välja dom optimala munstyckena till förgasaren och variatorvikter, min setup är original men ostrypt så den gör 60km/h
har ju sett moppar som har varit ostrypta med bytta variatorvikter o dom har ju gjort 85-90 km/h
Ah jo de tror jag också...
Vet du vad, vad sägs om att läsa igenom forumets regler en gång, skulle inte skada i ditt fall?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Gummesson88 skrev:jag har en Kymco zx fever och jag undrar hur man ska välja dom optimala munstyckena till förgasaren och variatorvikter, min setup är original men ostrypt så den gör 60km/h
85-90 med bara svstryp...nej knappast. Men 65-70 km kan de gå när de är avstrypta.
Ännu en gång tro inte på vad hastighetsmätarna visar på moppen. Många visar 10-15 km mer än vad moppen går i.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Ja utan CDI-box kommer moppen säkert göra 150 km ...jag har hört att det finns en strypning i den.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
det finns en strypning på variator hylsan antingen svarar du den eller köper dig ett nytt trim hylsa för cirka 100-150
sen så är den också strypt i cdi boxen som ligger under sadeln på mopeden, du klipper bort den limegröna kabeln som löper ut från cdi'n och förlänger den till batteriets minus pol eller så slipar du bort färgen på ramen och binder den där med tejp '! gör du så får du en hastighet på 75-80 km/h med en bra Axx
det finns en strypning på variator hylsan antingen svarar du den eller köper dig ett nytt trim hylsa för cirka 100-150
sen så är den också strypt i cdi boxen som ligger under sadeln på mopeden, du klipper bort den limegröna kabeln som löper ut från cdi'n och förlänger den till batteriets minus pol eller så slipar du bort färgen på ramen och binder den där med tejp '! gör du så får du en hastighet på 75-80 km/h med en bra Axx
tattar meck....gör det INTE!
Köp heldre en ordentlig "trimm" box istället för att börja klippa av saker och skit...finns för många som inte vet vad de gör och det bruka resultera i att hela skiten går sönder istället
aa kom på att det inte va nå vidare topic haha men går väl inte att ändra nu ? ska nog ge mig på att byta till större munstycke och koppla ur varvskyddet haha är väl inget fel på tattarmeck? satte i 9.5 g variatorvikter idag o den fick slött acc men bra toppfart så ska nog lätta något gram
tattar meck....gör det INTE!
Köp heldre en ordentlig "trimm" box istället för att börja klippa av saker och skit...finns för många som inte vet vad de gör och det bruka resultera i att hela skiten går sönder istället
Tattar meck??? jag har kört mopeden sen den har vart ny o nu har jag kört cirka 1150 mil med utan nån problem?
du är tattar meckare