för dom hårdaste på sport är gula och det har jag ju

Det skulle ju vara att moppen måste varva riktigt mycket innan kopplingen slår ut och greppar. Och då blir det jävla grejer på gångPoWeRKinG skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=2970
då har jag för hårda nu alltså? :S den greppar ju skitsentJetforce_Dahlin skrev:Det skulle ju vara att moppen måste varva riktigt mycket innan kopplingen slår ut och greppar. Och då blir det jävla grejer på gångPoWeRKinG skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=2970
Så ha inte för hårda, då kommer det ta lång tid innan den greppar
Ja, det var ju det jag sa från början?PoWeRKinG skrev:då har jag för hårda nu alltså? :S den greppar ju skitsentJetforce_Dahlin skrev:Det skulle ju vara att moppen måste varva riktigt mycket innan kopplingen slår ut och greppar. Och då blir det jävla grejer på gångPoWeRKinG skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=2970
Så ha inte för hårda, då kommer det ta lång tid innan den greppar
Jetforce_Dahlin skrev:Om den greppar sent så ska du ha hårdare kopplingsfjädrar. Kopplingsfjädern byter du bara om remmen slirar. Och vikterna kan jag inte säga för vet inte hur du kommer köra med den. Det måste man känna efterPoWeRKinG skrev:Mhr replica 70cc
ZX
17,5
100 munstycke.
osv.
allt i variatorn är original likaså kopplingen -.-
vilka vikter+kopplingsfjädrar+tryckfjäder?
gärna snabba svar för ska beställa idag!
aerox. just nu så slår den över på fullgas så gärna några som ger toppfart
just nu greppar den sjukt sentgärna några som greppar hyffsat
Haha oj, menade mjukarePoWeRKinG skrev:Jetforce_Dahlin skrev:Om den greppar sent så ska du ha hårdare kopplingsfjädrar. Kopplingsfjädern byter du bara om remmen slirar. Och vikterna kan jag inte säga för vet inte hur du kommer köra med den. Det måste man känna efterPoWeRKinG skrev:Mhr replica 70cc
ZX
17,5
100 munstycke.
osv.
allt i variatorn är original likaså kopplingen -.-
vilka vikter+kopplingsfjädrar+tryckfjäder?
gärna snabba svar för ska beställa idag!
aerox. just nu så slår den över på fullgas så gärna några som ger toppfart
just nu greppar den sjukt sentgärna några som greppar hyffsat
haha ;)men jag kan nog testa lite olika ocmbos sen om det inte blir bra så tar jag och beställer imorrnJetforce_Dahlin skrev:Haha oj, menade mjukarePoWeRKinG skrev:Jetforce_Dahlin skrev: Om den greppar sent så ska du ha hårdare kopplingsfjädrar. Kopplingsfjädern byter du bara om remmen slirar. Och vikterna kan jag inte säga för vet inte hur du kommer köra med den. Det måste man känna efter
Håller på och pluggar, så det blev nog lite överhettning där uppe
(Y)PoWeRKinG skrev:haha ;)men jag kan nog testa lite olika ocmbos sen om det inte blir bra så tar jag och beställer imorrnJetforce_Dahlin skrev:Haha oj, menade mjukarePoWeRKinG skrev:
Håller på och pluggar, så det blev nog lite överhettning där uppe
testa 6-7g vikter "sport" fjädrar eller + ca 2000rpm fjädrar.speedfighten skrev:jag har en speedfight2, drog på ett gianelli extra chrome rör, 50cc sport cylinder bytte till ett större munstycke och har mixtrat lite med kopplinsfjädrar och vikter men får inte upp accet på den, några tips?
köp med 3 backar och en ny kopplings skål också, kostar inte löjligt myckeBorn2Ride skrev:Hej, behöver snabba svar då jag ska köpa en ny koppling!
Jag undrar hur många kopplingsbackar en beta ark 07a har?
Har inte tillgång till en mutterdragare nu så kan inte kolla det själv.
Mvh
danne
gilera_stalker skrev:tjena har en gilera stalker som jag precis satt på stage6 70 sport
nu så har jag lite funderingar vad ni rekommenderar för variator, koppling
vikter mm kör doppler avgassystem rr7 doppler luft filter,
om nu kunde ge mig för slag på grejor jag kan beställa för det finns ju massa välja mellan , det behöver inte vara det värsta.
Jag vet inte vad vikten gör för skillnad. Men de allra felsta har 107 orginal, det är bara att mäta på den du har nu. Men jag skulle ha tagit den lättasteZX skrev:Tja har tänkt köpa en ny kopplingklocka.
Har tänkt köpa denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=17584
Nu undrar varför det är olika vikter på den.
Om man väljer den lättaste axxar den bättre då eller?
Eller vad gör det för skillnad om man väljer den tyngsta eller den
lättaste? Och passar den på original koppllingen
Jetforce_Dahlin skrev:Jag vet inte vad vikten gör för skillnad. Men de allra felsta har 107 orginal, det är bara att mäta på den du har nu. Men jag skulle ha tagit den lättasteZX skrev:Tja har tänkt köpa en ny kopplingklocka.
R/T klockorna är riktigt fina!ZX skrev:Tja har tänkt köpa en ny kopplingklocka.
Men passar den på original kopplngen eller måste man ha den här*** skrev:R/T klockorna är riktigt fina!ZX skrev:Tja har tänkt köpa en ny kopplingklocka.
Du kommer uppleva ett ökat vridmoment pga den lättare vikten.
Personligen för mig så tycker jag vikter under 4 gram är för lite. Men smaken är som baken. Du kan ju prova, och om du inte blir nöjd byta tbx. Men jag skulle behålla 4,5. Dock vet jag inte om/vad det blir för effektskillnad mellan kevlar och vanlig rem.gilera_stalker skrev:hej har köpt lite nya grejor till min gilera stalker en Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
som jag har satt på idag med 4.5 grams vikter sen satte jag på nya kevlar remmen som var med.
ikväll ska nya kopplingen på en Stage6 Torque Control MKII med enStage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm.
kör med en stage6 70cc sport pro och doppler rr7 avgassytem
dellorto 17.5 mm ,
lite undran ska man byta till 3 grams vikter hade 6.5 orginal och köpa en ny vanlig rem i stället för kevlar
köra med vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
förslag tack
ja får väll pröva mig fram med vikterna,, ja det är mer för gatan inte stunt , så det ska va bra ax och bra toppJetforce_Dahlin skrev:Personligen för mig så tycker jag vikter under 4 gram är för lite. Men smaken är som baken. Du kan ju prova, och om du inte blir nöjd byta tbx. Men jag skulle behålla 4,5. Dock vet jag inte om/vad det blir för effektskillnad mellan kevlar och vanlig rem.gilera_stalker skrev:hej har köpt lite nya grejor till min gilera stalker en Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
som jag har satt på idag med 4.5 grams vikter sen satte jag på nya kevlar remmen som var med.
ikväll ska nya kopplingen på en Stage6 Torque Control MKII med enStage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm.
dellorto 17.5 mm ,
lite undran ska man byta till 3 grams vikter hade 6.5 orginal och köpa en ny vanlig rem i stället för kevlar
förslag tack
P.S Vid en sån här fråga så skulle det vara bra om du skrev vad du ville uppnå med din setupDu bör inte ha samma grejer vid stunting som vid racing men det vet du redan, det vet jag
D.S
ja får väll pröva mig fram med vikterna,, ja det är mer för gatan inte stunt , så det ska va bra ax och bra toppJetforce_Dahlin skrev:Personligen för mig så tycker jag vikter under 4 gram är för lite. Men smaken är som baken. Du kan ju prova, och om du inte blir nöjd byta tbx. Men jag skulle behålla 4,5. Dock vet jag inte om/vad det blir för effektskillnad mellan kevlar och vanlig rem.gilera_stalker skrev:hej har köpt lite nya grejor till min gilera stalker en Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
dellorto 17.5 mm ,
förslag tack
P.S Vid en sån här fråga så skulle det vara bra om du skrev vad du ville uppnå med din setupDu bör inte ha samma grejer vid stunting som vid racing men det vet du redan, det vet jag
D.S
Men isåfall ska du ju ha någonstans mittemellangilera_stalker skrev:ja får väll pröva mig fram med vikterna,, ja det är mer för gatan inte stunt , så det ska va bra ax och bra toppJetforce_Dahlin skrev:Personligen för mig så tycker jag vikter under 4 gram är för lite. Men smaken är som baken. Du kan ju prova, och om du inte blir nöjd byta tbx. Men jag skulle behålla 4,5. Dock vet jag inte om/vad det blir för effektskillnad mellan kevlar och vanlig rem.gilera_stalker skrev:hej har köpt lite nya grejor till min gilera stalker en Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
dellorto 17.5 mm ,
förslag tack
D.S
ja fan nu ska ja ner fastnade fan här skulle ner för ett bra tag sen ,Jetforce_Dahlin skrev:Men isåfall ska du ju ha någonstans mittemellangilera_stalker skrev:ja får väll pröva mig fram med vikterna,, ja det är mer för gatan inte stunt , så det ska va bra ax och bra toppJetforce_Dahlin skrev: Personligen för mig så tycker jag vikter under 4 gram är för lite. Men smaken är som baken. Du kan ju prova, och om du inte blir nöjd byta tbx. Men jag skulle behålla 4,5. Dock vet jag inte om/vad det blir för effektskillnad mellan kevlar och vanlig rem.
D.S
Så 4,5 låter bra det, men som sagt. Prova dig fram.
Lycka till
J*vlar vad den varva. Jag kör med 6 eller 6,5 grams vikter. Men ta bort v-brickan, för jag har för mig att varven blev lite anorlunda av någon anledning då (kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen) Sen kan du byta till lite hårdare kopplingsfjädrar. Men byt inte tryckfjäder förns du känner att remmen slirar. Och det kommer den inte göra med org-cylindernfelixmillqvist skrev:Jag tycker min speedfight varvar och låter grymt mkt.
Jag undrar om ni tror att jag behöver byta vikter, kopplingsfjädrar eller tryckfjäder.
Sen en sak till när jag startar den när den inte varit på under natten så är det som den inte får bensin när jag gasar fullt den dör nästan men när man har gasat på halvgas en liten stund så går den iväg,
vad kan det vara för fel?
Det är en speedfight 03
Jag har ett tecnigas med dragen plugg, 7g vikter tror jag.
V-brickan är inte dragen just nu men ska nog göra det igen.
Har är en video
http://www.youtube.com/watch?v=OS3jdLZ4OOk
Skulle vara mkt tacksam för hjälp
Okej, jag tycker det är konstigt som du säger dom flesta kör ju med mkt lättare vikter än jag men får testa med kopplingsfjädrarJetforce_Dahlin skrev:J*vlar vad den varva. Jag kör med 6 eller 6,5 grams vikter. Men ta bort v-brickan, för jag har för mig att varven blev lite anorlunda av någon anledning då (kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen) Sen kan du byta till lite hårdare kopplingsfjädrar. Men byt inte tryckfjäder förns du känner att remmen slirar. Och det kommer den inte göra med org-cylindernfelixmillqvist skrev:Jag tycker min speedfight varvar och låter grymt mkt.
Jag undrar om ni tror att jag behöver byta vikter, kopplingsfjädrar eller tryckfjäder.
Sen en sak till när jag startar den när den inte varit på under natten så är det som den inte får bensin när jag gasar fullt den dör nästan men när man har gasat på halvgas en liten stund så går den iväg,
Det är en speedfight 03
Har är en video
Det var därför jag funderade på att det kanske var för att du har v-brickan kvar? Hårdare kopplingsfjädrar kommer inte att sänka varvtalet. Men nu så i början går det skitsegt för dig. Och om du har hårdare kopplingsfjädrar så kommer det ta lite längre tid (du kommer inte känna av det) för kopplingen att greppa och få hjulet att röra sig. Men när det väl börjar röra sig, så har moppen kommit upp i högre varv så du får en snabbare start. Men den kommer varken få högre eller lägre varv, hoppas du förstodfelixmillqvist skrev:Okej, jag tycker det är konstigt som du säger dom flesta kör ju med mkt lättare vikter än jag men får testa med kopplingsfjädrarJetforce_Dahlin skrev:J*vlar vad den varva. Jag kör med 6 eller 6,5 grams vikter. Men ta bort v-brickan, för jag har för mig att varven blev lite anorlunda av någon anledning då (kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen) Sen kan du byta till lite hårdare kopplingsfjädrar. Men byt inte tryckfjäder förns du känner att remmen slirar. Och det kommer den inte göra med org-cylindernfelixmillqvist skrev:Jag tycker min speedfight varvar och låter grymt mkt.
Det är en speedfight 03
Har är en video
Okej tack, jag får ta och prova det, men hur hårda kopplingsfjädrar tycker du jag ska ha?Jetforce_Dahlin skrev:Det var därför jag funderade på att det kanske var för att du har v-brickan kvar? Hårdare kopplingsfjädrar kommer inte att sänka varvtalet. Men nu så i början går det skitsegt för dig. Och om du har hårdare kopplingsfjädrar så kommer det ta lite längre tid (du kommer inte känna av det) för kopplingen att greppa och få hjulet att röra sig. Men när det väl börjar röra sig, så har moppen kommit upp i högre varv så du får en snabbare start. Men den kommer varken få högre eller lägre varv, hoppas du förstodfelixmillqvist skrev:Okej, jag tycker det är konstigt som du säger dom flesta kör ju med mkt lättare vikter än jag men får testa med kopplingsfjädrarJetforce_Dahlin skrev: J*vlar vad den varva. Jag kör med 6 eller 6,5 grams vikter. Men ta bort v-brickan, för jag har för mig att varven blev lite anorlunda av någon anledning då (kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen) Sen kan du byta till lite hårdare kopplingsfjädrar. Men byt inte tryckfjäder förns du känner att remmen slirar. Och det kommer den inte göra med org-cylindern
Jag har de oranga, men som din moppe låter så skulle du lätt behöva de rödafelixmillqvist skrev:Okej tack, jag får ta och prova det, men hur hårda kopplingsfjädrar tycker du jag ska ha?Jetforce_Dahlin skrev:Det var därför jag funderade på att det kanske var för att du har v-brickan kvar? Hårdare kopplingsfjädrar kommer inte att sänka varvtalet. Men nu så i början går det skitsegt för dig. Och om du har hårdare kopplingsfjädrar så kommer det ta lite längre tid (du kommer inte känna av det) för kopplingen att greppa och få hjulet att röra sig. Men när det väl börjar röra sig, så har moppen kommit upp i högre varv så du får en snabbare start. Men den kommer varken få högre eller lägre varv, hoppas du förstodfelixmillqvist skrev: Okej, jag tycker det är konstigt som du säger dom flesta kör ju med mkt lättare vikter än jag men får testa med kopplingsfjädrar
Okej tack för hjälpen. Får ta och köpa ett par sådana imorn eller nästa vecka då:)Jetforce_Dahlin skrev:Jag har de oranga, men som din moppe låter så skulle du lätt behöva de rödafelixmillqvist skrev:Okej tack, jag får ta och prova det, men hur hårda kopplingsfjädrar tycker du jag ska ha?Jetforce_Dahlin skrev: Det var därför jag funderade på att det kanske var för att du har v-brickan kvar? Hårdare kopplingsfjädrar kommer inte att sänka varvtalet. Men nu så i början går det skitsegt för dig. Och om du har hårdare kopplingsfjädrar så kommer det ta lite längre tid (du kommer inte känna av det) för kopplingen att greppa och få hjulet att röra sig. Men när det väl börjar röra sig, så har moppen kommit upp i högre varv så du får en snabbare start. Men den kommer varken få högre eller lägre varv, hoppas du förstod
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3764