Gianelli extra chrome

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
speedfighten
Elmoped

Gianelli extra chrome

Inlägg av speedfighten »

jag har en speedfight 2 -05 med ett Gianelli extra chrome rör på. Har 50cc cylinder och original förgasare med ett munstycke som är storlek 58. Det är segt acc på moppen och ville ha hjälp hur man skulle kunna förbättra det?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Re: Gianelli extra chrome

Inlägg av PK »

speedfighten skrev:jag har en speedfight 2 -05 med ett Gianelli extra chrome rör på. Har 50cc cylinder och original förgasare med ett munstycke som är storlek 58. Det är segt acc på moppen och ville ha hjälp hur man skulle kunna förbättra det?
variatorgrejer.. vikter eller varför inte en trimvariator ;)

sen kan man byta kopplingsfjädrar osv..

dock så skulle jag satsat på 70cc om man vill ha acc ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Om du inte vill sätta dit en 70cc så kan du byta variatorvikter:) det är väl det vanligaste om man ska ha den i så mycket orginal som möjligt:)
speedfighten
Elmoped

Inlägg av speedfighten »

DiNozzan skrev:Om du inte vill sätta dit en 70cc så kan du byta variatorvikter:) det är väl det vanligaste om man ska ha den i så mycket orginal som möjligt:)
Jag har bytt till 6g vikter i variatorn man fick till röret med går ändå inte bättre, Bytte kopplingsfjädrarna till lite hårdare men blev inte så stor skillnad :)
speedfighten
Elmoped

Re: Gianelli extra chrome

Inlägg av speedfighten »

PoWeRKinG skrev:
speedfighten skrev:jag har en speedfight 2 -05 med ett Gianelli extra chrome rör på. Har 50cc cylinder och original förgasare med ett munstycke som är storlek 58. Det är segt acc på moppen och ville ha hjälp hur man skulle kunna förbättra det?
variatorgrejer.. vikter eller varför inte en trimvariator ;)

sen kan man byta kopplingsfjädrar osv..

dock så skulle jag satsat på 70cc om man vill ha acc ;)

Vad ska jag då har för kopplingfjädrar och vikter? Jag har satt på hårdare fjädrar och 6g vikter man fick till röret men gick inte så mycket bättre :)
Dowolley
Elmoped

Inlägg av Dowolley »

jag har en trimvariator till salu om du skulle vilja köpa ;) HELT NY! aldrig använd,
speedfighten
Elmoped

Inlägg av speedfighten »

Dowolley skrev:jag har en trimvariator till salu om du skulle vilja köpa ;) HELT NY! aldrig använd,
vad är det med trimvariatorn som är bättre då? :)
Låst