Kalletheboy skrev:Tackar!

Ja, jag söker alltså en crossmoped och ingen liten ***pulka

Rieju rrx/mrx - ganska slö original, men otroligt pigg urpluggad. Pluggen är dessutom väldigt lätt att ta bort och ger stor effekt. Väldigt snygg moped för övrigt (cross alternativet original är MRX). Den har lite halvdan framgaffel, men det är inget man tänker på. Bra sadel ifall man skjutsar mycket polare (tycker personligen man sitter väldigt skönt).
Vissa 06or har lite problem med att dom hoppar i friläge (jag känner en, men har hört att det händer oftare på 06or?)
Derbi Senda - Aningen piggare original, men har inte den där simpla pluggen. Många anser att Senda är snyggare än RRX, men det är ju en smaksak. Sendan har lite mer slimmat utseende, inte lika stora kåpor och den breda långa sadeln rrx har. Senda har ganska bra bromsar (tycker jag iaf). Aldrig blivit skjutsad på en Senda, men kört en själv och jag tyckte den kändes lite ostabilare än RRXen.
Derbi drd - Derbi DRD är en väldigt supermotard liknande moppe. Allt är väldigt fin kvalité på DRDn och speciellt DRD Limited edition.
Men priset är därefter. Riktigt fina helt som dom är original.
Beta rr - Beta rr har samma motor som RRXen AM6 alltså, det är en väldigt slittålig motor och finns massor med delar. Betan är även den mer slimmad än RRXen och det finns en hel del som kör "stunt" med beta.
Beta RR finns även med en KTM 50cc motor, jag har ingen större erfarenhet av den själv, men jag
tror den är ganska pigg original. F.ö är allt detsamma på Betan.
CPI SM - Cpi är det lite billigare alternativet, påminner lite om RRXen.
Cpi går väll okej original, ang trim så vet jag inget om det. F.ö ganska fina kåpor osv!
MH Furia - Även denna har AM6 motorn, ser väll okej ut i utseendet, går väll okej original och har samma gaffel som Rieju. Furian går väldigt bra (personliga upplevelser) med effektrör. (Iofs gör ju alla mopeder det

)
Peugeot XPS - Ser lite ut som MH Furia/Ryz, vet inte så mycket om XPS.
Rieju drac - en klassiker! Återigen AM6 motorn, väldigt snygga med kapade bakkåpor. Som sagt, slitstark vev och motor, sitter helt ok, väldigt snygga med höjning.
Yamaha DT50 Ännu en am6a. Ser väldigt crossliknande ut om man sätter på en crossplatta och feta crossdäck. F.ö vet jag inte så mycket mer specifikationer om DT50
Kanske hjälper till lite

? Kan ha blivit något fel nu, blev väldigt långt.
Och jag tog bara några modeller som ploppade upp
OBS att allt det här är vad jag personligen tycker om mopederna
Edit : Såg att RRX/MRX fick mest text och personligt tycke om den. Det beror enbart på att jag åkt väldigt mycket mrx/rrx
Dubbel edit (La till Yamaha DT50 (dom nyare) i listan)