Broms problem Derbi/Cross

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Broms problem Derbi/Cross

Inlägg av Hebbe »

Tjeena, bakbromsen på min Derbi/cross krånglar.

Till en början så har bromsen fått nya belägg och den är nyluftad och har fungerat 100-150 mil utan problem. Men så plötsligt så låg beläggen mot skivan och nötte. Den förlorar jätte mycket fart och det kan lika plötsligt som det kom försvinna. Den problemar lite när den vill och det kan utan att jag meckar gå över för att sen komma tillbaka. Ibland bromsar den hårdare än andra fall. VÄLDIGT JOBBIGT!
Bild
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

lite mer utförligt tack ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

willemedDERBIN skrev:lite mer utförligt tack ....
Jag kan vara ute och köra och allt funkar perfekt. Men mitt i färd så kan bakbromsen bromsa hårt helt utan att bromsarmen vidrörs. Och det kan efter en stund försvinna och sedan återkomma för att åter igen försvinna och sedan hålla på och jävlas.
Bild
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Jag tycker det var väldigt konstigt, men vore jag dig så skulle jag lufta bakbromsen, då det möjligt viss skulle kunna finnas lite luft i. Så ibland när du bromsar så går luften istället för oljan på brom klossarna. Testa med det, detta är en ganska enkel sak att göra. :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Låter snarare som kasst hjullager eller liknande.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög

Inlägg av Motard-Man »

Prova dra fram och tillbaka åt sidorna på däcket och kolla ifall det glappar. Ifall det glappar väldigt mycket så är hjullagren sluta i däcket. Annars så kan bromskolvstätningen vara paj så att bromskolven slipper att röras fritt. eller så är det nå annat.
Det som inte går att köras, måste lagas x)
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Motard-Man skrev:Prova dra fram och tillbaka åt sidorna på däcket och kolla ifall det glappar. Ifall det glappar väldigt mycket så är hjullagren sluta i däcket. Annars så kan bromskolvstätningen vara paj så att bromskolven slipper att röras fritt. eller så är det nå annat.
Först till det viktiga! Riktigt häftig Camaro!

Angående moppen, en kolven har ärgat fast det var problemet. Men annars bra teori! :D
Bild
Låst