det eller så har du haft på kolven åt fel håll.willemedDERBIN skrev:har du oljat in kolven när du satte på den
om inte så kan det nog vara problemet .....
du har nog nypt cylindern/kolven
skulle den starta då ?2stroke4ever skrev:det eller så har du haft på kolven åt fel håll.willemedDERBIN skrev:har du oljat in kolven när du satte på den
ja varför skulle den inte? bara det att ringarna kan öppna sig och kila in sig i avgasporten= haveri.willemedDERBIN skrev:skulle den starta då ?2stroke4ever skrev:det eller så har du haft på kolven åt fel håll.willemedDERBIN skrev:har du oljat in kolven när du satte på den
Blir så om man inte byter cylinderfots pakningen. Det var därför det blev tryck i kylet.meckarnx-race skrev:nu har jag plockat bort cylindern, kolven och cylinderna va som förut i nyskick, fast jag tyckte det var lite konstigt för när jag tömde kyarvätskan kom det inget. Då började jag undra vart allt kylarvatten hade tagit vägen, då såg jag sen när jag tog bort cylindern att allt vatten hade runnit ner i vevhuset![]()
Någon som har något tips så att jag får ut allt vatten utan att plocka isär hela motorn?hur hamnade vattnet där? den har ståt i värmegarage hela tiden. Kan det vara packningen?
meckarnx-race skrev:Ja jag har glyckol men inte så mycket ska köpa mer imorgon.
Jag läste på ett annat foum att man ska ta tryckluft och spruta i vevhuset och sedan hälla ner lite oljeblandad bensin för att man ska slippa att det ska vara fuktigt i lagerna, kan man verkligen göra det, funkar det?
:s käns lite riskabelt
5-56 är typ samma sak om WD40 så det går bra, jag skulle dock rekommendera 2t olja iställetmeckarnx-race skrev:Vart köper jag det? finns det inget annat man ska spruta ner typ 5-56?
Jag sprutade bort vattnet nu, kan man låta resten av vattnet ( några droppar) dunsta bort? hur blir det nu när jag hade glykol i kylarn klibbar det inte igen massa saker nu?
WD40 har funnits på tappen här då iaf, men Mekonomen.meckarnx-race skrev:Vart köper jag det? finns det inget annat man ska spruta ner typ 5-56?
Jag sprutade bort vattnet nu, kan man låta resten av vattnet ( några droppar) dunsta bort? hur blir det nu när jag hade glykol i kylarn klibbar det inte igen massa saker nu?