Hejsan!
Har inskaffat mw2 nu och spelar en hel del, men ofta när jag kommer in på en server så börjar alla andra whina om min host.
Vad innebär det? Hur ser jag min? hur fixar jag det?!
Tjena ! en host är typ som ledaren i servern som du är inne på så typ om den killen/tjejen är host och har dålig connection så laggar det för alla i hela servern
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
nej men det blir typ en random som blir host inget man väljer själv
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
DEA!! skrev:Men dom säger att jag har dålig host? jag är väl inge "ledare"
alla som är i samma server med dig spelar på ditt internet kan man säga du har det bäst av alla t.ex du kan gå runt hörnet sikta och skjuta men han ser dej som att du skulle sikta innan som du har wallhack eller nått det är ganska vanligt på mw2 haha
så har du dåligt internet får alla andra lagg då ditt internet inte orkar skicka ut tillräckligt internet till dom andra
xps_martin skrev:därför man kör Black Ops som har dedicated servers ist ;D
eller så tankar man alterIWnet mw2 så får man det också
DEA!! skrev:För mig laggar det ju liksom inte. Visst vi har 0.25 men det laggar fortfarande inte för mig, haha.
Men då vet jag, tacK!
bara för du är själva hosten det laggar för dom andra men inte för dig
DEA!! skrev:För mig laggar det ju liksom inte. Visst vi har 0.25 men det laggar fortfarande inte för mig, haha.
Men då vet jag, tacK!
Just därför, alla är uppkopplade till varandra om ni spelar, och då skickar/tar man emot data. Om ditt internet är segt på att skicka data så kommer datan fram segt till de andra, så därför kan du gå runt ett hörn och skjuta dem, innan datan har kommit fram till dem, så de har inte sett att du har gått runt hörnet.
Men eftersom det är du som är seg på att SKICKA data, och inte de andra, så ser du dem precis som det ska vara.
Svårt att förklara, men hoppas du fattar
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
när du går in på en server och den ska till att starta så väljer spelet ut en av spelarna som "håller servern uppe" (den person som tar emot all information från alla spelare) vilka kriterier spelet går på vet jag inte riktigt då jag endast provat spelet ett fåtal gånger, men mest troligt så handlar det om uppkoppling, samt datorprestanda. dvs den som har bäst kombination av prestanda samt uppkoppling borde vara den som blir "host"
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller