Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Jaha, de va ju tråkigt. Han jag körde upp med va rätt trevlig. Vi satt och snackade hela tiden jag körde haha. Började komma in på vad han hade för bil när han va ung och fick honom att erkänna att han kört rätt hårt och rätt olagligt också men det va ju länge sedan nu sa han sedan Men grattis till körkortet!
Liten skylt är coolt även om den inte passar perfekt i skylthållarn ^^
Nice bil också såklart lär du nog ha mycket kul med
edit: juste, då går väll på gripen? ska hålla utkik efter den ^^
Senast redigerad av Tuta den 3 februari 2011, 19:20, redigerad totalt 2 gång.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Weckis skrev:Ligger nog mer tid än pengar på att konvertera en 240 med T5 motor. Ett sjukt projekt som bör överlämnas till en seriös byggherre. Motor ska byggs ihop med en växellåda för drivning bak, styva upp kaross, byta bromsar runt om till skivor. Mm mm mm.
Sen är 40-50k väldigt i underkant för ett seriöst bygge. Man kan bygga ihop en RATRACE ev, men att lägga ner 1-200 timmar för ett sånt bygge nä tack. Men kul att se det finns drömmar och roliga idéer, det är drömmarna vi lever på. Iallafall jag
.
Tycker nästan du skulle ta och läsa igenom reglerna för inget du har skrivit om reggning stämmer egentligen...
Kommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.
Nope behövs inte. Kan eventuellt behövas ett intyg från en verkstad som bekräftar att motorkombinationen är vad den utges för att vara. Går inte att regga med högre hk än det tillåtna, i så fall måste man regga in som amatörbyggt fordon och då har man att göra. De man kan göra för att få igenom en T5 225hk, om man inte kan mygla sig igenom besiktningen, är att sätta i ett T5 2.0 block, som har 215 hk original = tillåtet. Sen byter man bara vev och kör med all kringutrustning till 2.3:an så har man en 225 hästars T5:a med motornummer från 2.0:an
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Weckis skrev:Ligger nog mer tid än pengar på att konvertera en 240 med T5 motor. Ett sjukt projekt som bör överlämnas till en seriös byggherre. Motor ska byggs ihop med en växellåda för drivning bak, styva upp kaross, byta bromsar runt om till skivor. Mm mm mm.
Sen är 40-50k väldigt i underkant för ett seriöst bygge. Man kan bygga ihop en RATRACE ev, men att lägga ner 1-200 timmar för ett sånt bygge nä tack. Men kul att se det finns drömmar och roliga idéer, det är drömmarna vi lever på. Iallafall jag
.
Tycker nästan du skulle ta och läsa igenom reglerna för inget du har skrivit om reggning stämmer egentligen...
Kommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.
Nope behövs inte. Kan eventuellt behövas ett intyg från en verkstad som bekräftar att motorkombinationen är vad den utges för att vara. Går inte att regga med högre hk än det tillåtna, i så fall måste man regga in som amatörbyggt fordon och då har man att göra. De man kan göra för att få igenom en T5 225hk, om man inte kan mygla sig igenom besiktningen, är att sätta i ett T5 2.0 block, som har 215 hk original = tillåtet. Sen byter man bara vev och kör med all kringutrustning till 2.3:an så har man en 225 hästars T5:a med motornummer från 2.0:an
Behövs väl visst? Precis som avgasintyg krävs och som kostar att få fram. Det är väl iofs begränsat till en viss årsmod men det är 1970 något. Ska man ta ett importblock och sedan alla andra delarna runtikring så blir det ju dyrare ändå så det är ingen billig historia att få reggad som förstabil.
Behövs väl visst? Precis som avgasintyg krävs och som kostar att få fram. Det är väl iofs begränsat till en viss årsmod men det är 1970 något. Ska man ta ett importblock och sedan alla andra delarna runtikring så blir det ju dyrare ändå så det är ingen billig historia att få reggad som förstabil.
Nepp varken effektintyg eller avgascertifikat så länge motorn i fråga är i originalskick ( somsagt vissa bilprovningar vill se intyg från en verkstad, även fast det egentligen inte ska krävas heller ), har lambdastyrd insprutning samt originalmonterad katalysator.
Byta block är ingen jättedyr operation. Man smäller ju inte ihop en T5 240 som förstabil kanske men det är inga månlandarsummor som krävs faktiskt. Blir en jävligt rolig bil om man gillar bus
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten