Shue
Jag problem med min växellåda:
Först så dör den när jag lägger i 1:an även om jag håller inne kopplingen, misstänker att den inte frikopplar ordentligt.
Och sedan så ibland när jag kör så lägger den i friläge när jag ska lägga i 1:an (även om jag trycker den allt vad jag kan) bara ibland som sagt...
tänkt och byta växellådsolja nu när jag orkar om de nu skulle hjälpa
väldigt tacksam för seriösa svar
det första problemet händer på alla moppar och jag brukar göra som så att när jag håller in kopplingen och ska läga i 1:an så brukar jag gasa samtidigt och då dör inte moppen
philip95 skrev:det första problemet händer på alla moppar och jag brukar göra som så att när jag håller in kopplingen och ska läga i 1:an så brukar jag gasa samtidigt och då dör inte moppen
philip95 skrev:det första problemet händer på alla moppar och jag brukar göra som så att när jag håller in kopplingen och ska läga i 1:an så brukar jag gasa samtidigt och då dör inte moppen
Stackars din motor.
+2
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Stackars din motor.
Alla mina kompisar som kör crossmoppe har också de problemet ibland varför är det synd om min motor?
Stackars din motor.
Alla mina kompisar som kör crossmoppe har också de problemet ibland varför är det synd om min motor?
[quote="JagHarEnDerbi"][quote="philip95"]det första problemet händer på alla moppar och jag brukar göra som så att när jag håller in kopplingen och ska läga i 1:an så brukar jag gasa samtidigt och då dör inte moppen [/quote]
Stackars din motor.
Om du nu menar att du har en dålig tomgång, så kan du testa med att skruva på tomgångsskruven.
furiaN48 skrev:Shue
Först så dör den när jag lägger i 1:an även om jag håller inne kopplingen, misstänker att den inte frikopplar ordentligt.
Och sedan så ibland när jag kör så lägger den i friläge när jag ska lägga i 1:an (även om jag trycker den allt vad jag kan) bara ibland som sagt...
som sagt, byta växellådsolja är att rekommendera:)
du borde också kolla så att det inte är vajern som är sliten, byt den isåfall annars är det väl kopplingen som behöver fixas tyvärr:(
furiaN48 skrev:Shue
som sagt, byta växellådsolja är att rekommendera:)
du borde också kolla så att det inte är vajern som är sliten, byt den isåfall annars är det väl kopplingen som behöver fixas tyvärr:(
hallå ! nu har jag bytt växellådsolja och växlarna funkar bra nu, men det beror på att jag rullar moppen lite framåt innan jag lägger i en växel är de normalt?
Det händer att växlarna inte kan gå i riktigt när man står stilla, men rullar man lite framåt så löser det sig och då går växeln att peta i. Det är inget allvarligt problem.