det va de jag tänkte. För dom borde ju ändå vara starka. Men asså med cross, menar du en vägreggad cross eller en cross som körs på banor??yamaha2pwn skrev:beror ju på drevningen enduro är förmodligen drevad för styrka = gasres
annars så kan man nog ha gasres på de flesta lätta mc, åtminstone borde de gå att övertala med en lätt knyck ^^
ne, dom är det bra drag i. dock är det tvåtakt och jag söker efter en fyrtaktare, då jag inte kör i skog, utan på vägar och längre sträckor.yamaha2pwn skrev:går typ inte att regga en cross som lätt mc, på sin höjd till enduro reggad kanske, men en enduro cykel som är reggad från fabrik är ju inte fel, tex ktm exc
hmm har inte så bra koll på fyrtaktarna men yamaha wr? Derbi har en lätt mc fyrtaktare har jag för mej oxåjacke MH enduro skrev:ne, dom är det bra drag i. dock är det tvåtakt och jag söker efter en fyrtaktare, då jag inte kör i skog, utan på vägar och längre sträckor.yamaha2pwn skrev:går typ inte att regga en cross som lätt mc, på sin höjd till enduro reggad kanske, men en enduro cykel som är reggad från fabrik är ju inte fel, tex ktm exc
skaffa ktm eller gasgas om du vill ha någon skulle aldrig köpa en 4t under 250...jacke MH enduro skrev:jo jag är väldigt intresseraed i yamaha wr, eller jag är inte så insatt men jag tycker den verkar bra.
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_W ... ?ca=15&w=1
Den borde ju kunna göra gasres. Utan alltför mycket koppling...
ktm tvåtakt, vill inte ha. jag kör heller inte i skog eller bana. Gasgas, alldeles för dyrt...aerox-sami skrev:skaffa ktm eller gasgas om du vill ha någon skulle aldrig köpa en 4t under 250...jacke MH enduro skrev:jo jag är väldigt intresseraed i yamaha wr, eller jag är inte så insatt men jag tycker den verkar bra.
Den borde ju kunna göra gasres. Utan alltför mycket koppling...
Ska man ha riktigt gasres får du gå upp till minst 600cc-klassen, då reser den sig på gas. En liten enstånka har knappast det.jacke MH enduro skrev:men det lät ju inte som ett riktigt gasres, typ mer än gaslyftning XD
Vad har du för någon?
men om man kör på typ 2:an i typ 40 sen drar i kopplingen och släpper på fullgas så kommer den ju rycka till och förhoppningsvis resa sig på ett hjul
jo det tycker man med insprutning och allt, annars får du trimma lite ^^jacke MH enduro skrev:jo jag är väldigt intresseraed i yamaha wr, eller jag är inte så insatt men jag tycker den verkar bra.
Den borde ju kunna gasres. Utan alltför mycket koppling...
funderade oxå på det ett tag men har tyvärr inte rådjacke MH enduro skrev:hehe jo sant. man vill ju inte alltid ha gasres. man kanske vill komma iväg fort från någon...polisen.
Jag har inte för mycket förhoppningar, undrar bara lite. Den moppen som jag har nu (Motorhispania ryz pro enduro) är förjävla klen. orkar knappt backa, så istället för att trimma skiten o åka fast så tar jag lätt mc, kör lagligt och får mkt mer erfarenheter..!!!!
Gå gärna in här och häng, mycket trevligt folk!jacke MH enduro skrev:hehe jo sant. man vill ju inte alltid ha gasres. man kanske vill komma iväg fort från någon...polisen.
Jag har inte för mycket förhoppningar, undrar bara lite. Den moppen som jag har nu (Motorhispania ryz pro enduro) är förjävla klen. orkar knappt backa, så istället för att trimma skiten o åka fast så tar jag lätt mc, kör lagligt och får mkt mer erfarenheter..!!!!
heh tvivlar på detjacke MH enduro skrev:tjata på farsan lite så ska de nog fixa sig XD
men jag orkar inte åka runt på min skithoj längre. kompisen med Derbi Senda x-tream kör i kanske 35 km/h uppför en brant backa. själv vinglar man sig upp där i 10km/h. så du fattar att de inte är JÄTTE roligt att köra med kompisar
nu/snart kommer jag äga dom
+1 bra sagtrod_rrx skrev:jag vill bara påepka att ett ÄKTA gases får man bara med gasen inte tex när ni ska hjälpa den på traven och rycka för kung och fosterland i styret.
ska man ha ett gasres så äre 2takt som gäller. 4takt under 250cc är inget att ha.
ska man ha en hojj och även ha bra med effekt så ska man inte bry sig om hur mkt skiten drar. då kan man köpa sig ett busskort ist.
haha! jag kommer ihåg tiden då jag körde original, låg i max 20km/h i en brant uppförsbacke. nu varvar den nästan lika mycket uppför som på raka. ligger typ i 80 på en branta, 4 ggr så mycket. fattar inte hur jag klarade av den tiden...jacke MH enduro skrev:tjata på farsan lite så ska de nog fixa sig XD
men jag orkar inte åka runt på min skithoj längre. kompisen med Derbi Senda x-tream kör i kanske 35 km/h uppför en brant backa. själv vinglar man sig upp där i 10km/h. så du fattar att de inte är JÄTTE roligt att köra med kompisar
så du har en lätt mc? vilken har du?SickRazer skrev:haha! jag kommer ihåg tiden då jag körde original, låg i max 20km/h i en brant uppförsbacke. nu varvar den nästan lika mycket uppför som på raka. ligger typ i 80 på en branta, 4 ggr så mycket. fattar inte hur jag klarade av den tiden...jacke MH enduro skrev:tjata på farsan lite så ska de nog fixa sig XD
Gör som du tycker bäst. Den Yamahan var riktigt fräsch iaf!jacke MH enduro skrev:2 taktare passar inte mig, tror jag. jag har haft många diskussioner om detta.
jag ska köra till kompisar, till träningen och mellan mina hushåll (2mil). Så en fyrtajktare passar bättre, för att den är billigare i drift m.m.
jag kommer inte köra i skog eller på bana så då är en fyrtaktare bättre.
Dock vill man ju ha en aktiv mc som driver frammåt när man villMen den yamahan wr som jag tittar på, den har 4-ventiler så den är stark i t.ex. backar, som jag har saknat med min moppe nu
Så jag tror ändå att fyr-taktare är bättre, fast jag bryr mig inte jättemycket om bensinen, det är mest att 2-taktare går på så jävligt höga varv