Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
MhFuria1995
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 16 december 2010, 17:57
Ort: Jämjö

Inlägg av MhFuria1995 »

Jaja visst visst :) Jag lyssnar på dig för du verkar veta vad du snackar om :) den med mussepigg-öron eller bägge ??
Du skulle inte vilja sälja dina 4 blinkers för 200 kr ? Nej jag ska ha 50 kr styck för dem :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

MhFuria1995 skrev:Jaja visst visst :) Jag lyssnar på dig för du verkar veta vad du snackar om :) den med mussepigg-öron eller bägge ??
köp en "sotningssats" som det heter. får du med cylinderfot, topplock och avgas packningar :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
MhFuria1995
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 16 december 2010, 17:57
Ort: Jämjö

Inlägg av MhFuria1995 »

aa jag vet tackar mannen :)
Du skulle inte vilja sälja dina 4 blinkers för 200 kr ? Nej jag ska ha 50 kr styck för dem :)
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

Hej! vilken cylinder är bäst av dom här två http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 eller den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10222 ??? :D
grejer som jag har redan:
leovince v6
sportluftfilter
88 munstycke
14/53 drev
Tack på förhand :D
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

stromvall skrev:Hej! vilken cylinder är bäst av dom här två http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 eller den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10222 ??? :D
grejer som jag har redan:
leovince v6
sportluftfilter
88 munstycke
14/53 drev
Tack på förhand :D
pytte bättre effekt, airsal.
längre hållbarhet, barikit då den kolven har 2 ringar. :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

Blir de nån skillnad på effekt från orginal??
Gör de bra å köra med leovince v6?? eller får du bättre effekt med ett hög varvigt?? :D
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

stromvall skrev:Blir de nån skillnad på effekt från orginal??
Gör de bra å köra med leovince v6?? eller får du bättre effekt med ett hög varvigt?? :D
ja det blir en liten bättre effekt än org, men inte värt de pengarna, bättre att köpa 70cc för samma pris :wink: och ja högvarvigt är i princip alltid bättre så länge du inte kör sakta enduro eller stuntar...
:roll:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 50cc?? :D
Senast redigerad av stromvall den 31 januari 2011, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

2stroke4ever skrev:
stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)
hahahhahah ;) Du vart köper man en sån ? ;)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

RacingTobbe skrev:
2stroke4ever skrev:
stromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc?? :D
trim 500cc tycker jag 8)
hahahhahah ;) Du vart köper man en sån ? ;)
haha vette fan, fråga stromvall, han som sa det? 8)

nej men köp dig du en sport 50isåfall!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

skrev fel :oops:
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

nån som vet var de finns kolv till http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 om man köper den?? vet att de följer med men när man ska byta sen :P
stromvall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 november 2010, 09:57

Inlägg av stromvall »

Gör tnt bra cylindrar?? :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

vilken cylinder ska man ha till turbokit ( det vanliga pisset ) underligg , 21mm

kollat på barikit och topperformans 74cc
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
Ok, tack för svaret.
Men sport fungerar väl bra med ett högvarvigt rör då?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

SickRazer skrev:
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
portarna. ibland förbränningsrummet också
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
Ok, tack för svaret.
Men sport fungerar väl bra med ett högvarvigt rör då?
ja fan. en lågvarvig cylinder och ett högvarvigt rör ger ett mycket brett och fint register.
dock ska man inte kombinera en högvarvig cylinder med ett lågavarvigt rör. då blir det fiasko.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?
Japp, har:
Original 50cc,
Turbokit effektrör (det typiska)
12mm original förgasare,
13-52 drevning,
Borrad luftbruk
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

SickRazer skrev:
2stroke4ever skrev:
SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
har du org nu eller?
Japp, har:
Original 50cc,
Turbokit effektrör (det typiska)
12mm original förgasare,
13-52 drevning,
Borrad luftbruk
Inte jätte mycket skillnad. men det kommer kännas att den blir starkare genom hela registret. framför allt i topp :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Ok, men om jag fixar 19mm förgasare och sportluftfilter? Kommer det göra ännu större skillnad?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

klart det kommer göra skillnad. men en 17,5mm borde vara ännu bättre än en 19 tror jag.
Sportluft gör bara att den blir lite starkare på ytterst låga och ger bara nån km/h annars inget förutom förhöjd soppa törst. Men en större förgasare kommer ge mer på toppen och även kyla motorn bättre :wink:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

2stroke4ever skrev:klart det kommer göra skillnad. men en 17,5mm borde vara ännu bättre än en 19 tror jag.
Sportluft gör bara att den blir lite starkare på ytterst låga och ger bara nån km/h annars inget förutom förhöjd soppa törst. Men en större förgasare kommer ge mer på toppen och även kyla motorn bättre :wink:
Ok, då har jag bestämt mig. Jag sätter på 50cc sport cylindern så snart som möjligt och till sommaren kommer jag fixa en 17,5mm förgasare och ett Stage6 sportluftfilter. Det borde bli en tillräckligt bra Sport setup för att inte hamna efter i varje 50cc-klass race på varje moppemeet.
Tack för all din hjälp 2stroke4ever!
jag kommer också lägga upp en test-run video när jag har satt på cylindern.

PS. förresten... Just nu har jag på ett 86 munstycke (78 original). Ska jag gå upp några storlekar eller räcker 86? Kanske 90?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

lote offtopic men ändå. 90-95 snarare.

lugnt, hoppas allting kommer funka för dig :wink: ser fram emot filmen!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Bergsten skrev:
2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:Hejsan :)

Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan... :lol:

Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)

DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230

ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056

MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling

Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?

Och vilken är bäst för stunt?
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D
skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.

nja, då lär du växla ganska på engång för då varvar du ur växeln så fort!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

2stroke4ever skrev:
Bergsten skrev:
2stroke4ever skrev: sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta :)
Vet att det är off topic men vafan... :P

11/50 blir väll lika bra?

Blir en 70c ist, dock samma märke och sport :D
skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.

nja, då lär du växla ganska på engång för då varvar du ur växeln så fort!
Typ så jag tänkte med :)

Hahahah, oj, ser att jag är ute och cyklar nu... :lol: Aja, får se vad det blir för drevning till den 8)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Har du redan röret? Annars kan du ju ta ett lite lågvarvigare som är ltie stabilare vid stunt och 17,5mm förgasare räcker även till 70cc om så är fallet men visst funkar 19 med :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

chifen skrev:Har du redan röret? Annars kan du ju ta ett lite lågvarvigare som är ltie stabilare vid stunt och 17,5mm förgasare räcker även till 70cc om så är fallet men visst funkar 19 med :)
Har redan röret, JA. Men har det mer för utseendet just nu, har ett metra kit thrower som ska åka på sedan när jag orkar lacka om det ;) Tror det blir mycket bättre att stunta med :) 19mm förgasare blire :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

la till:
Derbi EBE/EBS vevstakslängd 90mm
slaglängd: 39.9
ORG! Duration:Avgas: 178.210* Spol: 125.8* Boost: 125.8*
Borr: 39.86


AM6 Vevstakslängd; 85mm
Slaglängd: 39mm
ORG! Duration:avgas= 175*
Borr 40,3mm


Hade det i ett .TXT dokument efter portnings job så jag la upp den här, dels för backup och för att någon kanske har användning för det ;)
Skriv svar