

köp en "sotningssats" som det heter. får du med cylinderfot, topplock och avgas packningarMhFuria1995 skrev:Jaja visst visstJag lyssnar på dig för du verkar veta vad du snackar om
den med mussepigg-öron eller bägge ??
pytte bättre effekt, airsal.stromvall skrev:Hej! vilken cylinder är bäst av dom här två http://www.twostroke.se/product.asp?product=12460 eller den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10222 ???
grejer som jag har redan:
leovince v6
sportluftfilter
88 munstycke
14/53 drev
Tack på förhand
ja det blir en liten bättre effekt än org, men inte värt de pengarna, bättre att köpa 70cc för samma prisstromvall skrev:Blir de nån skillnad på effekt från orginal??
Gör de bra å köra med leovince v6?? eller får du bättre effekt med ett hög varvigt??
trim 500cc tycker jagstromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc??
haha vette fan, fråga stromvall, han som sa det?RacingTobbe skrev:hahahhahah2stroke4ever skrev:trim 500cc tycker jagstromvall skrev:men min gammla org cylinder är skärd:D vilket ska man köpa ska 50cc orginal eller trim cylinder 500cc??Du vart köper man en sån ?
portarna. ibland förbränningsrummet ocksåSickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
Ok, tack för svaret.2stroke4ever skrev:portarna. ibland förbränningsrummet ocksåSickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
ja fan. en lågvarvig cylinder och ett högvarvigt rör ger ett mycket brett och fint register.SickRazer skrev:Ok, tack för svaret.2stroke4ever skrev:portarna. ibland förbränningsrummet ocksåSickRazer skrev:Jag har köpt en Airsal 50cc sport, och ska kombinera det med ett högvarvigt rör.
Men vad är det för skillnad på "Sport" och "Racing"
Har något i bakhuvudet av att sport är bättre till lågvarviga rör, som när man stuntar och racing mer till högvarviga rör, som när man bara cruisar eller vill ha mest toppfart?
Känns som det är fel, men vad är det för skillnad egentligen?
Det är högre duration på en racing cylinder som gör att den blir svagare på låga varv fast mer varv villig och går att plocka ut mer effekt av.
Men sport fungerar väl bra med ett högvarvigt rör då?
har du org nu eller?SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
Japp, har:2stroke4ever skrev:har du org nu eller?SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
Inte jätte mycket skillnad. men det kommer kännas att den blir starkare genom hela registret. framför allt i toppSickRazer skrev:Japp, har:2stroke4ever skrev:har du org nu eller?SickRazer skrev:Ok skönt att höra, men hur mycket skillnad tror du cylindern kommer göra jämfört med den setupen jag har på nu?
Original 50cc,
Turbokit effektrör (det typiska)
12mm original förgasare,
13-52 drevning,
Borrad luftbruk
Ok, då har jag bestämt mig. Jag sätter på 50cc sport cylindern så snart som möjligt och till sommaren kommer jag fixa en 17,5mm förgasare och ett Stage6 sportluftfilter. Det borde bli en tillräckligt bra Sport setup för att inte hamna efter i varje 50cc-klass race på varje moppemeet.2stroke4ever skrev:klart det kommer göra skillnad. men en 17,5mm borde vara ännu bättre än en 19 tror jag.
Sportluft gör bara att den blir lite starkare på ytterst låga och ger bara nån km/h annars inget förutom förhöjd soppa törst. Men en större förgasare kommer ge mer på toppen och även kyla motorn bättre
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.Bergsten skrev:Hejsan
Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan...
Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)
DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230
ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056
MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling
Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?
Och vilken är bäst för stunt?
Vet att det är off topic men vafan...2stroke4ever skrev:sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.Bergsten skrev:Hejsan
Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan...
Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)
DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230
ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056
MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling
Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?
Och vilken är bäst för stunt?
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.Bergsten skrev:Vet att det är off topic men vafan...2stroke4ever skrev:sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.Bergsten skrev:Hejsan
Har läst lite innan i inläggen och blir bara knullad i hjärnan...
Vilken av dom här cylindrarna är bäst till min setup? (tänker börja stunta)
DEN http://twostroke.se/product.asp?product=10230
ELLER DEN HÄR http://twostroke.se/product.asp?product=11056
MHR VL 15 membran
13/50 Drevning
Turbo kit lacada
19mm dellorto
polini sportluftfilter
Förstärkt koppling
Någon som vet vad dom levererar i hk till min setup?
Och vilken är bäst för stunt?
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta
11/50 blir väll lika bra?
Blir en 70c ist, dock samma märke och sport
Typ så jag tänkte med2stroke4ever skrev:skönt med 70cc. då kan du köra på 19mm förgasaren till den cylindern.Bergsten skrev:Vet att det är off topic men vafan...2stroke4ever skrev: sporten är mer lågvarvig så den passar nog bättre!.
sen borde du kanske sikta på 12/53 drevning istället och 17,5mm förgasare till 50cc om du ska stunta
11/50 blir väll lika bra?
Blir en 70c ist, dock samma märke och sport
nja, då lär du växla ganska på engång för då varvar du ur växeln så fort!
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Har redan röret, JA. Men har det mer för utseendet just nu, har ett metra kit thrower som ska åka på sedan när jag orkar lacka om detchifen skrev:Har du redan röret? Annars kan du ju ta ett lite lågvarvigare som är ltie stabilare vid stunt och 17,5mm förgasare räcker även till 70cc om så är fallet men visst funkar 19 med
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.