Dom andra går inte i 200 om du tror det.. Och verkligen inte med org drevning-Johan- skrev:minns inte riktigt toppfarten, men den var inte hög, 120-130 eller nåt sånt, inget vrid heller, ingen bra hojj att leka med, går knappt att köra på bakhjulet(klart det går , men finns mycket bättre 125or till sånt) dock låg bensinförbrukning 4l på 100 km eller ngt, men inte någon rolig hojj allsktm:en är garanterat roligare.
Det är betydligt svårare på en tvåtaktare eftersom de varvar så förbannat. När man väl kommer upp har man inget kvar att ta av så man åker ner igen. Man kan dra upp den med kopplingen också men då blir det ett jävla ryck istället.-Johan- skrev:om toppfarten räcker till så behöver du ju då inte ktm:en till det, ktm:en går ju också bra på landsvägen, bara på med sm däck. med en 125 lär du dig snabbt att dra på bakhjulet jämfört med en moped, WR: får du nog knycka lite i styret, men med ktm är det nog bara att gasa, ur med ett par strypningar ännu så har du en jävligt kul hojj, den kan du ju leka med och ha roligt och inte bara flytta dig från punkt A till punkt B, men med WR så kan du inte ha speciellt roligt, bara förflytta dig från punkt A till punkt B. Dock mindre service och billigare att köra WR, me som sagt, mycket tråkigare.
Tuta skrev:jacke MH enduro skrev:4-taktare: bra styrka
: låg bränsleförbrukning
: Bättre på långa sträckor
: låter mindre/går på mindre varv
: Låter 10 ggr bättre
2-taktare: bra acc
: bra toppfart
: går på höga varv
: roligare skogskörning
: Luktar bättre
Lägg gärna till och ta bort saker som är fel!!