tjenare, kolla på lite bilder på bdb, och då var det en kille som klöv sin aerox motor, såg inte alls så komplicerat ut. är det vart att ge sig in på själv? har aldrig klyvigt en motor förr. måste man ställa om tändningen efterssom man ska ju av med den?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
det är inte det svåraste på en scooter motor men du ska ha lite teknik och vara van med verktyg så nån inkompetent kan inte göra det... Krävs lite hjärna för att vissa saker kan gå åt helvete!
LiuZen skrev:det är inte det svåraste på en scooter motor men du ska ha lite teknik och vara van med verktyg så nån inkompetent kan inte göra det... Krävs lite hjärna för att vissa saker kan gå åt helvete!
låter bra det
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Som alla säger ... Du bör inte göra det själv, för problem kommer !
varje gång som jag har meckat, så har det ALLTID blivit nåt strul... Men om du ska klyva hela motorn = HJÄLP av någon som vet nåt om det du gör är ett stort PLUS !
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ähhhh va fan är det med alla negativa kommentarer.
ta och läs på om hur man klyver motorer, både vespa och cross motorer, sedan prövar du och tar bilder på allt du gör, mest viktigt nästan med brickor, packningar m.m.
Sedan tar du och gör allt och försöker använda så lite våld som möjligt så kommer du lära dig tok mycket.
2stroke4ever skrev:ähhhh va fan är det med alla negativa kommentarer.
ta och läs på om hur man klyver motorer, både vespa och cross motorer, sedan prövar du och tar bilder på allt du gör, mest viktigt nästan med brickor, packningar m.m.
Sedan tar du och gör allt och försöker använda så lite våld som möjligt så kommer du lära dig tok mycket.
kör hårt grappen!!
Exakt som jag gjorde då :p Men jag hade farsan som hjälp också iof ...
Men när jag byggde ihop ALLT i motorn, och när jag köpte den så var motorn i delar, Men jag ingen erfarenhet alls om vad som sitter i en motor, knappt nåt ... :S Men nu kan jag fan allt och allting i en motorn, och det blev så mycket roligare att mecka då ! jag är en riktig pro nu kan jag säga
Senast redigerad av RacingTobbe den 31 januari 2011, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det är ganska lätt om man gör rätt från början. När du monterar ned så fotografera varje sak du skruvar av och placera alla prylar i ordning. Då vet du hur de ska sitta när du monterar samman igen. Skaffa gärna sprängskiss på motorn. Men viktigast är att du har alla verktyg som behövs för jobbet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
det är inte så svårt att klyva en scooter motor som alla säger .om man bara är van att skruva och bra på att lösa prolem så är det lätt.men på en crossmoppe motor är det betydligt svårare med att inte växellådan hamnar fel.pakningen mella vevhus-halvorna brukar vara lite knepigt att få till men om man bara tar lite tid så går det bra.
Man kan ju klyva de på 2 sätt också. någon på mnf klöv sitt block på andra hållet knäckte de rakt av Så kan man också klyva de, om man inte kör med v-kåpan eller alla skruvar i blocket iaf
finns en på bilteam som är rak med 2 skruvar på sidan hittar den inte nu någon annan som vet vilken jag menar får gärna länka
och till den behöver man andra bultar bara som passar aerox blocket kommer inte ihåg vilken storlek heller =/
finns en på bilteam som är rak med 2 skruvar på sidan hittar den inte nu någon annan som vet vilken jag menar får gärna länka
och till den behöver man andra bultar bara som passar aerox blocket kommer inte ihåg vilken storlek heller =/
Var de Lennart som lyckades knäcka blocket ? de borde du veta
Var de Lennart som lyckades knäcka blocket ? de borde du veta