köpa 250?:D

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
aerox11
Elmoped

köpa 250?:D

Inlägg av aerox11 »

hej har fått ett bra erbjudande på en yamaha yz 250 2t och undrar om jag klarar av att köra den är maskinen för har bara kört trimmad växlad moped och fiddy :S:D
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

klart du lär dig men ett jävla tryck i dom du kan räkna med adrenalin :P
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Skippa det. Börja med en 125. 250 är en jävla massa tryck faktiskt. Bara 125 är ett stort steg från trimmad moppe och fiddy så börja med det och använd skydd :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
runners
King of the street

Re: köpa 250?:D

Inlägg av runners »

aerox11 skrev:hej har fått ett bra erbjudande på en yamaha yz 250 2t och undrar om jag klarar av att köra den är maskinen för har bara kört trimmad växlad moped och fiddy :S:D
Självklart du kan! Lägg bara av med vanan du har på moppen av att dra fullt på gasen med en gång. Då kan det gå åt helvete om du inte är van vid effekten. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

På sätt och vis är ju en 250 snällare än 125 eftersom den har betydligt mer bottenork och bredare register men som redan har nämnts så är det mycket kraft och en aning klumpigare...

Samma sak som att säga att man kan åka på en r1:a, men kan man utnyttja dess potential? Man börjar nedifrån och går uppåt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Nja.. börja med 125cc, det kommer ändå ta ett tag innan du ens utnyttjar all effekt på en 125a. Lika bra att börja från grunden! :)
Och som Chifen sa, använd skydd för helvete, inte ett dugg coolt att köra utan... Lika bra att ha så mycket som möjligt, jag ramlade utan armbågsskydd på en tävling, och om jag ångrar det! Har inte kört en gång utan armbågsskydd sen dess :(
Bild

Jag är odödlig
runners
King of the street

Inlägg av runners »

ktm_danielsson skrev:Nja.. börja med 125cc, det kommer ändå ta ett tag innan du ens utnyttjar all effekt på en 125a. Lika bra att börja från grunden! :)
Och som Chifen sa, använd skydd för helvete, inte ett dugg coolt att köra utan... Lika bra att ha så mycket som möjligt, jag ramlade utan armbågsskydd på en tävling, och om jag ångrar det! Har inte kört en gång utan armbågsskydd sen dess :(
Håller med! Det viktigaste är att ha så bra personligt skydd som möjligt. De som kör utan skydd är i mina ögon töntar. Jag har en vän som är nertryckt i rullstol i dag och varit det i 9 år, förlamad i båda benen bara för att tyckte att det var mesar som använde ryggskydd på motorcykel. hade han haft ryggskydd hade han klarat sig bättre när han bekantade sig med trottoarkanten.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

runners skrev:
ktm_danielsson skrev:Nja.. börja med 125cc, det kommer ändå ta ett tag innan du ens utnyttjar all effekt på en 125a. Lika bra att börja från grunden! :)
Håller med! Det viktigaste är att ha så bra personligt skydd som möjligt. De som kör utan skydd är i mina ögon töntar. Jag har en vän som är nertryckt i rullstol i dag och varit det i 9 år, förlamad i båda benen bara för att tyckte att det var mesar som använde ryggskydd på motorcykel. hade han haft ryggskydd hade han klarat sig bättre när han bekantade sig med trottoarkanten.
+1, inte coolt någonstans att köra utan skydd, precis som Runners säger, snarare töntigt att köra utan :)
Bild

Jag är odödlig
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

bensinskalle skrev:På sätt och vis är ju en 250 snällare än 125 eftersom den har betydligt mer bottenork och bredare register men som redan har nämnts så är det mycket kraft och en aning klumpigare...

Samma sak som att säga att man kan åka på en r1:a, men kan man utnyttja dess potential? Man börjar nedifrån och går uppåt
Min brorsa skaffade sig en R1 som första hoj ...

Och det var någonting som var positivt med det, som jag inte kommer ihåg vad det var ...
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

en 250 blir så in i helvetet hetsig när mna varvar dom så de är bara äckligt att köra dom :S 125 är fina maskiner. duck har du även där tillräckligt med effekt för att skrämma skiten ur dig själv med :D
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

om du nu fått ett så bra pris så köp den du kan alltid byta ner den till en 125a

men ska ta vara på bra erbjudanden
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

RacingTobbe skrev:
bensinskalle skrev:På sätt och vis är ju en 250 snällare än 125 eftersom den har betydligt mer bottenork och bredare register men som redan har nämnts så är det mycket kraft och en aning klumpigare...

Min brorsa skaffade sig en R1 som första hoj ...

Och det var någonting som var positivt med det, som jag inte kommer ihåg vad det var ...
Det var bara ett exempel. Visst kan en helt oerfaren moppeåkare sätta sig på en literhoj, men det finns inte en sportmössa att han klarar av dess potential. Då är det bättre med en mindre hoj till en början så man lär sig hitta gränserna.

Literhojar är annars ganska snälla eftersom dom har bredare register är 600 etc.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
aerox11
Elmoped

Inlägg av aerox11 »

tack för alla svaren:d ja de kan nog bli lite väl mkt med en 250 haha

har ni några förslag på en bra 125a som inte är för dyr?:D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

aerox11 skrev:tack för alla svaren:d ja de kan nog bli lite väl mkt med en 250 haha

har ni några förslag på en bra 125a som inte är för dyr?:D
kolla på blocket är väl tipset man kan ge typ... va har du tänkt lägga? 6000? 8000? 10000? 15000?
aerox11
Elmoped

Inlägg av aerox11 »

15000 högst tyvärr:D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

aerox11 skrev:15000 högst tyvärr:D
Skulle säga KTM, men jag är ju jag :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tror inte märkena spelar så jättestor roll, ta favvomärket om du har nåt, annars kolla runt lite och leta efter nån bra :) 15000 räcker ganska långt imo
Skriv svar