Denna historien kanske du inte ska lägga här?;)vivacity rules skrev:vill ni läsa något roligt?
En flicka kom skuttandes hem från skolan en dag.
"Mamma, mamma" tjoade hon "vi räknade i skolan idag, och alla de andra kunde
bara räkna till 4, men jag räknade till 10 jag. Skall du höra? 1, 2, 3, 4,
5, 6, 7, 8, 9, 10!"
"Vad duktig du är", svarade mamman.
"Det är för att jag är blond", sade flickan.
"Ja, det är för att du är blond", svarade modern.
Nästa dag kom flickan tjoandes hem från skolan. "Mamma, mamma, idag läste
vi alfabetet och alla de andra barnen kunde bara säga till D, men jag kunde
ända till G jag! Vill du höra? A, B, C, D, E, F, G!"
"Du är så duktig", sade modern leende.
"Ja, det är för att du är blond", svarade modern moderligt.
Dagen därpå kom flickan hoppandes hem från skolan. "Mamma, mamma, när vi
duschade efter jympan idag såg jag att alla flickorna hade platta bröst,
men jag har de här jag!" hojtade flickan, drog upp tröjan och visade ett par
väl utvecklade 75C.
"Du är så duktig min lilla vän", sade mamman.
"Nej", sade mamman,
"Det är för att du är 24
Hittar inget "märke" eller logo på förgasarn :/ och hittar inget på google när jag söker på Rieju drac orginal förgasareajonson skrev:svenska 2 ? Nej men titta vad för märke på förgasaren och köp de märket. Annars är väl dellerto att föredrawhiplashers skrev:Tja, har dragit pluggen på min drac, VILKEN munstycke-märke ska jag köpa?? storlek klarar jag av själv, men vilket märke ska jag köpa av??
Var gängorna för stora eller vad?whiplashers skrev:Jag köpte 3 st munstycken förut, typ strl 80 85 och 90. men märket på munstyckena passade inte på min förgasare :O Kan du länka vad jag ska beställa från TS ? tackDEA!! skrev:har du bytt munstycke? testa det, med 5-10 storlekar större än det du har. Sedan så ska du nog dreva den typ. 12/53.
Sen kan du ha en plugg i insuget, kolla det, om det finns och du har tagit bort den så ska den göra cirkus 70 km/h.
Juste, vad är det får skillnad på vanliga munstycken och lågfartsmunstycken??
Ja gängorna var för stora. Och eftersom att det inte står på förgasarn vilket märke det är så har jag ingen aning om vilka munstycken jag ska köpa.DEA!! skrev:Var gängorna för stora eller vad?whiplashers skrev:Jag köpte 3 st munstycken förut, typ strl 80 85 och 90. men märket på munstyckena passade inte på min förgasare :O Kan du länka vad jag ska beställa från TS ? tackDEA!! skrev:har du bytt munstycke? testa det, med 5-10 storlekar större än det du har. Sedan så ska du nog dreva den typ. 12/53.
Sen kan du ha en plugg i insuget, kolla det, om det finns och du har tagit bort den så ska den göra cirkus 70 km/h.
Juste, vad är det får skillnad på vanliga munstycken och lågfartsmunstycken??
Lågfartsmunstycke jobbar på låga varv, sen går det över till huvudmunstycket vid de högre varven.
Det vet jag inte. Men nu är jag ganska säker på att det är Dellorto förgasare jag kör med.DEA!! skrev:skulle tippa på att du ska ha 6mm munstycken.
Vad köpte du?
åh fan, det e bättre än vad jag trodde. Men om jag inte drevar om den då? Och vilken strl på munstycket ska jag ha??DEA!! skrev:Turbokit är bra rör till Rieju (kanske de bästa).
Så det är inget dåligt köp så, men om det är en vettig sida vet jag inte.
Med ett passande munstycke och 13/53 drev så cirkus 85 km/h.
Nej det vet jagajonson skrev:Munstycke får du prova dig fram till. Det beror på värme/luftfuktighet/täthet av luftmolekylerna. Det finns inte ett munstycke som passar just din moppe rakt av. Du får prova o se vad som går bäst
whiplashers skrev:åh fan, det e bättre än vad jag trodde. Men om jag inte drevar om den då? Och vilken strl på munstycket ska jag ha??DEA!! skrev:Turbokit är bra rör till Rieju (kanske de bästa).
Funderar på denna istället http://www.piratdelar.se/avgassystem-50-70-cc/2902-0DEA!! skrev:whiplashers skrev:åh fan, det e bättre än vad jag trodde. Men om jag inte drevar om den då? Och vilken strl på munstycket ska jag ha??DEA!! skrev:Turbokit är bra rör till Rieju (kanske de bästa).
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
DEA!! skrev:cirkus 85 km/h.
DEA!! skrev:cirkus 70 km/h.
Wikipedia skrev:Cirkus är en nöjes- och konstform med tonvikt på förevisning av akrobater, jonglörer, luftartister, clowner och dresserade djur, i en rund arena kallad manege.
Wikipedia skrev:Circa (from Latin, meaning "around"), usually abbreviated c. or ca.
Ja fatbar ska ja skaffaDEA!! skrev:Till att börja med kan jag säga att jag gillar den blå färgen från Rieju mest, så lacken är kycket fin!
Jag tycker att du skulle skaffa ett fatbar istället!
Höj den om den inte är höjd, annars mer!
Sedan angående framskärmen så håller jag med, den passar inte in, men sm stänka är ingen höjdare heller! Enligt mig ska du skaffa en riktigt fin ktm framstänka!
Ett litet tillägg med bara, om du har tillgång och lust så tycker jag att du ska skaffa bredare däck
När det gäller setupen kan du göra mycket, beror ju på intresse, pengar och ev. tillåtelse!
+1Parabellum skrev:DEA!! skrev:cirkus 85 km/h.DEA!! skrev:cirkus 70 km/h.Wikipedia skrev:Cirkus är en nöjes- och konstform med tonvikt på förevisning av akrobater, jonglörer, luftartister, clowner och dresserade djur, i en rund arena kallad manege.Wikipedia skrev:Circa (from Latin, meaning "around"), usually abbreviated c. or ca.
hahhaah coolingarMartenRRX skrev:+1Parabellum skrev:DEA!! skrev:cirkus 85 km/h.DEA!! skrev:cirkus 70 km/h.Wikipedia skrev:Cirkus är en nöjes- och konstform med tonvikt på förevisning av akrobater, jonglörer, luftartister, clowner och dresserade djur, i en rund arena kallad manege.Wikipedia skrev:Circa (from Latin, meaning "around"), usually abbreviated c. or ca.
RiejuGurra skrev:Hej alla Rieju pojkar! har precis köpt mig en rrx & har bara en fråga till er som vet, ska SADELN endast sitta fast i skruven längst bak? eller ska den klicka i nånstans där framme med?
Tack på förhand, Gustav