Vore bra å skriva vad "lite annat kul" ärMaxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?Tacksam för svar!
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
ja den 80cc är ju midrace så med orginal tändninga ca 12-14hk med bättre tändning och vevstake så kan du väll hamna på ca 16-17Maxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?Tacksam för svar!
HahaBergsten skrev:Vore bra å skriva vad "lite annat kul" ärMaxidude skrev:Halloj hur mkt hk får jag ut ur stage6 80cc, 24mm fögg, gianelli 2t, malossi vl15 och lite annat kul?Tacksam för svar!
ursäkta, jag kanske är dum? men varför vill du ha en sämre cylindern än den som sitter på?blackout1994 skrev:Hejsanjag är sugen på en ny 70cc som går att gasa lite på utan att skiten skär
några tips tack
vill ha en mk handmade men hittar ingen till AM6...
/sebastian
för min är skuren :/2stroke4ever skrev:ursäkta, jag kanske är dum? men varför vill du ha en sämre cylindern än den som sitter på?blackout1994 skrev:Hejsanjag är sugen på en ny 70cc som går att gasa lite på utan att skiten skär
några tips tack
vill ha en mk handmade men hittar ingen till AM6...
/sebastian
den gick pga värmenyp... vattenpumpen gick... blandar direkt i tanken btw2stroke4ever skrev:usch tråkigt! Men innan du köper ny cylinder måste du ta reda på varför den skar? en cylinder skär inte om allting stämmer överens. kolla att den fått olja? att oljepump och att oljewire funkar. att tändstiftet har en oboybrun färg så den inte gått snålt osv. att du haft rätt kylning med vatten och så!.
Airsal sport är en bra cylinder om du inte brorsan du redan haft på. men den kommer gå lite sämre då och varva mindre!
jo kanske de... men vill ha en cylinder som man kan ge järnet ett rätt bra tag i sträck2stroke4ever skrev:fy fan va tråkigt. bra att du hittat orsaken iaf!
Jag tycker du borde köpa en lika dan
okej tack så mkt .P2stroke4ever skrev:Det går bra med en racing cylinder, sålänge du kör på 3%ig blandning med olja i tanken och har rätt munstycke och en bra kylning så kommer den hålla länge. bara att byta kolv ibland.
fast den rök mycket eller?MhFuria1995 skrev:Hej det är så att jag satt på min nya cylinder i förgår och det rann då ner vatten i cylindern. Däremot så gick utmärkt och startade jätte lätt men nu dagen efter är det precis som att veven har låst sig. :s nån som vet vad det kan vara ? kan den vara fast frusen iom vattnet som rann ner eller nått lager som gått ? HJÄLP UPSKATTAS MVH Charlie
Kan även tillägga att den gick utmärkt när jag stände av den :O
lugnt, det forumet är till för och det finns andra som kan hjälpa dig också, tro migMhFuria1995 skrev:Mm men topplockspackningen är hel men staken går inte att rubba
Ska även prova spraya 5-56 ner i vevhuset och på veven så får vi se vad som händer om det nu händer nåt
Sjysst att du försöker hjälpa mig iaf ,, du verkar vara den enda som är sjysst nog att dela med dig av dina erfarenheter
yes. men först och främst lär lagren gå lätt som smält smör.MhFuria1995 skrev:Hmm, ska kolla det ikväll, om veven eller lagerna är kassa ska den kunna rubbas upp och ner va? men åt sidorna ska det gå va ?
lessen. tror du får klyva och byta vev och lager... surt men så kan det vara i denna branchenMhFuria1995 skrev:Ahha men den går inte att rubba alls om man inte ger kicken en spark då rör den sig en bit sen låser den sig igen
Vad menar du med att dem bör gå som smält smör ? om veven är skuren eller ?
skönt att höra! men byt topplockspackningen också. bara ett litet tips!MhFuria1995 skrev:Nej du mannen det har löst sig nu![]()
![]()
![]()
det var den nya kolven som hade gått sönder i ett hörn så en liten bit fasnat mellan veven och vevhuset
Tack för hjälpen iaf uppskattar att du ställde upp för mig
Bara att köpa ny cylinderfots packning och kolv