Kennie's: Sym jet EVO - H2f M2 - Film

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.
Användarens profilbild
Kennie
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 3 juni 2008, 16:22
Ort: Bakom styret

Kennie's: Sym jet EVO - H2f M2 - Film

Inlägg av Kennie »

Hej Tänkte posta lite spex och bilder på symen:)

Om ni hängt på moppeforum tidigare känner ni garanterat igen den.. ;)

Sym Jet 00- Med nya motorn.

Är endast byggd för acceleration.

Garanterat den Symen i Sverige med flest hästkrafter och mest vridmoment.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Visuellt:

Tnt's Lyckt kitt

Höjning byggd i rostfrittstål. XXXL Cirka 12cm (h2f)

Lackade detaljer här och där..

Polerade detaljer här och där..

kolfiber instrument bakrund.

Magurahandtag, Tomaselli snabbgas etc..

Koso Digital mätare.

DEFA temp och timräknare.

Polerat Alugolv (h2f)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor:

Förgasare: 28mm Flatside Mikuni, med 120 Jetmunstycke med högflödesluftfilter.

Bränslepump: Mikuni membran-pump från en tre cylindrig Polaris 500cc Skoter.

Membran: 0,35mm alu membran, med portat block. (h2f)

Tank: 5L sadel tank.

Block: Nya Ssangyang blocket Matchportat. (h2f)

Koppling: 120% Hebo fjädrar, och 22% Athena tryckfjäder. Stage 6 Wingbell. torision control.

Avgassystem: Leovince ZX med Kevlar dämpare. (Bygger om ett yazuni c21 just nu)

Insug: Moddat och Matchportat Malossi MHR Hyper insug.(h2f)

Cylinder: Flödes och vinkelhöjd avgasport, Portad 70cc SP 47mm (h2f)

Variator: Speedcontrol med 5,7grams vikter.

Tändning: Avstrypt CDI box
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Övrigt:

Nya Galfer backar och belägg.

Förstärktram.

Dödmansgrepp.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gG23PCu6zIQ[/youtube]
En gammal film jag använde som referens till varvtalen vid hårdstart :)
Fick en liten dropp i varv precis i starten, visade sig vara soppa pumpen..
Kan meddela att den är mycket mer rapp och varvar mer nu än vad den är/gör i filmen. :twisted:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Iaf 4år med symen har gett den ett par krigsskador, men det är ju prestandan som räknas:)
Finns mer bilder i mitt profil galleri.
Senast redigerad av Kennie den 27 januari 2011, 19:04, redigerad totalt 3 gång.
Bild

Äger Sveriges mest skruvade sym:)
Användarens profilbild
Kennie
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 3 juni 2008, 16:22
Ort: Bakom styret

Inlägg av Kennie »

77pers har kollat, men ingen svarat..
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 8 augusti 2010, 22:00

Inlägg av MrX rider »

så du har ett skeetet ZX rör på en hyper, jaa då är de något som har slagit fel i skallen.

nej men det borde väll finnas bättre lågvarviga rör? :lol:
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Ser jävligt fint ut, men nudebar hade inte varit så dumt :)
Användarens profilbild
Kennie
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 3 juni 2008, 16:22
Ort: Bakom styret

Inlägg av Kennie »

Born2Ride skrev:Ser jävligt fint ut, men nudebar hade inte varit så dumt :)
'
Jo höll mig från nudebar förut då jag inte hade någon annan mätare till hastighet och tanken, men nu fundrar jag på att gå all in på nudebar innan jag säljer den. skulle se jääävligt snyggt ut!
MrX rider skrev:så du har ett skeetet ZX rör på en hyper, jaa då är de något som har slagit fel i skallen.

nej men det borde väll finnas bättre lågvarviga rör? :lol:
Haha jo, men det är ju det som är nackdelen med att trimma ett relativt okänd märke som sym, då det värsta röret som finns är Hebo preformance..
Men som sagt så snickar jag på ett Carrera 21;) kommer nog bli liiiite skillnad :D Men jag måste svettsa om det, och det är sån sjukt tunn plåt..
Skriv svar