Om ni hängt på moppeforum tidigare känner ni garanterat igen den..

Sym Jet 00- Med nya motorn.
Är endast byggd för acceleration.
Garanterat den Symen i Sverige med flest hästkrafter och mest vridmoment.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Visuellt:
Tnt's Lyckt kitt
Höjning byggd i rostfrittstål. XXXL Cirka 12cm (h2f)
Lackade detaljer här och där..
Polerade detaljer här och där..
kolfiber instrument bakrund.
Magurahandtag, Tomaselli snabbgas etc..
Koso Digital mätare.
DEFA temp och timräknare.
Polerat Alugolv (h2f)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor:
Förgasare: 28mm Flatside Mikuni, med 120 Jetmunstycke med högflödesluftfilter.
Bränslepump: Mikuni membran-pump från en tre cylindrig Polaris 500cc Skoter.
Membran: 0,35mm alu membran, med portat block. (h2f)
Tank: 5L sadel tank.
Block: Nya Ssangyang blocket Matchportat. (h2f)
Koppling: 120% Hebo fjädrar, och 22% Athena tryckfjäder. Stage 6 Wingbell. torision control.
Avgassystem: Leovince ZX med Kevlar dämpare. (Bygger om ett yazuni c21 just nu)
Insug: Moddat och Matchportat Malossi MHR Hyper insug.(h2f)
Cylinder: Flödes och vinkelhöjd avgasport, Portad 70cc SP 47mm (h2f)
Variator: Speedcontrol med 5,7grams vikter.
Tändning: Avstrypt CDI box
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Övrigt:
Nya Galfer backar och belägg.
Förstärktram.
Dödmansgrepp.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gG23PCu6zIQ[/youtube]
En gammal film jag använde som referens till varvtalen vid hårdstart

Fick en liten dropp i varv precis i starten, visade sig vara soppa pumpen..
Kan meddela att den är mycket mer rapp och varvar mer nu än vad den är/gör i filmen.






Iaf 4år med symen har gett den ett par krigsskador, men det är ju prestandan som räknas:)
Finns mer bilder i mitt profil galleri.