Jo, det kan jag tänka migZtraand skrev:Fast Hebo manston 70cc är ju riktigt najjs och vass, räcker med att byta vev. Du kan ju ha kvar förgasaren, så får du riktigt najjs bottendragMaxidude skrev:Sant sant, gör som du villSickRazer skrev: För att jag orkar inte byta vev och förgasare och sådant också, det brukar man behöva när man trimmar rejälare. till 50cc är det inget måste. Går att köra med original förgasare, fast med större munstycke.
hur fort tror ni den kommer att gå om 70:in inte porad då? och med 30mm förgasare istderbitixx skrev:hur fort tror ni min kommer gå?
Derbi Senda sm x-treme -06
ostrypt cdi
13/53
70cc
Giannelli 2t
21fögge
ostrypt org luftburk
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
Inte bra på ciao, men kanske 40-45..tvspel123 skrev:har en piaggio ciao som jag vill sätta badsnake 13mm förgasare 80mm remskiva och slipa insuget. hur snabbt kommer den att gå?
ca 85-90derbitixx skrev:hur fort tror ni min kommer gå?
Derbi Senda sm x-treme -06
ostrypt cdi
13/53
70cc
Giannelli 2t
21fögge
ostrypt org luftburk
runt 75Senda1994 skrev:Senda 07
Gianelli 2t
80 munstycke
avstrypt luftburk
14/53 drev
Metrakit vev
Airsal ''trimkolv''
ostrypt metrakit cdi box
70 högstAlbino skrev:Derbi Senda sm 04
Brickan vid mynningen helt dragen
Bytt munstycke typ 85???
Drevat om till typ 12-52 eller nått?
Orginal drevet ligger på 11-65
Vad tror ni?![]()
70 ärligakiwwan skrev:yamaha dt50mx
gianelli krök
5.5hk cylinder
12mm förgasare(blir kanske 16mm sen.)
12/50 drev
vad tror ni?=)
att dom motorerna inte är så speciellt kraftfulla? hade de funnits samma tim till dt50 mx som AM6 motorerna så nog fan hade dom varit kraftfullaktm_danielsson skrev:Varsågod, som du kanske förstår är inte d50mx speciellt kraftfulla motorer, krävs en hel del för o få upp dom i högre hasitgheterkiwwan skrev:tacktack=)
Ja men det är ju det det inte finns, finns nästan inte ett skit till dt50mx.. Om du kollar min setup är fan hälften hemmabyggtBorn2Ride skrev:att dom motorerna inte är så speciellt kraftfulla? hade de funnits samma tim till dt50 mx som AM6 motorerna så nog fan hade dom varit kraftfullaktm_danielsson skrev:Varsågod, som du kanske förstår är inte d50mx speciellt kraftfulla motorer, krävs en hel del för o få upp dom i högre hasitgheterkiwwan skrev:tacktack=)
din kompis verkar vara väldigt kunnig, för det första om du ska köra '' allt annat orginal '' tex cdin så kommer den gå som den går nu.Jacke15 skrev:Tjena hur fort kommer en helt urpluggad Rieju drac gå med lagom munstycke? annars allt annat original ?
polare säger den gör runt 90 ;S ??
born2ride varför hållde du med rkan om att hans Rieju gick 85 då?Born2Ride skrev:din kompis verkar vara väldigt kunnig, för det första om du ska köra '' allt annat orginal '' tex cdin så kommer den gå som den går nu.Jacke15 skrev:Tjena hur fort kommer en helt urpluggad Rieju drac gå med lagom munstycke? annars allt annat original ?
några 90 ärliga? knappast, 75 km/h kanske.
hörru du de har jag aldrig sagtMura skrev:born2ride varför hållde du med rkan om att hans Rieju gick 85 då?Born2Ride skrev:din kompis verkar vara väldigt kunnig, för det första om du ska köra '' allt annat orginal '' tex cdin så kommer den gå som den går nu.Jacke15 skrev:Tjena hur fort kommer en helt urpluggad Rieju drac gå med lagom munstycke? annars allt annat original ?
några 90 ärliga? knappast, 75 km/h kanske.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Jag hoppas du inte menade min drac...ajonson skrev:kanske 65-75
den kan mycket möjligt gå 80.ktm_danielsson skrev:Inte kommer den göra över 80 iaf, t.ex sportluft osv gör inte mycket märkbar skillnad utom på värre trimmade mopederBergsten skrev:Jag hoppas du inte menade min drac...ajonson skrev:kanske 65-75
Den fick snittfart på 92km/h (uträknat med svt metoden) på en sträcka på 1,2 mil. Fler uppförsbackar än vad det är nedför dessutom också så ja, över 80 gör denMrX rider skrev:den kan mycket möjligt gå 80.ktm_danielsson skrev:Inte kommer den göra över 80 iaf, t.ex sportluft osv gör inte mycket märkbar skillnad utom på värre trimmade mopederBergsten skrev: Jag hoppas du inte menade min drac...
min mrx gick 74,1 mätt med gps med endast avstrypt originalrör och 13-52 drev.