kevinspeedfight skrev:brukar finnas en såkallad bildrör eller blindtarm vad man nu vill kalla det som sticker ut ur röret, kapar man bort den och svätsar igen hålet så har du ett avstryptrör:)
På slider sitter det ett smalt rör som går in i motor kåpan i spräng skissen står det att det röret går till katalysatorn men det sitter ingenchriille22 skrev:tjenare! en polare till mig har en slider-10, men han har ingen plugg i röret? vid mynningen som det brukar vara, är det nytt för årsmodellerna ? eller är jag helt ute och cylkar...
Tack för svar!
runners skrev:I bland kan man träffa på moppar som saknar någon strypning som är vanlig på mopeder. Men när den trots detta saknar en strypning kan det finnas andra strypningar som är hårdare strypta för att inte moppen ska överstiga 45 eller 25 km.
Blindröret på många mopeder är ganska korta och andra är långa. Det är de långa blindrören som brukar ge mest effekt när man tar bort dessa och de kortare ger bara en liten effekt.
Jag har haft mopder där det inte funnits plugg överhuvudtaget i avgasröret men blindrören av varit dessto längre, då brukar man få bra effekt när man kapar detta rör. Att kapa blindröret ger inte någon supereffekt men märks väl att motorn blir betydligt starkare än tidigare. Man får bättre acc och några km mera på topphastigheten.
Men jag rekommenderar att spara originalröret och skaffa ett effekt i stället. Ett nytt originalrör är inte billigt att köpa nytt.
lyssna inte på honom, antingen är han ute och cyklar eller så är han oseriös.NorstedT skrev:kappa blind tarmen så får du ett j*vla axx kan jag lova plus så går det 15 km/h fortare.
Ja precis, orginalrör är rätt dyra.Tuta skrev:Tänk på att originalrör är sjukt dyra innan du kapar blindtarmen, tror dom kostar nästan 3000 kr..
Har inte dom strypt insug också? Eller är det bara på liggande minarelli?