5,5 gram är för högt, testa 4.0banzaii skrev:tjena slängde på mitt tecnigas igår och den har ingen kraft ibörjan men mellan åt så kommer axxet och då blir de riktigt nice sen försvinner de igen och köpper efter 60. jag kan stå och hålla emot på full gas i början med den svarar på minsta lilla jag peter på gasen sånt mörkt sen när man kört 2 meter så hur man skillnad precis som den slår över från mörkt till ljust setup 70cc och 17,5 förgasare 5,5 grams viktor milltivariator och öppet filter
har du bytt munstycke?banzaii skrev:här e videon http://www.youtube.com/watch?v=11moXj_iuaQ
Yes, runt 75 duger gått o väl i munstycke med bara zx och dragen v-ringPoWeRKinG skrev:den verkar gå precis likadant som minjag ska testa ställa in min idag iaf.
frågan är vad jag har för vikterköpte en motor och han hade svetsat fasst allt på kickdrevet osv så det går inte att ta loss.
men ska man ha runt 75 då? får se om jag har det
jag kan lägga upp en film också att jämföra med![]()
PS: fan va lite snö ni har :O hos oss är det fullvinter
låter bra detBorn2Ride skrev:Yes, runt 75 duger gått o väl i munstycke med bara zx och dragen v-ringPoWeRKinG skrev:den verkar gå precis likadant som minjag ska testa ställa in min idag iaf.
frågan är vad jag har för vikterköpte en motor och han hade svetsat fasst allt på kickdrevet osv så det går inte att ta loss.
92 kgPoWeRKinG skrev:låter bra detBorn2Ride skrev:Yes, runt 75 duger gått o väl i munstycke med bara zx och dragen v-ringPoWeRKinG skrev:den verkar gå precis likadant som minjag ska testa ställa in min idag iaf.
hoppas vintern försvinner hjos oss snart så kan jag slänga på mhr replica-motorn för just nu så går det knappt att åka
offTopic: vet ni ungefär vad en aerox väger?
Enligt yamaha är Våtvikten 97kgBorn2Ride skrev:92 kgPoWeRKinG skrev:låter bra detBorn2Ride skrev: Yes, runt 75 duger gått o väl i munstycke med bara zx och dragen v-ring
hoppas vintern försvinner hjos oss snart så kan jag slänga på mhr replica-motorn för just nu så går det knappt att åka
offTopic: vet ni ungefär vad en aerox väger?
tror det är helt rätt med tryckfjädern. har haft ungefär detta problem och kom inte över 55 om man jag inte åkte i nerförsbacke. Jag byte till den blåa polini tryckfjädern sen gick det braml65 skrev:Först byt kopplings fjädrar till betydligt mkt hårdare ! Dom dära är aldelles för mjuka , sen run 4.0 - 4.5 g vikter ,
du kan behöva går upp / ner i munstycke + gärna en lite hårdare tryckfjäder
han fråga på ett ungefär så knip igen själv, fan harru lingon vecka kvinna?rod_rrx skrev:byt till org tryckfjäder. du byter bara om remmen slirar
byt till hårdare kopplingsfjädrar, runt 50% hårdare.
vikterna ska vara runt 4-6g, svårt att säga vilka vikter du ska ha.
sen angående munstycket så finns det ignet som säger att just 75 munstycke funkar bäst till just den hojjen. där får man testa sig fram så du BORN2RIDE, knip igen
ALLA MOTORER ÄR OLIKA, DÄRMED OCKSÅ VILKA VIKTER OCH FÖRGASARINSTÄLLNING ÄR OCKSÅ OLIKA.
tack men jag tog reda på det igårml65 skrev:i en aerox fram till 03 är det 86munstycke org i 12mm dellorto