Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
-h0olm skrev:Vilken tryckfjäder rekomenderar ni till följande setup om man vill vill uppnå
grymt bra acc.
Stage 6 sport 50 cc,
17,5 mm föge
Hebo variator, 3,5 g vikter och just nu Svart (+50) tryckfjäder.
Samt Yazuni Z/ Orginal rör.
Är Hebos tryckfjädrar bätte än Metrakits?
e nog ingen skillnad på dom , bara olika fabrikat . men ja skulle nog inte köra me så hård fjäder .. skulle nog välja en 20% fjäder men om du har en 50 så gör de inte så jätte mkt
Har du inte för lätta vikter också? En sak du kan göra är att byta kopplingsfjädrar
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Jag skulle testat några av Mk:s men det gäller att prova sen fram
LUGNARAAAJ
alltså mitt råd är att börja kör med orginal fjäder och byt kopplingsfjädrar och sedan se vad som händer
LUGNARAAAJ
Ingen större skillnad förutom olika tillverkare, men jag tycker du ska köra på Polinis, dom är bra
LUGNARAAAJ