Jag har tittat på blocket ett tag, jag vill köpa en lätt MC som ser ut som en cross. Min fråga är då om jag kan köpa en cross och göra om den till en lätt MC?
Jag får ju sätta på ett el-system för att få lampor och blinkers, samt regristrera den. Är det någonting mer jag måste göra för att få köra en "gammal" cross på vägarna?
Jag har tittat på blocket ett tag, jag vill köpa en lätt MC som ser ut som en cross. Min fråga är då om jag kan köpa en cross och göra om den till en lätt MC?
Jag får ju sätta på ett el-system för att få lampor och blinkers, samt regristrera den. Är det någonting mer jag måste göra för att få köra en "gammal" cross på vägarna?
Varför inte bara köpa t.ex en "gammal" KTM 125 exc? Reggade från fabrik
Om det nu är möjligt så kommer det vara fruktansvärt svårt att få den genom besiktningen och då känns det ju nästan värdare att köpa en vägreggad ktm exc -125 eller något.
det går inte att regga crossar om de inte är reggade från fabriken, iallafall inte i ett sånt här fall.
lättare om du köper en som allt redan är klart på
ex.
ktm exc 125
gasgas ec 125
husqvarna wr 125
FläsketBrinner skrev:det går inte att regga crossar om de inte är reggade från fabriken, iallafall inte i ett sånt här fall.
ex.
ktm exc 125
gasgas ec 125
husqvarna wr 125
FläsketBrinner skrev:det går inte att regga crossar om de inte är reggade från fabriken, iallafall inte i ett sånt här fall.
ex.
ktm exc 125
gasgas ec 125
husqvarna wr 125
ex.
ktm exc 125
gasgas ec 125
husqvarna wr 125
har kompisar me alla 3 hojjjar . Riktigt bra alla 3 köp nån i dendär stilen di e snabba
Du kan aldrig regga en cross för att den ska kunna gå på väg. det ändå som går är att "enduro" regga. då får du endast köra till och från tävlingar, samt köra på väg när det ät transportsträcka. Så köp ist en frabriksreggad, alltså en lätt mc. Ktm går bra som fan om du sköter den ordentligt
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
Ska du köra sm, köp gasgas! Kanske husan men gasgasen har mer rent motardstuk.
Ska du åka som cross funkar ktm:en. ktm:en är inge vidare som sm eftersom den har cross/ endurochassi, lite för svampigt på väg och de kostar fina pengar att bygga om till hårdare chassi.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Varför inte bara köpa t.ex en "gammal" KTM 125 exc? Reggade från fabrik
Ska du köra sm, köp gasgas! Kanske husan men gasgasen har mer rent motardstuk.
Ska du åka som cross funkar ktm:en. ktm:en är inge vidare som sm eftersom den har cross/ endurochassi, lite för svampigt på väg och de kostar fina pengar att bygga om till hårdare chassi.
1400 för nya fjädrar fram. lite mer olja än org och du har dina crossgafflar konverterade till sm. kanske inte om man är perfektionist men det duger gött!
aa de kan jag göra. Jag behöver den inte förenn i juni så jag har en bit kvar. Vill bara lära mig vad som finns, vad som är bra, lära mig mer om lätt mc osv.
På våren är det ju många som säljer men man ska få tag i en på helt fel säsong egentligen så man får den extra billigt men det är drygt när det inte finns det man vill köpa på blocket , lider med er
XT, DR och XR är tre nästan helt värdelösa hojar. De ska vara sm, men dom ser helt förjävliga ut...
Alla dessa tre är dessutom fenomenalt slöa. Jag hade ju en Senda baja och den har samma motor som XT:n, och original var den inte rolig. Jag lyckades kräma fram en del mer med en jävla massa trim men de lönar sig inte att hålla på med en sådan utgångsmotor.
Ska du ha fyrtakt SKA du ha fyrventilare! Som WR:en, den är fyrventilare och bra mycket rappare. Men tycker du att WR är dyr är det ju kanske inte läge att titta på tvåtaktare, ktm och gasgas, då dom är ännu dyrare
Live slow - Die whenever
RacingTobbe skrev:säger som dom andra. Köp färdig ist ... För problem kommer, och det får du räkna med...
Bygger du på äldre än 1997 är det fullt möjligt.
Det är efter 1998 det är mer eller mindre kört, SÅ TILLVIDA inte fabrikanten kan ge ett CoC på den i efterhand.
Annars återstår att E-regga den.
Men funkar en gasgas från typ 90-talet bra? För jag vill ju ha denna krafthet och styrka i motorn som jag saknade på mpppen. jag tycker de är värdare att köpa en lätt-mc istället för trimma moppe. Plus att jag fårr motorvägs-vanot till när jag ska ta bilkort.
Men kan du ge ett namn på en gasgas som det är mycket kräm i? tack
jacke MH enduro skrev:okej så jag ska inte ha dom då alltså.
Men funkar en gasgas från typ 90-talet bra? För jag vill ju ha denna krafthet och styrka i motorn som jag saknade på mpppen. jag tycker de är värdare att köpa en lätt-mc istället för trimma moppe. Plus att jag fårr motorvägs-vanot till när jag ska ta bilkort.
Finns bara en gasgas sm modell i princip. Vet inte hur långt tillbaka man kan gå för att hitta en...
Annars om du vill ha en tvåtaktare med en del kräm, men lite billigare, så har du alltid yamaha dt 125. Har för mej både honda och suzuki har något motsvarande. Till skillnad mot crossmotarderna så är dessa mycket mer slitstarka men går ändå rätt hyfsat
Live slow - Die whenever
Gasgasen heter inget speciellt, bara gasgas 125 (sm). Dom kan kallas för Halley i vissa fall men jag vet inte om det är det officiella modellnamnet på serien.
Live slow - Die whenever
Honda crm finns ja! Dom är precis som DT, slitstarka tvåtaktare.
En fyrtaktare kan vara två eller fyrventilare ( finns femventilare men tror inte de finns till 125:or ). Fyrventilare har mycket högre effekt är tvåventilare eftersom de flödar mycket bättre i toppen
Live slow - Die whenever
jacke MH enduro skrev:okej så jag ska inte ha dom då alltså.
Finns bara en gasgas sm modell i princip. Vet inte hur långt tillbaka man kan gå för att hitta en...
Annars om du vill ha en tvåtaktare med en del kräm, men lite billigare, så har du alltid yamaha dt 125. Har för mej både honda och suzuki har något motsvarande. Till skillnad mot crossmotarderna så är dessa mycket mer slitstarka men går ändå rätt hyfsat
Och den gasgas 125 Supermotarden är inget att hänga i granen, "prövade" en sån lite igår...Förjävla låga är dom också :O
dålig fjädring och jäääääääääävligt låga... Det var vad jag upplevde iaf, hur motorn är det vet jag inte... Och hur låg den var och fjädringen kanske var bara på just denna så jag vet inte