Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?
och så har jag en liten "blindtarm" eller vad det är får något vid kröken som går in till min luftburk, kan det vara så att den blir så varm för att den får in gamla varma avgaser?
Det är helt klart tändstiftet.
Min Rieju hade samma problem efter att jag bytte till ett effektrör.
Byt tändstift så ska du se att den kommer gå bättre!
95 original munstycke???? Min hade 78... Och nu har jag 86....
RaGnAr! skrev:Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?
och så har jag en liten "blindtarm" eller vad det är får något vid kröken som går in till min luftburk, kan det vara så att den blir så varm för att den får in gamla varma avgaser?
Tacksam för svar
den går inte alls till luftburken, den går till en luftrenare. när jag hade min trigger så kapade jag av blindtarmen och svetsade igen, blir mkt snyggare men gjorde ingen skillnad.
vilket tändstift kör du med?
jag körde med BR8ES. körde med det med original rör och även Mk SP rör
RaGnAr! skrev:Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?
Tacksam för svar
den går inte alls till luftburken, den går till en luftrenare. när jag hade min trigger så kapade jag av blindtarmen och svetsade igen, blir mkt snyggare men gjorde ingen skillnad.
Har man ett kort blindrör gör det inte någon märkbar skillnad om man tar bort det. Men är det ett långt märker man direkt att det hänt något när man tar bor det.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Tacksam för svar
Har man ett kort blindrör gör det inte någon märkbar skillnad om man tar bort det. Men är det ett långt märker man direkt att det hänt något när man tar bor det.
Jag har plockat ner hela kylsystemet och luftat det... men det händer fortfarande samma sak den blir skit VARM det kan ju kanske vara vattenpumpen som pajat. finns det något snabbt sätt att kolla upp det? kolla de på twostroke.se och där skulle en ny vattenpump kosta 1.600 kr.. vilket är väldigt dyrt tycker jag.
kolla hur vatten pumpen fungerar ....
öppna vatten slangen på ovansidan av cylindern och kolla att det kmr vatten ut ur där ...
om inte så ska det finnas en skruv på vattenpumpen som det sprutar ut vatten när den är igång
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
ja avgasröret blir skit varmt... men när jag körde med en polare så blev den riktigt varm så den nästan dog den gick max i 50 och axxade som en sköldpadda
willemedDERBIN skrev:kolla hur vatten pumpen fungerar ....
öppna vatten slangen på ovansidan av cylindern och kolla att det kmr vatten ut ur där ...
om inte så ska det finnas en skruv på vattenpumpen som det sprutar ut vatten när den är igång
ska kolla uppdet imoegon
köp annars kylare på twostroke, som man sätter på slangen, men troligtvis är något fel med pumpen eller något skit som segar ner flödet.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
ska kolla uppdet imoegon
köp annars kylare på twostroke, som man sätter på slangen, men troligtvis är något fel med pumpen eller något skit som segar ner flödet.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
ja har kollat på pump från twostroke det var ganska dyrt men får hoppas på att det är någonting annat... kan det inte vara så att någon sladd har hoppat ur eller något liknande?
det är inte pumpen det är fel på iaf... kollade det innan idag.
undrar vad det kan vara det är kanske för att det är orginal rör har hört att dom blir väldigt varma :/
RaGnAr! skrev:jag har BR7ES kan det vara så att det är ett för "varmt" tändstift? kanske skule ha BR9ES istället?
Ja ta BR9ES,
Som jag sa i mitt förra inlägg så är det tändstiftet som gör så. Byt till ett helt nytt kallare tändstift så ska du se att det kommer fungera. Och när du ändå gör det så kan det vara bra att byta kylarvätska och motorolja.
Det gjorde jag på min och då gick den bättre än någonsin!
var ute idag och körde lite med en polare. fungerar helt ok de första 15 minuterna sen blir den bara varmare och samtidigt slöare, är precis som om den är på väg att dö + när jag stannat och sen ska köra iväg igen så varmar den typ bara och axxar seegt hjjälp
Kokar motorn eller? Gör den inte de blir den egentligen inte överhettad.
Är det ändå så att det blir för varmt kan det bero på termostaten som inte öppnar. Plocka ur den och test-koka den för att kolla om den öppnar. Annars är det pumpen som gett sig så vattnet inte cirkulerar, men då skulle det koka ur tryckkärlek eftersom termostaten skulle öppna.
Tändstiftet påverkar inte motortempen så här pass mycke.
Se till att sätta i rätt munstycke. Att bara stoppa i ett större och tro att det ska fungera, fungerar inte riktigt. Symptomen tyder på att du fortfarande har för litet munstycke.
Har du kört motorn så här pass varm flera gånger tror jag din kolv börjar bli sleten...
Men jag har fortfarande inte sett någon vidare ändring på topicet....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag hade samma problem med en PGO-Trex. Det var bara avgasröret på den som blev extremt varmt, till och med så varmt att det blev en glödande stor punkt på röret. Men när jag bytade röret försvann problemet. Jag misstänker att något hade hänt i röret som orsakade problemet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Jag hade samma problem med en PGO-Trex. Det var bara avgasröret på den som blev extremt varmt, till och med så varmt att det blev en glödande stor punkt på röret. Men när jag bytade röret försvann problemet. Jag misstänker att något hade hänt i röret som orsakade problemet.
I originalrör blir de ju i princip härdsmälta, man brände sig liksom på ljuddämparen på min gamla drd. Det är dels för att katalysatorn vill ha minimun 600 grader, men sen är det lätt med konstruktionsfel så de blir ännu varmare
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever