Okej, tack.duke skrev:jag har själv en Furia (dock den äldre modelen). Själv tycker jag det är kul att ha en lite annolunda moppe och inte Derbi eller Rieju som alla andra![]()
Dock har det nyligen kommit ut ganska många nya märken med AM6 motor, som är billigare.... men jag vet inte om de är kvalitet eller bara billiga kopior
TROR det inte finns varvräknare på dem....(åtminståne inte på de äldre) men det kan man ju köpa till
Jag ska nog inte köra orginal. Det kommer börja med att jag drar pluggen efter typ 2 månader, sen 2 månader senare effekt rör, sen 70cc cylinder. Jag vet inte varför jag inte tycker om Derbi. Har hört att ingen vill mecka med dom och att det är svårt att hitta reserv delar.Henry skrev:Kul med en som tar forumet seriöst!
Till din fråga så går det självklart köpa en separat varvräknare och ha kvar milen, hastiheten osv.
Ska du köra original? Köp Derbi!
Derbi orkar bäst av alla original mopeder på hela marknaden!Nanger skrev:Jag ska nog inte köra orginal. Det kommer börja med att jag drar pluggen efter typ 2 månader, sen 2 månader senare effekt rör, sen 70cc cylinder. Jag vet inte varför jag inte tycker om Derbi. Har hört att ingen vill mecka med dom och att det är svårt att hitta reserv delar.Henry skrev:Kul med en som tar forumet seriöst!
Till din fråga så går det självklart köpa en separat varvräknare och ha kvar milen, hastiheten osv.
edit: Varför ska man köpa Derbi om man ska köra orginal? Min kompis har en Derbi Senda xtreme 08 SM och hans moppe maxar 48 på raksträcka
Eller så säger du åt din polare att rensa krökenHenry skrev:Derbi orkar bäst av alla original mopeder på hela marknaden!Nanger skrev:Jag ska nog inte köra orginal. Det kommer börja med att jag drar pluggen efter typ 2 månader, sen 2 månader senare effekt rör, sen 70cc cylinder. Jag vet inte varför jag inte tycker om Derbi. Har hört att ingen vill mecka med dom och att det är svårt att hitta reserv delar.Henry skrev:Kul med en som tar forumet seriöst!
edit: Varför ska man köpa Derbi om man ska köra orginal? Min kompis har en Derbi Senda xtreme 08 SM och hans moppe maxar 48 på raksträcka
Säsäg åt din kompis att slänga i ett 74 munstycke så ska han få se på andra bullar, då komemr dne göra ca 65 på mätaren!
Iaf, men dina planer så blir furian bra. Annars är en RRX att rekomendera.
Som sagt, jag är väldigt petig med utseende och tycker inte att RRX är ens alls fin moped.Henry skrev:Derbi orkar bäst av alla original mopeder på hela marknaden!Nanger skrev:Jag ska nog inte köra orginal. Det kommer börja med att jag drar pluggen efter typ 2 månader, sen 2 månader senare effekt rör, sen 70cc cylinder. Jag vet inte varför jag inte tycker om Derbi. Har hört att ingen vill mecka med dom och att det är svårt att hitta reserv delar.Henry skrev:Kul med en som tar forumet seriöst!
Säsäg åt din kompis att slänga i ett 74 munstycke så ska han få se på andra bullar, då komemr dne göra ca 65 på mätaren!
Iaf, men dina planer så blir furian bra. Annars är en RRX att rekomendera.
Okej, tror du samma sak kommer att hända med en 08'a? 70+ utan plugg?duke skrev:min Furia från 02 var bara strypt med en plugg i början av avgasröret, var jätte lätt att ta bort, sen gick den i 70+ (gick skit orginal)
tips på varvräknare:http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2
Nanger skrev:Okej, jag har nästan bestämt mig helt. Det blir antingen en:
Motorhispania RYZ Enduro
eller Motorhispania furia max Enduro.
Vet någon om någon av dom har en varvräknare? Står helst över att sätta dit en själv. Så kom igen, för/nackdelar med dessa två. Ska nog köra ut och kolla på dom med farsan i helgen om han har tid.
Och tack twostroke och dess medlemmar, ni har hjälp mycket.
Oj, det där lät som ett hejdå. Men det var det inte, ni kommer att få se mycket mer av mig.
Jag är helt bestämd på att köpa crossmoppe. Bor i skogen och en öppen crossbana ligger ganska nära där jag bor. Ska sticka och kolla på en Mh ryz enduro i helgen så det kommer nog att bli den.Henry skrev:Nanger skrev:Okej, jag har nästan bestämt mig helt. Det blir antingen en:
Motorhispania RYZ Enduro
eller Motorhispania furia max Enduro.
Vet någon om någon av dom har en varvräknare? Står helst över att sätta dit en själv. Så kom igen, för/nackdelar med dessa två. Ska nog köra ut och kolla på dom med farsan i helgen om han har tid.
Och tack twostroke och dess medlemmar, ni har hjälp mycket.
Oj, det där lät som ett hejdå. Men det var det inte, ni kommer att få se mycket mer av mig.
Båda är mycket fina mopeder!
Välj den som verkligen passar dig bäst.
Prestanda mässigt är dom likvärdiga båda 2.´
Ska du ha Cross eller SM?
3st av mina kompisar har beta rrviper skrev:Låter som en mycket skjysst kille du!![]()
Dock har jag aldrig testat en furia så jag vet inte om den är bra eller ej,
Men får jag fråga varför du aldrig har tänkt på en Beta rr enduro? Antar att du är ute efter någonting som går att köra i skogen med och då kan jag starkt rekomendera den!