aldrig, jag visste inte ett skit om cylindrar och kolvar när jag lyfte och bytte kolv på min cross första gången, har alltid gått skit fint!ml65 skrev:frågar man om det blir problem så vill jag nästan garantera att han inte få dit den / knäcker en kolvring
"cylinderhuset" haha lugn nu. Om du monterar av cylindern måste du tappa ut kylarvattnet och helst byta packningarna, du kan lika gärna titta så kolven mår bra! tvätta (blästra helst) rent cylindern och lacka med te.x biltemas värmefärg som tål 650 grader. Montera och där har du en fin cylinder!ajonson skrev:Lacka cylinderhuset också !! Kommer gå bra som faen då ! Eller nej, ta autosol och en polertrissa och polera upp den istället
Vivven skrev:"cylinderhuset" haha lugn nu. Om du monterar av cylindern måste du tappa ut kylarvattnet och helst byta packningarna, du kan lika gärna titta så kolven mår bra! tvätta (blästra helst) rent cylindern och lacka med te.x biltemas värmefärg som tål 650 grader. Montera och där har du en fin cylinder!ajonson skrev:Lacka cylinderhuset också !! Kommer gå bra som faen då ! Eller nej, ta autosol och en polertrissa och polera upp den istället