hej ska nog köpa denna men undrar om man måste modda insuget eller ramen för få på den det är en aerox och kan man också orginal delarna ( förgasaren och luftburk) tacksam för svar
Du kan ju ta en titt hur det ser ut vid insuget nu, om det är väldigt trångt behöver du förmodligen modifiera, annars inte
har du 17-21 mm förgasare då?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
du kommer att tappa flöden om du har ett för stort insug och då kommer du få bra axeleration av motorn, allså de är från botten varv till toppvarv och den kommer även bli lite svagare då en variator driven motor ska gå på maxvarv hela tiden så är dett större insug sämmre. en motor med lite varv ska ha höga flöden på lågavarv allså ett litet insug, eller "anpassat" efter förgasar diameter och membranet. köp ett orinal liknande insug istället.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
du kan ha 17.5 men är de 50cc med trimrör så räcker org förgasaren. den har förmodligen hyvsade flöden till den setuppen ja du kan göra engna reeds blad om du vill ta tunna reeds då får du en bättre respons på de låga varvtalen. och en pulka varvar väl inte så mkt? har ingen aning när e gäller varven på en pulka
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!