Det är såhär att när jag vrider om nyckeln till "on" så startar inte elen. Men när jag väl kickat igång den lyser alla lampor även fast jag har fult i allt :O Ngn som vet vad som ska göras ?
Det kan nog vara batterit som är dåligt för på min aerox var det dåligt batteri och då lyste inget förän jag kicka igång den men när jag ladda batterit funka elen när jag satte på täningen.
kolla så den är jordad ordentligt, allså att jordkabeln är ansluten, och att pluskabeln också är ansluten ordentligt ^^ , är pluskabeln cp så kan vad som helst hända. Är den inte ordentligt jordad så kan strömmen ta en anna liten väg genom elsystemet......
jag pillade på min polares x-treme, o den hade en jävla massa hyss för sig, innan ja fixade pluskabeln precis vid batteriet..... då blev den hur ba som helst...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Hellyse mm lyser inte förän motorn är igång. Men blinkers och bromsljus skall fungera. På vissa modeller funkar positionsljuset men är inte allt för ofta.
Funkar blinkers och bromsljuset när du inte har kickat igång? Annars är det nog batteriet som har sagt sitt.
För att om säkringen är paj, så funkar inget riktigt som det skall.
Kolla säkringen och ladda upp batteriet.
Att vissa saker som bromsljus och sånt fungerar när du kcikar igång den.
Är inte så konstigt då dom flesta scooters har en resonator som driver elen när motorn är igång.
Att den inte startar med el starten kan vara att batteriet är för klent eller trasig startmotor.
Det är garanterat batteriet, har varit med om ett x antal såna fel som du beskriver när jag praoade på verkstad och de bytte batteri så funkade det igen så Byt bateri.
Sätt en voltmättare på batterit, då ska de visa mellan 12.3-13.5, när du startat den ska den vissa över detta uppemot 13.8-15 volt, går ej volten upp när du startat den så vet man ju att batterikablarna inte får någon laddningström.
du kan ju kolla detta först så ska vi se vad vi kan lösa sen.
har haft samma fel på min Senda kolla så att säkringen är hel, e den trasig kan du få modda säkringshållaren lite för de e nästan omöjligt att hitta en säkring som passar då de är någon speciel storlek på derbis oginal...