tjena,
jag har en dålig vana och det är att alltid köpa upp alla mina pengar ögonblicket efter jag fått dem,
men nu har jag lyckats spara ihop till 7000kr !
men då kommer problemet vad ska jag köpa.
är intresserad av motorer och datorer.
vad tycker ni?
kom med vad som helst.
ps har en snygg och trimmad moped så det behövs inte
Köp något senare istället, när du har tänkt på det! Mycket roligare att d köper nåt som du verkligen vill ha istället för att låta någon annan bestämma vad du ska köpa
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
RacingTobbe skrev:Köp något senare istället, när du har tänkt på det! Mycket roligare att d köper nåt som du verkligen vill ha istället för att låta någon annan bestämma vad du ska köpa
jag ser det inte som att ni bestämmer utan ger mig tips på sånt jag inte har tänkt på som kom med förslag nu
om du ska köpa hemmabio så köp inte något frädigt paket utan köp en förstärkare, och efter det köper du till mycket starkare högtalare för samma pengar. Du kan även köpa ett PS3
Pontusandersson95 skrev:tjena,
jag har en dålig vana och det är att alltid köpa upp alla mina pengar ögonblicket efter jag fått dem,
men nu har jag lyckats spara ihop till 7000kr !
men då kommer problemet vad ska jag köpa.
är intresserad av motorer och datorer.
vad tycker ni?
kom med vad som helst.
ps har en snygg och trimmad moped så det behövs inte
Måste du handla??? Fortsätt att spara och pengar är alltid gött att ha.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Du säger att du är intresserad av motorer, det är ju ja med!
Nu när jag är 17 år så kör jag inte så mycket moped längre utan, kommer att lägga de insparade pengarna på bil istället.
Nu är du ju bara 15 år. Men mitt tips är att spara en lagom summa, sedan kanske behålla 2000:- till något du kanske kommer på att du beöhver nu.
Men är du intresserad av bilar och liknande med så spara pengar till den, eller köp en billig nu!
DEA!! skrev:Du säger att du är intresserad av motorer, det är ju ja med!
Nu när jag är 17 år så kör jag inte så mycket moped längre utan, kommer att lägga de insparade pengarna på bil istället.
Nu är du ju bara 15 år. Men mitt tips är att spara en lagom summa, sedan kanske behålla 2000:- till något du kanske kommer på att du beöhver nu.
Men är du intresserad av bilar och liknande med så spara pengar till den, eller köp en billig nu!
jag håller med, köp en bil det ska jag göra i sommar
mitt råd, köp en nyveteran som t.ex. 140, äldre småbil, mm, som närmar sig de 30 åren, säkra pengar, när den väl ramlar över de 30.
Nu kostar dem ingenting men stiger till de dubbla så fort de gått över de 30 ofta.
t.ex. en Mercedes 300D-77 kastade dem efter dig om du glömde den i butiken, idag ligger dem på 45K+
Det smartaste man kan gör är att fortsätta att spara. Har jag t ex 30 000 kr, så kan jag köpa ngt för 15000 kr och har 15000 kr sparade. Jag handlar alltid efter den principen att alltid ha lika mycket pengar kvar sparade som jag handlar för. Det kan förståss ta tid att få samman pengarna.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter