Har en massa problem med att få bort originalinsuget från blocket nu..
Det är en 09 Aerox så dom har inte rostat eller nåt
Fanns 4 skruvar, 2 stycken insexskruvar och 2 stycken torxskruvar, insexskruvarna lossnade direkt utan några problem men torxskruvarna satt utav bara fan så slutade med att dom blev rundade
Fick sen tips om att jag kunde såga en liten gänga för plattmejsel och försöka dra loss.. Resulterade i en knäckt skruvmejsel
Vad i helvete har Yamaha gjort med skruvarna och varför vill dom inte lossna?!
wcat skrev:ta en rörtång rak modell det är bra för rundade skruvar du nyper tag runt skruven och srkuvar .. om
du inte kommer åt kan du ta bort kågorna
Det är som sagt på insuget, skulle inte få plats med en sån
HasSse666 skrev:Sorry grabbar jag kan inte trolla...
Torx brukar ha bra grepp så jag vet inte vad som hänt.
När man väl rundat dem kan det vara väldans svårt....
Du måste nog såga/fila/borra bort dem...
En svets är nog kanske inget du har hemma men det hade kunnat lösa problemet
ta bort sadel + boxen .. då ser du rakt ner på insuget , varefter du tar en bormaskin och borrar bort skruvens huvud , därefter tar du en tång och skruvar ut skruven utan huvud ur gängorna , det funkar hänt samma sak för mig ! dock var väll min 01-02
Att man rundgjort skruvar har hänt massor av gånger. Har man en svets kan man svetsa på ett verktyg på skuvarna och sedan kan man lossa dem. Men annars är det enda som återstår att borra sönder skuvarnas skallar.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
ml65 skrev:ta bort sadel + boxen .. då ser du rakt ner på insuget , varefter du tar en bormaskin och borrar bort skruvens huvud , därefter tar du en tång och skruvar ut skruven utan huvud ur gängorna , det funkar hänt samma sak för mig ! dock var väll min 01-02
Så jag kan såga av skruvens huvud, dra bort insuget och förhoppningsvis skruva bort skruvarna med en tång?
Naiko skrev:Ta lös motorn o sen tar du bort dom med rörtång
Hahahahahahaha
Nästa steg om inte detta fungerar blir väl att lägga en lagom sprängladdning på insuget och försöka spränga bort skiten. Men till slut kommer man endå fram till att man måste borra.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter