Vet att detta inte är det bästa forumet för dator problem men jag är desperat efter hjälp nu så skriver på alla möjliga forum
Nu ska jag berätta vad som har hänt med min dator och jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig fixa det eftersom den fungerar inte längre.
Det började med att jag ville formatera den och installera om windows 7. Så när jag var på inställningarna efter det att jag hade formaterat mina hdds så markerade jag min lilla hdd (8gb) för det var där jag ville att mitt os skulle installeras. Men sen när datorn var startad så hittade den inte min stora hdd så jag letadelite på olika forum och testade olika saker för att den skulle hitta min hdd men den fungerade inte så då tänkte jag att jag skulle fornatera den igen och välja min stora hdd ist men då fungerade det inte att välja den och det fungerade inte att välja min lilla hdd heller. Så nu har jag 2 st helt tomma hdds i min dator utan något os och jag kan inte installera något os heller. dvs min dator fungerar inte. Behöver verkligen hjälp om hur jag ska kunna installera windows 7 igen.
Förlåt för alla stavfel och att jag inte har några punkter men detta är skrivi på min iPhone eftersom datorn fungerar ju inte.
Ja 8gb är för lite för Windows 7, men tänk också på att kolla om din dator är 32-bits, eller 64-bits baserad. För om du t.ex har mindre än 3gb RAM minne på datorn så kan du inte ha ett 64-bits operativsystem. Har du minst 3gb aktivt RAM-minne så fungerar det med 64-bits, men annars så måste ditt W7 vara 32-bit. Sedan så finns det datorer som man kan installera om operativsystemet utan installationsskiva, det kan jag på min iaf. Kolla om du kan göra det med din också och ladda ner det operativsystem som du hade innan och testa sedan efter det att ladda ner Windows 7.