Var kan man köpa durkplåt?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
trevox
Svårstartad skrothög

Var kan man köpa durkplåt?

Inlägg av trevox »

Hallå jag har försökt googlat efter priser osv på durkplåt men hittar inte ett skit. De flesta på andra forum säger det inte går att klippa i durkplåt fast det är typ 2mm tjockt. men jag ska ha durkplåt som undertail. sen ska jag ha durkplåt under min cross, asså under motorn så det blir som en skydds platta där som finns på min riktiga cross. Snälla behöver hjälp.

MVH Trevox
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Detta ska vara i "Vart kan man köpa" tråden men n'är jag ändå svarar så,
åkt till närmaste järn eller stål affär så kan du ju fråga dom?
:P
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

det är nog aluminium durk plåt du vill ha.
mitt tipps är att kolla med någon mekanisk verkstad där du bor.
så små bitar som du skall ha brukar man kunna köpa för några tjugor.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

vet inte hur dåligt du är på att googla men jag skrev hellt enkelt durkplåt och hittade massar......

tex http://www.montano.se/shop/default.aspx ... 71&lng=SWE

och dessutom så ja 2mm måste man ha en klipp press för att klippa för det är så sjukt kraftitgt aluminium och dessutom så är den ju på mönsterställena 4-6mm tjock totalt MEN då sågar man ju hellt enkelt!

och durkplåt är svindyrt
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

hittade den här prislistan
http://www.montano.se/shop/?gclid=CIHF8 ... 3godWXmUpA

Art.nr Benämning Längd Kvalite Pris/st Antal

H18114 Al-Durkplåt 2000x1000x3mm 5Bar 5Bar 912,00 kr
Ring för offert
H42934 Al-Durkplåt 2000x1000x5mm 5Bar 5Bar 1460,00 kr
Ring för offert
H81949 Al-Durkplåt 2500x1250x3mm 5Bar 5Bar 1424,00 kr
Ring för offert
H12492 Al-Durkplåt 2500x1250x5mm 5Bar 5Bar 2281,00 kr
Ring för offert

så 2 kvadrat kostar 900 + moms sen är det bara att räkna baklänges vad dina bitar kostar.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Enklast att såga med sticksåg med metallblad och gärna kyla med lite t-sprit ;) Går med vinkelslip också om man vill men de är lite svårare.

Det svåra är att få ut plåt, nästan alla företag som sysslar med dessa råvaror säljer bara till företag i större kvantiteter men som tidigare redan har påpekat så kan du säkert få köpa en bit av en verkstad, småsnuttar brukar ändå anses värdelöst för dem.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Ett litet tips är att istället för att använda T-röd så använd koncentrerad spolarvätska, det är samma sprit men den smakar inte lika äkligt.
Användarens profilbild
Prodirt
Elmoped

Inlägg av Prodirt »

psykopatrik skrev:Ett litet tips är att istället för att använda T-röd så använd koncentrerad spolarvätska, det är samma sprit men den smakar inte lika äkligt.
Du ska väll inte dricka det? :shock:
trevox
Svårstartad skrothög

Inlägg av trevox »

Prodirt skrev:
psykopatrik skrev:Ett litet tips är att istället för att använda T-röd så använd koncentrerad spolarvätska, det är samma sprit men den smakar inte lika äkligt.
Du ska väll inte dricka det? :shock:
HAHAHA tänkte det oxå:P
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Nä inte dricka men alla som har tvättat något med t-röd vet att förr eller senare så får man det i munnen tex det stänker eller man råkar stoppa fingrarna i munnen och av erfarenhet så vet jag att spolarvätska inte smakar lika illa som t-röd.
Rent tekniskt så är t-röd och spolarvätska samma sorts sprit så därför rekomenderar jag spolarvätska.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

psykopatrik skrev:Nä inte dricka men alla som har tvättat något med t-röd vet att förr eller senare så får man det i munnen tex det stänker eller man råkar stoppa fingrarna i munnen och av erfarenhet så vet jag att spolarvätska inte smakar lika illa som t-röd.
Rent tekniskt så är t-röd och spolarvätska samma sorts sprit så därför rekomenderar jag spolarvätska.
förutom att etylen glykol (inte alla som är det) är extremt giftigt för kroppen och miljön osv

och t röd kan man dricka sig full på
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

fax110 skrev:
psykopatrik skrev:Nä inte dricka men alla som har tvättat något med t-röd vet att förr eller senare så får man det i munnen tex det stänker eller man råkar stoppa fingrarna i munnen och av erfarenhet så vet jag att spolarvätska inte smakar lika illa som t-röd.
förutom att etylen glykol (inte alla som är det) är extremt giftigt för kroppen och miljön osv

och t röd kan man dricka sig full på
Men spolarvätska innehåller ingen glykol utan sprit?

Men skitsamma, kyl med sprit så håller bladet bättre.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Ursäkta MIG jag läste lite väl hastigt. Mobil BTW skriver lite dåligt än
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Nutbreaker skrev:Detta ska vara i "Vart kan man köpa" tråden men n'är jag ändå svarar så,
åkt till närmaste järn eller stål affär så kan du ju fråga dom?
:P
Precis, låser.
Låst