cylindertråd

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ricksi
Elmoped

cylindertråd

Inlägg av ricksi »

såg inte att det fanns en särskild tråd för just cylindrar så jag ber om ursäkt för att ha slängt ut en och annan fråga tidigare kring detta tidigare i forumet.
Nåväl... Nykomlingar ni vet.Hm?...
Jaja och nu till cyllindern. Jag nämnde innan att jag ska byta till en 70cc på min pgo big-max 2010 års modell. Har precis kört in honom och den går ju skitbra för att va en 49cc. Klart man ska mecka med sin scooter och pröva sej fram, hela tjusningen med detta.
Jag är ju dessutom lite kräsen här vad gäller ax snarare än toppfart.
Min fråga är: vilka prylar och främst vilken 70cc ska jag köpa som är BÄST på alla sätt för att jag ska få det grymmaste axet som är möjligt? Skit i vad saker och ting kostar. VILKA ÄR DE BÄSTA PRYLARNA JAG KAN FÅ För att få perfektion i accelerationen och givetvis lite toppfart. Jag vill inte ha en scoter som toppar 110km/h utan nöjer mig med MAX 80km/h.Jag vet nu att jag behöver förgasare cylinder och lite annat så vilka prylar ska jag köpa
HJÄLP!!!
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Re: cylindertråd

Inlägg av erik_94 »

ricksi skrev:såg inte att det fanns en särskild tråd för just cylindrar så jag ber om ursäkt för att ha slängt ut en och annan fråga tidigare kring detta tidigare i forumet.
Nåväl... Nykomlingar ni vet.Hm?...
Jaja och nu till cyllindern. Jag nämnde innan att jag ska byta till en 70cc på min pgo big-max 2010 års modell. Har precis kört in honom och den går ju skitbra för att va en 49cc. Klart man ska mecka med sin scooter och pröva sej fram, hela tjusningen med detta.
Jag är ju dessutom lite kräsen här vad gäller ax snarare än toppfart.
Min fråga är: vilka prylar och främst vilken 70cc ska jag köpa som är BÄST på alla sätt för att jag ska få det grymmaste axet som är möjligt? Skit i vad saker och ting kostar. VILKA ÄR DE BÄSTA PRYLARNA JAG KAN FÅ För att få perfektion i accelerationen och givetvis lite toppfart. Jag vill inte ha en scoter som toppar 110km/h utan nöjer mig med MAX 80km/h.Jag vet nu att jag behöver förgasare cylinder och lite annat så vilka prylar ska jag köpa
HJÄLP!!!
st6 sport pro, yasuni z/r, 19-21mm förgasare, multivarr...ungefär så hade jag på min, den gick finfint:)
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

bb86 sen allt därtill sen drevar du så den inte får ngt motstånd så kan du åka bakhjul i 80 ..
eliasl93
Svårstartad skrothög

Inlägg av eliasl93 »

Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Cylindertråden finns tydligt klistrad längst upp bland trådarna. Ta din fråga i den nästa försök :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst