du kan ju inte säga att ALLA fiddys är skit för det är dem verkligen inte det beror på helt hur du behandlar dem / misshandlar dem!NO-name skrev:alla fiddys är skit oavsett hur dyra dom är. så fixa ihop moppen iställefast om jag var du skulle jag köpt en riktig cross iställe
jo...har redan en crf 250...kanske får sattsa på den istDEA!! skrev:Jag känner samma sak, moppetiden är över nu, men vill ändå hitta någon ny hobby, som inte är allt för olik!
Men jag tycker att du ska skaffa dig något större än en fiddy
Typ en dirtbike 250cc eller något liknande!
Kanske en "riktig" 250? Nog med klös i det!
MVH
jo...har redan en crf 250...kanske får sattsa på den istDEA!! skrev:Jag känner samma sak, moppetiden är över nu, men vill ändå hitta någon ny hobby, som inte är allt för olik!
Men jag tycker att du ska skaffa dig något större än en fiddy
Typ en dirtbike 250cc eller något liknande!
Kanske en "riktig" 250? Nog med klös i det!
MVH
crf 250 är en honda 250 4takt.. en RIKTIG hoj.derbitixx skrev:köp typ en 125 eller en 250 alltså "riktig" typ yamaha eller honda osv går ganska bra
Räknas verkligen honda som "riktiga"2stroke4ever skrev:crf 250 är en honda 250 4takt.. en RIKTIG hoj.derbitixx skrev:köp typ en 125 eller en 250 alltså "riktig" typ yamaha eller honda osv går ganska bra
crollen är i topp skick. kör regelbundet:) sen e jag anti ktm ;Pktm_danielsson skrev:Räknas verkligen honda som "riktiga"2stroke4ever skrev:crf 250 är en honda 250 4takt.. en RIKTIG hoj.derbitixx skrev:köp typ en 125 eller en 250 alltså "riktig" typ yamaha eller honda osv går ganska bra?
Nej men allvarligt, fixa upp crossen, du kan ju till och med börja träna!
Grym träning och det är så underbart himmelskt förbannat helvetes roligt, bästa som finns på jorden är fan att köra cross!!!![]()
Edit : Och om du ska köpa en cross, är valet självklart, KTM, finns inget annat alternativ
Edit 2 : Såg att du bara hade 10k att använda dig för, då får man nog endast tag i typ 125or från 98osv
Det där med att ktm 125sx/exc innan 06 har "inte jätte säkra motorer" är lika mycket skitsnack som att KTM inte håller...bluerider94 skrev:ktm 125or innan 06 är inte jättesäkra motorer på...
samma med 250f kawa och zuki 04-06 krånglar också..
dom nya ktm 250f hojarna har för litet block så det rymmer inte tillräckligt med olja..
sen går honda 125or inte så bra..
men satsa på nåt skoj att bygga, alltid roligt att ha nåt att pyssla med