Tjena jag tänkte göra min ljuddämpare på moppen till krom!
Jag undrar hur länge det e kvar?
Måste man behandla det ofta?
Elr måste man göra om det ofta?
Jp skrev:Tjena jag tänkte göra min ljuddämpare på moppen till krom!
Jag undrar hur länge det e kvar?
Måste man behandla det ofta?
Elr måste man göra om det ofta?
jag kan INGET om crome men jag vet att det är enklare att polera och det blir nästan samma resultat satsa på det istället
Det du gör är INTE att chroma, polera och chroma är två helt olika saker.
Hur bra poleringen håller beror på materialet. Polerar du vanligt svartstål så kommer det börja rosta precis som vanligt stål, dock täpper autosol/ polermedlet igen porerna en aning så det går lite långsammare än normalt.
Rostfritt håller i princip obegränsad tid, aluminium håller ganska länge men det mattas tyvärr efter ett tag p.g.a. korrosion på ytan, så man får putsa upp det ibland.
När du polerar använder du antingen en vanlig trasa i handen och gnuggar som fan, eller så köper du en polertrissa och sätter i en borrmaskin och kör ( betydligt enklare )
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Håller en månad innan det mattas för mycket ungefär. Sen beror det på annat, smuts och skit minskar ju tiden drastiskt. Växelpetar och annat som man gnider sig mot mattas fort också.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Beror på helt hur det används. Regn, sol, salt etc spelar stor roll. Men det tar ett tag, du måste inte stå och gnugga varje vecka för att hålla det blankt men en fördel är att vaxa när du är klar så får du en skyddande hinna över så håller det ännu längre.
samme1 skrev:Kan man klarlacka det efter man lagt på autosolen ? kanske håller längre?
Det ska hålla längre men förlora lite glans har jag hört...
att klarlacka en sån finpolerad yta är bara onödigt, då ytan är såå fin och då finns det inget för klarlacken att hålla sig kvar i. jag vet då en av mina poleras pappa jobbar på lackfirma och han klarlacka en sak till mig efter jag hade polera den och det börja släppa efter en månad eller två. men mina polerade fälgar höll sig fina rätt länge, sen beror det juh på hur glansigt man vill ha det hela tiden men det tar ett tag iallafall innan det börjar bli fult