tjena tjena!
för någon månad sen innan snön hade kommit så stog jag o burnade på asfalt, och så helt plötsligt liksom klånkar det till eller vad man ska säga. jag stänger genast av moppen o kollar men allt ser bra ut. sen när jag ska åka hem så är bakhjulet typ skiiitskeft.
så min fråga är: vad är felet? kan det vara distanserna eller tror ni jag måste köpa ny fälg o hela skiten?
jag testade och spänna kedjan eller vad man ska säga alltså jag kollade altl som har med kedjan/drevet att göra har inte fått tummen ur arslet än o kollat men tänkte om någon hade nån idé
kan vara fälgen som är skev,lager som farit, eller som på min Rieju så knäckte jag bakfälgen runt lagret,
men det kan även ekrarna som är åt helvete men det borde du se
2stroke4ever skrev:ta en mejsel och slå lite lätt mot ekrarna. alla ska låta "kliiiing" med ungefär samma ton, huvudsaken är att dom låter kliiiing aktigt.
inget fel på ekrarna, har kollat de. men alltså jag försökte skruva av bakhjulet idag men det går ju som en "metalpinne" genon hela bakdäcket och den sitter som sten! alltså pinnen som fäster i svingen och håller allt till rätta. någon som har nån idé vad jag kan göra för att få ut den?
ruska på hjulet i sidled så märker du om lagrena är paj, är dom det så kan det hända att det har svarvat på hjulbulten så att den sitter fast nu.. så var det på min Derbi.. Hur många mil har den gått? mina lager gick efter nånstans runt 700 mil.
5-56 eller vd40 kan du köpa på en mack eller järnhandel
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:ruska på hjulet i sidled så märker du om lagrena är paj, är dom det så kan det hända att det har svarvat på hjulbulten så att den sitter fast nu.. så var det på min Derbi.. Hur många mil har den gått? mina lager gick efter nånstans runt 700 mil.
5-56 eller vd40 kan du köpa på en mack eller järnhandel
jag tror den har gått runt 800-900 mil kommer inte riktigt ihåg kan kolla imorn