hej, har nyss köpt en slider (06) och skulle bara sätta ditt chocken och nytt tändstift så skulle det funka.
nu när jag har gjort det och ska försöka starta moppen så kommer det
ingen bensin från tanken. (har bensin i)
är ny på scooter och har inte hållit på så mycket med det.
vet inte om jag har kopplat fel eller om "bensinkran" har nått med elen att göra.
erik_94 skrev:det ska ju inte komma bensin ur den som du suger i. tror vakum är den som sitter underst
okej,bra för den som satt över kom det bensin hur
då e det inga problem med kranen.
har haft igen moppen nu med start gas, tror inte det kommer tillräckligt med bensin från kran. kan man skaffa en bensinkran utan vakum? så att man bara har en bensinslang
ix skrev:
okej,bra för den som satt över kom det bensin hur
då e det inga problem med kranen.
har haft igen moppen nu med start gas, tror inte det kommer tillräckligt med bensin från kran. kan man skaffa en bensinkran utan vakum? så att man bara har en bensinslang
om du inte har vakum kan det finnas en ganska stor chans att förgasaren kommer flöda över och kommer bli jobbig bättre med vakum bara göra en egen nippel på insuget eller nått
har haft igen moppen nu med start gas, tror inte det kommer tillräckligt med bensin från kran. kan man skaffa en bensinkran utan vakum? så att man bara har en bensinslang
om du inte har vakum kan det finnas en ganska stor chans att förgasaren kommer flöda över och kommer bli jobbig bättre med vakum bara göra en egen nippel på insuget eller nått
hade bensinkran bara på crossmoppen förut vad skulle det bli för skillnad?
fattar inte hur jag ska kunna få det flödda bättre nu :s kommer knappt nått från kran.
ix skrev:
har haft igen moppen nu med start gas, tror inte det kommer tillräckligt med bensin från kran. kan man skaffa en bensinkran utan vakum? så att man bara har en bensinslang
om du inte har vakum kan det finnas en ganska stor chans att förgasaren kommer flöda över och kommer bli jobbig bättre med vakum bara göra en egen nippel på insuget eller nått
hade bensinkran bara på crossmoppen förut vad skulle det bli för skillnad?
fattar inte hur jag ska kunna få det flödda bättre nu :s kommer knappt nått från kran.
aerox-sami skrev:
om du inte har vakum kan det finnas en ganska stor chans att förgasaren kommer flöda över och kommer bli jobbig bättre med vakum bara göra en egen nippel på insuget eller nått
hade bensinkran bara på crossmoppen förut vad skulle det bli för skillnad?
fattar inte hur jag ska kunna få det flödda bättre nu :s kommer knappt nått från kran.
ix skrev:
hade bensinkran bara på crossmoppen förut vad skulle det bli för skillnad?
fattar inte hur jag ska kunna få det flödda bättre nu :s kommer knappt nått från kran.
jadu bra fråga kanske för liten?
mm bensinslangen?
om det inte är tätt vid vakuumslangen kan det va felet? har en slang som är nått förstor
aerox har iallfall 4mm vakumslang (vet inte slider men borde vara samma) så testa lägga rätt slang eller så täta med slangklämmor. kolla om det är tätt vid insuget eller om du har för lite kompresion.
jan-ee skrev:aerox har iallfall 4mm vakumslang (vet inte slider men borde vara samma) så testa lägga rätt slang eller så täta med slangklämmor. kolla om det är tätt vid insuget eller om du har för lite kompresion.
Om det finns minsta sprickor i vaccumslangar kan detta ställa till med problem för att få bensinen att komma fram. Så kontrollera varje slang genom att böja dem och försök se om det då blir torrspricker på dem. En del slangar torkar snabbt, särskilt om de sitter på ställen där det ständigt utsätts för värme.
Kontrollera också tankventilationen vilket du gör enklast genom att ta av tanklocken och försökk sedan starta. Startar motorn då tanklocket är av beror det på att det blir vaccum i tanken och du bör rensa ventilationen.
Det går teoretiskt att koppla vanlig bensinkran på en Scooter, men problemet är var man ska placera själva bensinkranen. Därför har man valt lösningen med vaccumregulator som styrs genom förgasarens vaccum. Dålig kompression i cylindern kan också vara orsaken till att det inte kommer fram bensin, men det tror jag allra minst är problemet på din moppe.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Om det finns minsta sprickor i vaccumslangar kan detta ställa till med problem för att få bensinen att komma fram. Så kontrollera varje slang genom att böja dem och försök se om det då blir torrspricker på dem. En del slangar torkar snabbt, särskilt om de sitter på ställen där det ständigt utsätts för värme.
Kontrollera också tankventilationen vilket du gör enklast genom att ta av tanklocken och försökk sedan starta. Startar motorn då tanklocket är av beror det på att det blir vaccum i tanken och du bör rensa ventilationen.
Det går teoretiskt att koppla vanlig bensinkran på en Scooter, men problemet är var man ska placera själva bensinkranen. Därför har man valt lösningen med vaccumregulator som styrs genom förgasarens vaccum. Dålig kompression i cylindern kan också vara orsaken till att det inte kommer fram bensin, men det tror jag allra minst är problemet på din moppe.
har nu fixat att det är tätt och funkar att starta den.
men har ett nytt problem att det kommer bensin och sprutar ur ett hål och vet inte vad det är för hål. om jag ska sätta igen det eller vad jag ska göra med det..
runners skrev:Om det finns minsta sprickor i vaccumslangar kan detta ställa till med problem för att få bensinen att komma fram. Så kontrollera varje slang genom att böja dem och försök se om det då blir torrspricker på dem. En del slangar torkar snabbt, särskilt om de sitter på ställen där det ständigt utsätts för värme.
Kontrollera också tankventilationen vilket du gör enklast genom att ta av tanklocken och försökk sedan starta. Startar motorn då tanklocket är av beror det på att det blir vaccum i tanken och du bör rensa ventilationen.
Det går teoretiskt att koppla vanlig bensinkran på en Scooter, men problemet är var man ska placera själva bensinkranen. Därför har man valt lösningen med vaccumregulator som styrs genom förgasarens vaccum. Dålig kompression i cylindern kan också vara orsaken till att det inte kommer fram bensin, men det tror jag allra minst är problemet på din moppe.
har nu fixat att det är tätt och funkar att starta den.
men har ett nytt problem att det kommer bensin och sprutar ur ett hål och vet inte vad det är för hål. om jag ska sätta igen det eller vad jag ska göra med det..
Var är hålet det sprutar bensin från?? Sitter det på förgasaren eller???
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Om det finns minsta sprickor i vaccumslangar kan detta ställa till med problem för att få bensinen att komma fram. Så kontrollera varje slang genom att böja dem och försök se om det då blir torrspricker på dem. En del slangar torkar snabbt, särskilt om de sitter på ställen där det ständigt utsätts för värme.
Kontrollera också tankventilationen vilket du gör enklast genom att ta av tanklocken och försökk sedan starta. Startar motorn då tanklocket är av beror det på att det blir vaccum i tanken och du bör rensa ventilationen.
Det går teoretiskt att koppla vanlig bensinkran på en Scooter, men problemet är var man ska placera själva bensinkranen. Därför har man valt lösningen med vaccumregulator som styrs genom förgasarens vaccum. Dålig kompression i cylindern kan också vara orsaken till att det inte kommer fram bensin, men det tror jag allra minst är problemet på din moppe.
har nu fixat att det är tätt och funkar att starta den.
men har ett nytt problem att det kommer bensin och sprutar ur ett hål och vet inte vad det är för hål. om jag ska sätta igen det eller vad jag ska göra med det..
Var är hålet det sprutar bensin från?? Sitter det på förgasaren eller???
Om det inte kommer nog mycket bensin beror det på att filtret förmodligen är smutsigt..
Bild 1 - Så här ser en vakuumstyrd bensinkran ut
Den övre nippeln skall bensinslangen fästat på
Den undre nippeln skall slangen till insuget (vacuumslangen) fästats på Den vita slangen ovanpå kranen fungerar som filter ta loss kranen och rengör denna.
(det är inte alla kranar som har detta filter iofs)
HasSse666 skrev:Om det inte kommer nog mycket bensin beror det på att filtret förmodligen är smutsigt..
Bild 1 - Så här ser en vakuumstyrd bensinkran ut
Den övre nippeln skall bensinslangen fästat på
Den undre nippeln skall slangen till insuget (vacuumslangen) fästats på Den vita slangen ovanpå kranen fungerar som filter ta loss kranen och rengör denna.
(det är inte alla kranar som har detta filter iofs)
PS
Det lönar sig att prenumera på mina Youtubeklipp
Klicka på Youtube loggan i min signatur
tack så mycket det kan va bra att vet
men har tyvärr ett nytt fel där det kommer ut bensin från förgasaren. hålet över där oljan sitter (på höger sida)
HasSse666 skrev:Ingen orsak lycka till
Kolla även att gummit på nålventilen ej är skadat (inringat med rött)
PS
Lyckades vända bilden så nu är den på samma sätt som det är monterat i förgasaren.
nu har jag fixat förgasaren men måste andvända start gas för att starta moppen och om den står kanske i 15 min måste jag andvända startgas igen om jag har stängt av moppen..
HasSse666 skrev:Ingen orsak lycka till
Kolla även att gummit på nålventilen ej är skadat (inringat med rött)
PS
Lyckades vända bilden så nu är den på samma sätt som det är monterat i förgasaren.
nu har jag fixat förgasaren men måste andvända start gas för att starta moppen och om den står kanske i 15 min måste jag andvända startgas igen om jag har stängt av moppen..
Låter som om flottören har hakat sig i ett läge där nålventilen inte släpper egenom tillräckligt med bensin till trottelhuset.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
HasSse666 skrev:Ingen orsak lycka till
Kolla även att gummit på nålventilen ej är skadat (inringat med rött)
PS
Lyckades vända bilden så nu är den på samma sätt som det är monterat i förgasaren.
nu har jag fixat förgasaren men måste andvända start gas för att starta moppen och om den står kanske i 15 min måste jag andvända startgas igen om jag har stängt av moppen..
Låter som om flottören har hakat sig i ett läge där nålventilen inte släpper egenom tillräckligt med bensin till trottelhuset.
kanske det :s men åkte med moppen igår och efter en stund började moppen låta jätte mycket som om röret gick av. kanske sitter dåligt eller något lager som är dåligt?
Kan du höra hur ljudet låter? Olika ljud som påminner om varandra kan uppstå av olika orsaker och vara av olika fel. Som du kanske vet om du tar av luftburken får du ett ljud som låter som avgasljud. Lagerljud brukar vara av rasslande och likt knackande ljud. Men kolla om luftburken sitter ordentligt på.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter