Ok, tack för svaretHasSse666 skrev:Nej jag är ganska säker på att den inte passar...
Det jag TROR är att variatorhylsan skiljer sig åt.
Har inte hittat någon scootershop som säger att det passar..
Däremot så har jag på andra scootershop´s konstaterat att Speedfight 3 (AC och LC) har variatorer som passar till Jetforce C-tech och TSDI
köp malossi elr Hebo variatorn den e grym te jetforceJetforce_Dahlin skrev:Ok, tack för svaretHasSse666 skrev:Nej jag är ganska säker på att den inte passar...
Däremot så har jag på andra scootershop´s konstaterat att Speedfight 3 (AC och LC) har variatorer som passar till Jetforce C-tech och TSDI
Men om man köper hela paketet då? För då får man med en ny hylsa?
Lr är det innerdiametern som är olika på jetforce och speedfight?
Vad fick du för effekt med den då?cfL00w skrev:köp malossi elr Hebo variatorn den e grym te jetforceJetforce_Dahlin skrev:Ok, tack för svaretHasSse666 skrev:Nej jag är ganska säker på att den inte passar...
Lr är det innerdiametern som är olika på jetforce och speedfight?malossin skulle jag ta för jag har den på min jetty ;D
Förmodligen är det innerdiametern som skiljer så du skulle kunna ta din originalhylsa istället....Jetforce_Dahlin skrev:Ok, tack för svaretHasSse666 skrev:Nej jag är ganska säker på att den inte passar...
aha ok, så det skulle kunna gå då?:PHasSse666 skrev:Förmodligen är det innerdiametern som skiljer så du skulle kunna ta din originalhylsa istället....Jetforce_Dahlin skrev:Ok, tack för svaretHasSse666 skrev:Nej jag är ganska säker på att den inte passar...
Det var det jag gjorde när jag flyttade min Polini Speedcontrol från min Baotian till min Speedfight
Jag hade faktist lite problem med de, men kom inte på någon bättreBorn2Ride skrev:urkass topic, du som ändå hängt med lite på forumet borde väl veta de.
Jetforce_Dahlin skrev:Jag hade faktist lite problem med de, men kom inte på någon bättreBorn2Ride skrev:urkass topic, du som ändå hängt med lite på forumet borde väl veta de.
Men om du har en bra topic på gång så ändrar jag den mer än gärna, då jag också stör mig på dåliga topics
Man tackarBorn2Ride skrev:Jetforce_Dahlin skrev:Jag hade faktist lite problem med de, men kom inte på någon bättreBorn2Ride skrev:urkass topic, du som ändå hängt med lite på forumet borde väl veta de.
Men om du har en bra topic på gång så ändrar jag den mer än gärna, då jag också stör mig på dåliga topics
tex: polini speedcontrol - jetforce
Förmodligen enklast är om du lossar din variatorhylsa och mäter denJetforce_Dahlin skrev:aha ok, så det skulle kunna gå då?:PHasSse666 skrev:Förmodligen är det innerdiametern som skiljer så du skulle kunna ta din originalhylsa istället....Jetforce_Dahlin skrev: Ok, tack för svaret
Det var det jag gjorde när jag flyttade min Polini Speedcontrol från min Baotian till min Speedfight
En bra effekt, tror alla dom ger ungefär likadan effekt, men kör på malossin!Jetforce_Dahlin skrev:Vad fick du för effekt med den då?cfL00w skrev:köp malossi elr Hebo variatorn den e grym te jetforceJetforce_Dahlin skrev: Ok, tack för svaret
Lr är det innerdiametern som är olika på jetforce och speedfight?malossin skulle jag ta för jag har den på min jetty ;D
"en bra effekt"cfL00w skrev:En bra effekt, tror alla dom ger ungefär likadan effekt, men kör på malossin!Jetforce_Dahlin skrev:Vad fick du för effekt med den då?cfL00w skrev: köp malossi elr Hebo variatorn den e grym te jetforcemalossin skulle jag ta för jag har den på min jetty ;D
Den blir ju svagare, men får väll högre topp om motorn orkar dra runt?HasSse666 skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen variatorn tar bara effekt den ger ingen...![]()
Polini Speedcontrol och Malossi MHR har oftast större diameter än din originalvariator m.a.o du får ett större drev fram...
Vad händer om du på din cykle byter till ett större drev fram?
Jo du får högre toppfart OM du orkar trampa runt drevet..
Den blir alltså lite svagare.
Det finns dock en annan parameter med variatorn som du inte har med drevet på din cykel det är vikten..
Men det kan jag gå in på senare....(för nu kom min chef in på mitt kontor)