Viktigt e att du bytter vev om du ska slänga 70cc på sym motorn, hur lite en veven glappar så e veven gö känslig på sym om den gått över 800mil
O ja de finns polini/malossi till nya SYM motorn från 00 o nyare, den gamla sym motorn har insuget direkt i cylindern o fanns mellan 96-00.
sen måste du få tag i en 19mm insugskitt annars får du inte rätt kylning på veven/kolven.
sen måste du värkligen mätta in cylinderloppet o kolven o kolvringarna så du får rätt avstånd på sakerna annars värmer nypper den fortare en du hinner blinka, jag vet jag har rasat otaliga cylindrar på båda gamla sym motorn o nya, o dom e grymt känsliga, även om man kör in lungt 100 mil så värmer nyper cylindern på ett kick, just därför e de mycke viktigt du mäter fram rätt avstånd i cylindern innan du monterar sakerna.
Jag har ca 3st malossi 70cc liggandes till nya sym motorn, behöver kolvar bara, kan du få köpa för ingenting alls om du vill ha dom ? bara höra av dig så kan jag kolla vidare på skicket på dom.
50cc cylindern e inte alls lika känslig o e väldigt stryktålig, efter lite hemma trimning av nya sym motorn så får du den o göra en bitt över 80-85km/h på rakorna men då måste du bytta slutväxsen o porta utblåset.
hum vad finns de mer o berätta, ska du ha 70cc cylindern så e de viktigt du bytter till 70 rör annars tappar du mängder av effekt
men som sakt inget fel alls o köra med 50cc o ett trim rör på sym motor, håller nästan hur länge som hälst om man bytter kolv var 5oo-8oo mil så går den bara