angånde denna setup.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
heax
Elmoped

angånde denna setup.

Inlägg av heax »

Tja tja. Har nu tänkt att fixa iordning min moppe till sommaren och just då lite planer på en setup som kanse är något att ha? Annars förslag på annan setup, eller lägga till lite andra grejor på denna setup, är ni välkomna att ge.

Setup.

50cc airsal.
Hebo rör
17.5m
insug.
vikter.

Sen har ja en liten fråga. Va tror ni den kan gå i om ja fixar inställningarna rätt osv? MVH // :)
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pavek »

gå på 70cc direkt, det är inte så mycket pengar imellann och du får ut mer kräm :) Hebo rör funkar bra :D
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

Skulle gjärna göra de men, moppen har gått cirka 1300mil. Finns inga bra vev till sym. osv.
Tommmy
Elmoped

Inlägg av Tommmy »

min kompis köpte en sån cylinder den gedde inget , och jag har 70cc sport min har gått 1000
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

så de gav värkligen ingenting?. Tror att min skulle skära om ja köpte 70cc<:
Danneman
Elmoped

Inlägg av Danneman »

med effektrör kan cylindern ge lite, men inte tror jag det är mycket, airsal var jobbig tycker jag. Köp hellre typ polini sport 70.
dASE?
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

ok.

http://www.startuning.se/?pages=product&id=4962

denna?. jag har ju sym 03. De står att den bara passar innan 00.
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator

Inlägg av P0JKEN »

Japp som alla säger inten toppen cylinder det dära.
Kör polini 70cc så ska det ge lite. :D
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

Men pojken de finns inga Polini cylindrar förutom den där. Och de står att den bara passar all från 00 och neråt. Och jag har 03.
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

tror ni att min skulle palla en 70cc? isf vilken? inte polini för de finns inte till sym jet 03 =D.

Kommer köra in den 50 mil ungefär osv.
OskarNRG
Elmoped

Inlägg av OskarNRG »

gå på polini 70cc, luftburk, vikter, plugga ur röret, v-ring, luftplugg, variatorfjädrar och lite sånt, en smart sak är att ha så mycket original utseende som, möjligt, snuten plockar bara sönderskruvade hojjar, eller om du blåser förbi i 80km/h
annars ska du köpa Hebo escape!
OskarNRG
Elmoped

Inlägg av OskarNRG »

köp malossi då?
och en 17.5 förgasare
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

vill gjärna ha svar. Tror ni på att min pallar 70cc?
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

heax skrev:vill gjärna ha svar. Tror ni på att min pallar 70cc?
känn på veven om den glappar,, i sidled kan den glappa lite men inte mycket,, och upp och ner om den glappar så är veven inte bra.

men om den bara glappar några mm i sidled så ska den palla en 70cc
Användarens profilbild
aronholm
Elmoped

Inlägg av aronholm »

Har ungefär samma setup på min.
Går redigt bra, men skulle ändå gå på en 70cc istället.
Men som sagt kolla veven först.
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Viktigt e att du bytter vev om du ska slänga 70cc på sym motorn, hur lite en veven glappar så e veven gö känslig på sym om den gått över 800mil

O ja de finns polini/malossi till nya SYM motorn från 00 o nyare, den gamla sym motorn har insuget direkt i cylindern o fanns mellan 96-00.

sen måste du få tag i en 19mm insugskitt annars får du inte rätt kylning på veven/kolven.

sen måste du värkligen mätta in cylinderloppet o kolven o kolvringarna så du får rätt avstånd på sakerna annars värmer nypper den fortare en du hinner blinka, jag vet jag har rasat otaliga cylindrar på båda gamla sym motorn o nya, o dom e grymt känsliga, även om man kör in lungt 100 mil så värmer nyper cylindern på ett kick, just därför e de mycke viktigt du mäter fram rätt avstånd i cylindern innan du monterar sakerna.

Jag har ca 3st malossi 70cc liggandes till nya sym motorn, behöver kolvar bara, kan du få köpa för ingenting alls om du vill ha dom ? bara höra av dig så kan jag kolla vidare på skicket på dom.

50cc cylindern e inte alls lika känslig o e väldigt stryktålig, efter lite hemma trimning av nya sym motorn så får du den o göra en bitt över 80-85km/h på rakorna men då måste du bytta slutväxsen o porta utblåset.

hum vad finns de mer o berätta, ska du ha 70cc cylindern så e de viktigt du bytter till 70 rör annars tappar du mängder av effekt

men som sakt inget fel alls o köra med 50cc o ett trim rör på sym motor, håller nästan hur länge som hälst om man bytter kolv var 5oo-8oo mil så går den bara :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Eklund93
Svårstartad skrothög

Inlägg av Eklund93 »

Tjena, Köp 70cc sport istället för 50cc. Och sen ett Leovince zx istället för Hebo :P
heax
Elmoped

Inlägg av heax »

har redan zx.. de suger.
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Tk fungerar hyfsat om man avänder 70cc cylindern men ska man använda 50cc cylindern så e de inte o rekomendera tk, tillomed org röret fungera bätre då.

Men fick den åndå å göra med org cylinder hemma portad 95km/h :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
adde2k
Elmoped

Inlägg av adde2k »

när jag bytte till airsal 70cc, så kände jag på veven som gått en bit över 1000mil på Derbi gp1 03. och det glappade inte så överdrivet mkt. den kändes helt okej :--D Dissa dessa 50cc;are, och gå dirr på 70cc :)!
Låst