då borde du köra scooter, om du bygger hyper projekt, så tror jag nog du ska satsa på scooter, de är lättare att köra, men kan vara svårare att bygga i och med att allt sitter på insidan av alla kåpor och så.isahk skrev:hehe okej :p, kan inte växla alls för tillfället, eller aldrig testat :pPontusandersson95 skrev:Beror ju helt på hur du växlar
Samma här. Hade aldrig kört växlat innan den dagen jag provkörde moppen hos säljaren, gick galant då jag visste exakt hur man skulle göra såYamahaFille skrev:Men det är inte alls svårt att lära sig växla om det är det du undrar över.
Jag lärde mig växla den dagen jag köpte moppen så det lär man sig snabbt![]()
Men då måste man tänka på att växla hela tiden osv, jag tycker bara det är härligt men vill du åka bekvämt, gasa o bromsa så satsa på scooter
Känns som att det kommer bli segt att bara broma och gasa,Derbi_senda93 skrev:Samma här. Hade aldrig kört växlat innan den dagen jag provkörde moppen hos säljaren, gick galant då jag visste exakt hur man skulle göra såYamahaFille skrev:Men det är inte alls svårt att lära sig växla om det är det du undrar över.
Jag lärde mig växla den dagen jag köpte moppen så det lär man sig snabbt![]()
Men då måste man tänka på att växla hela tiden osv, jag tycker bara det är härligt men vill du åka bekvämt, gasa o bromsa så satsa på scooter![]()
Men som sagt, om du är bekväm och bara vill gasa och bromsa så är det scooter som gäller. Åka växlat original är bland det segaste
Nu skulle ju han bygga hyper , vilket du kanske inte uppmärksammadeSockan skrev:Du tänker inte ens på att växla efter ett tag.
Jag har aldrig fått kärringstopp, inte ens svårt att växla.![]()
Gasa lite lätt, låt den droppa i varv, koppla - växla - släpp koppling & gasa! Sen kopplar du, släpper gasen petar upp en växel släpper kopplingen och gasar igen![]()
Vissa släpper aldrig gasen när de växlar, jag släpper alltid men du behöver inte släppa mer än någon sek..
Det är gö mycket finare ljud med växlat också!
Satsa på en Derbi eller Rieju RRX(Själv har jag en MT5 som crossmoped.) Riktigt skönt att växla. Dock kör du växlat så kommer du vilja köra automat, sen när du kör automat är det galet tråkigt och du vill köra växlat när du får prova
![]()
Därför är det bra att ha båda om ekonomin tillåter.
Crossen brukar även gå friskare urpluggat än vad jag sett scootrar gör.. detta kanske är ren inbillning men vad jag har sett iallafall. - plus du får en roligare körupplevelse i skogen och kör inte fast på småskit
Men sockan skrev ju om att han tycker crossmopeder går bättre ostrypta... Va inte så stor på digDaaanne skrev:Vad är det för skillnad på Original och Hyper när det gäller växling? Seriöst så är 80% av forumet p12or som påstår saker de inte änns vet något om.
Att lära sig växla tar inte lång tid alls och när man väl kan grunderna så kan man förbättra sig.
Själv så tycker jag det är roligare med Cross moped eftersom det är så tråkigt att bara gasa och bromsa som scooters.
I grund och botten inte förståsDaaanne skrev:Vad är det för skillnad på Original och Hyper när det gäller växling? Seriöst så är 80% av forumet p12or som påstår saker de inte änns vet något om.
Att lära sig växla tar inte lång tid alls och när man väl kan grunderna så kan man förbättra sig.
Själv så tycker jag det är roligare med Cross moped eftersom det är så tråkigt att bara gasa och bromsa som scooters.
okej, köpte också en till scooter som jag ska sälja i vår!ktm_danielsson skrev:Haha, dubbelmoral men det är mest med tanke på pengarna som det kanske finns att tjäna på bytetMaltyboy skrev:skulle du inte köpa scooter nyss?ktm_danielsson skrev:köp crossmoppe, scooter är så jävla trist.Tycker fortfarande inte scooter är speciellt kul
Haru nån bild/projekt på den ellerMaltyboy skrev:okej, köpte också en till scooter som jag ska sälja i vår!ktm_danielsson skrev:Haha, dubbelmoral men det är mest med tanke på pengarna som det kanske finns att tjäna på bytetMaltyboy skrev: skulle du inte köpa scooter nyss?Tycker fortfarande inte scooter är speciellt kul