shenare just nu har jag satt på 2st höjningssatser, sammanlagt 7cm, på min slider, om jag kör bakhjul och leker runt och kör ganska hårt, kommer dämparen hålla ? skulle inte va så kul om den gick av medans man körde bakhjul liksom.
Min dämpare gick av en gång:D
Det var på kvällen så jag såg inte så mkt. Så var det ett litet hål i vägen som jag inte såg och så hann jag inte bromsa in, Men jag märkte inte att det hände något så jag körde vidare, Men efter att jag hade kört en stund så tyckte jag att dämpningen var j*vligt mjuk så jag stanna och kolla, så såg jag att den hade gått av och att hela fälgkanten hade slipats ner
kör du med riktiga höjningar så håller det galant. och man brukar böja dämpare inte bryta av dom. jag bröt av en dämpare på min fiddy och de var för att den dämpare som va orginal monterad va gjord för triangelsving och jag hadde en vanlig
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
andersjohansson93 skrev:någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Jag kan nästan ingenting om scootrar förutom att dem har variator och tom för mig låter det ologiskt att tändstiftet skulle ta i när man höjer den
andersjohansson93 skrev:någon som vet hur mycket höjning man kan ha på en aerox utan att det ska bli problen för motorn eller ramen, för tändstiften börjar väl ta i också ;o
Jag kan nästan ingenting om scootrar förutom att dem har variator och tom för mig låter det ologiskt att tändstiftet skulle ta i när man höjer den
Om man vet hur motorn/cylindern sitter på aerox så är det inte så lustigt som det låter
bröt av på aerox org dämpare när motorn reser på sig vid gaspå drag , Båda gick av i nederkang och hoppade ner på höjningen , dock gick aeroxen ganska ok
Om man vet hur motorn/cylindern sitter på aerox så är det inte så lustigt som det låter
har kört med 6 cm på aeroxen o dämparen höll fint men kylarslangarna mellan cylindern o förgasaren trycktes mot oljetanken, stiftet mot ramen och kylarslangen och så slog luftburken i ramen så bytte till 4 cm o allt löstes + att det var skönare att stunta när man når ner till marken också om det behövs