ja den har svårt att komma upp i varv när jag håller lite gas.
te.x jag håller pytte lite på gasen men tomgången ökar för jag håller ju lite gas sedan om jag drar full så stryper den sig typ bööh bööh jag testade med munstycke från 80 och uppåt och 102 gick bra med långt utskruvad luft skruv
ps. den var mycket rappare utan luftburk så det blir väl sportluftfilter
jan-ee skrev:går det ens att byta till gurtner? har inte hittat till min iallafall:S
Jag såg en guide nån gång... man måste såga av en grej från förgasaren och där under sitter lågfartsmunstycket... helt sjukt vad krångligt dom ska göra det
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
om du gör ren den ordentligt. allså plocka ner den i molykyler och lägg den i disel vänta 2 dagar och sen blåser du genom alla hål med tryckluft så ska du se.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
jag har redan laggt den i ett bensin bad över 2 dagar.
men kan det något med att insuget är ju borrat så en nipple går ner till boost bottlen? något med tjuvluft eller startar den då ens?
Varför skulle bensin lösa upp skräp i förgasaren när den badar i det, när det uppenbarligen inte gör det när den sitter ihop och är full av bensin?
Lågfartsmunstycke byter man när luftskruvens justering inte räcker till. Lågraftsmunstycket är en grovjustering av bränslemängden vid små gaspådrag, luftskruven är en finjustering.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Varför skulle bensin lösa upp skräp i förgasaren när den badar i det, när det uppenbarligen inte gör det när den sitter ihop och är full av bensin?
Lågfartsmunstycke byter man när luftskruvens justering inte räcker till. Lågraftsmunstycket är en grovjustering av bränslemängden vid små gaspådrag, luftskruven är en finjustering.
Word +1
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
man brukar väl säga 1 och ett halft halft var ut med luft skruven??
min är typ så långt ut innan den rammlar av kanske ett halft varv in!
är det lågfarts munstycket som krånglar? eller att den får för mycket bensin?
Har nu 102 i och tycker att det borde vara lite mindre men den startar lätt och så.