bensinskalle skrev:
men vafan har du sett me egna ögon att slangen går rakt in i behållaren, eller bara att den försvinner under den?
EGR ventilen sitter där på ramen precis under så ja ä ganska säker på att du har sett fel.
men va äre för moppe undrar ja fortfarande?
Senda x-treme från 2005
Den går inte in i kylarvätskan, den sitter brevid.
Om jag ska byta till effektrör, då finns inte den slangen till EGR:en ju, o jag har bytt luftfilter, där e inte heller nån slang.
Kan jag ta bort hela EGR:en då? Den fyller ju ingen funktion när inte slangarna e inkopplade i något som används....
bensinskalle skrev:
men vafan har du sett me egna ögon att slangen går rakt in i behållaren, eller bara att den försvinner under den?
EGR ventilen sitter där på ramen precis under så ja ä ganska säker på att du har sett fel.
men va äre för moppe undrar ja fortfarande?
Senda x-treme från 2005
Den går inte in i kylarvätskan, den sitter brevid.
Om jag ska byta till effektrör, då finns inte den slangen till EGR:en ju, o jag har bytt luftfilter, där e inte heller nån slang.
Kan jag ta bort hela EGR:en då? Den fyller ju ingen funktion när inte slangarna e inkopplade i något som används....
Finns säkert många som säger emot men, mitt mk thrower är precis lagom, ligger inte under eller över "average"...gött ljud..billigt och lätt hanterat med "gummisaker" mellan krök osv så det är bara att ploppa i dom och köra - jag och min polare testade att sätta på mitt mk på hans helt originala Senda xtreame , gick ca 10 - 15 kmh snabbare..
Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr
Fundera på: Doppler - ER2 Avgassystem eller Tecnigas E-nox
duke skrev:Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr
leovincet är det av de rören du ska köra på trots de extra kronorna men hellst ännu ett lite vassare rör om du vill ha ut maxeffekten. men kör på leovincet
Kafi skrev:Men åhh, TK ÄR ETT FUCKO RÖR; VAD IS DAS PROBLEMAS!!?!?!
Köp ett giannelli och var glad;)
haha, varför TK tydligen inte funkar så bra för så många är för att det är ett midracerör... men min smekte på bra som fan på orginalcylindern:P
nu fick jag tårar i ögonen nästan så många gånger vi har gått igenom det här men TK är ett sportrör och inte midrace och inte hyper utan en lågbudgetvariant på sportrör som tillverkas av malossi
Hell_qwist skrev:mhmmm, Hebo escape också eller. det har precis samma krök och enligt twostroke bör turbokit klassas som midracerör enligt efektregistret...
exakt samma är det inte, hebot är lite vassare och håller högre kvalité. enligt folk som har koll på läget och kan saker så klassas det som sport midrace är rör som t ex metrakit sp, polini for race2, Hebo gp replica med flera. några sportrör: metrakit thrower, turbokit, gianelli 2t med flera. och hyper race rör: metrakit prorace, malossi mhr supermoto, yasuni R3. nu kanske du har bättre koll på läget
duke skrev:Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr
leovincet är det av de rören du ska köra på trots de extra kronorna men hellst ännu ett lite vassare rör om du vill ha ut maxeffekten. men kör på leovincet
Får göra det då
men hittar inget såndant till min Furia , så det blir att köpa ett till en XPS och modda lite.....
Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
Rieju_RRX skrev:Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
vad kör du på för cylinder? med modifikationer så funar det
Rieju_RRX skrev:Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
jag köpte ett gianelli 2t från en som hadde det på en beta rr det passade bult on på min mrx
Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
Rieju_RRX skrev:Hallå. Har funderat på turbokit high quallity. Någon som har o kan berätta om de bra axx mm. Eller nått annat tips på ett rör som ger ett bra drag.
Satsa på ett Hebo rör ist de går väldigt bra på höga varv och de blir ett skönt drag
Rieju_RRX skrev:Hallå. Har funderat på turbokit high quallity. Någon som har o kan berätta om de bra axx mm. Eller nått annat tips på ett rör som ger ett bra drag.
Satsa på ett Hebo rör ist de går väldigt bra på höga varv och de blir ett skönt drag
Jo jag vet..Men de är så att jag vill få tag i nå med ännu bättre drag. Vet en som har Hebo underliggande till sin Derbi. Den går bra men jag va bättre
Jo jag vet..Men de är så att jag vill få tag i nå med ännu bättre drag. Vet en som har Hebo underliggande till sin Derbi. Den går bra men jag va bättre
Köp ett metrakit sp rör då elr yasuni r1 elr nå de ska nog göra susen ^^
Riejurider skrev:
Men jag vill inte ha underliggande. Funderat på tk high quallity men finns de bättre rör som inte kostar typ 3000. men typ 2000 går bra och vill ha bra axx top
Rieju_RRX skrev:
Men jag vill inte ha underliggande. Funderat på tk high quallity men finns de bättre rör som inte kostar typ 3000. men typ 2000 går bra och vill ha bra axx top
Hmm tror inte de finns nå jätte bra rör mer än Hebo och sånna rör till mrx :O så jag tkr du satsar på hebot
Riejurider skrev:
Hmm tror inte de finns nå jätte bra rör mer än Hebo och sånna rör till mrx :O så jag tkr du satsar på hebot
Men jag vill ha ett värre fast överligande. Som ska bra med org cylinder.
Rieju_RRX skrev:
Men jag vill ha ett värre fast överligande. Som ska bra med org cylinder.
SMT-Ludde skrev:Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
ÄR DET ABSOLUT INGEN SOM VET VART MAN KAN HITTA DETTA RÖRET FÖRUTOM I TYSKLAND?
Hebo röret och tk är precis lika dan krökar det enda som skiljer dom är ljuddämparen och att det står tk på tk röret och Hebo på hebot men jag hade satsat på hebot för att det inte ska låta i hela sverige Hebot och tk är de rören som går bäst till original cylinder på AM6, till Derbi är det gianelli 2t
SMT-Ludde skrev:Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
ÄR DET ABSOLUT INGEN SOM VET VART MAN KAN HITTA DETTA RÖRET FÖRUTOM I TYSKLAND?