JagHarEnDerbi skrev:Pengarna ska komma från borgare, som vänstern vill kasta gatusten på...runners skrev:Jag har flera av mina vänner som är invandrade och också födda i Sverige. De tar tydligt avstånd från den invandrarpolitk som förs idag. De jag har som vänner är mina vänner som alla ska veta att ja under alla förhållande vill behålla som vänner men jag försvarar inte en invandrarpolitik som innebär att vi kommer gå under som land vilket är på väg att hända.Bjule skrev:OKey okey grabbar, jag är själv halv-svensk! Och jag... känner igen mig så jävla mycket! jag har nästan bara svenska vänner och därför helt plötsligt blev jag en fiende för dom så dom skulle slåss... Det finns dock en bra låt som man kan lyssna på när man e lite butter( har inget ras-hat what so ever!) http://www.youtube.com/watch?v=R2FMBbmFEi4
Man säger att invandrarna är tillgång på arbetsmarknaden. Men vilken arbetsmarknad??? När vi redan har 9-procent arbetslöshet i Sverige. Dessutom har vi bostadsbrist, samtidigt vi har hög bostadsbrist och redan överbelastad sjukvård. Var ska pengarna komma i från att försörga detta???
I dag har vi social omsorg som betalar i skatt av varje förvarvsarbetare i Sverige. Genom nerskärningar och samtida invandring i sverige medför att detta system urholkas när landet inte efterfrågar arbetskraft. Invandrare faller in i bidragssystem när de kommer till Sverige och dessa bidrag betalas från de som arbetar och betalar skatt. Därtill ska räknas bostadsbidrag, barnbidrag samt pensioner för de invandrare som är över 65-år. Sedan kan även tilläggas de som sägs eller bedöms att lida krigsskador som kan vara posttramatiska stresssyndrom som erläggs förtidspensioneringar. Men åter i gen. Var tages pengarna i från??? Hur går ekvatiorna samman med sänkt skatt och samma sociala välfärd som tidigare samman med dina liberala höger- uppfattningar??
Hur ska sjukvården på sikt finanseras? är det genom privata sjukförsäkringar som kommer att gynnas de som har det ekonomiskt gott ställt eller?
Sedan vad du menar med stenkastande är lite långsökt. Det förekommer men inte som i din värld som den belastning så att det måste tas upp. För min del ligger den hänsynslösa invandringen som ett grundläggande problem i botten för Sverige.