t.ex. på lektioner så kryper det som fan i benen, lyssnar inte på läraren över huvudtaget, kollar ut genom fönstret, på klockan, har nog studerat varje jävla fläck i taket vid det här laget!
Jag har sjukt svårt att koncentrera mig, när de kryper i benen sparkar jag till bänken flera gånger och ser ut som ett psykfall eller spänner ut benen allt jag kan flera gånger, brukar gå över då.
När det går dåligt med saker, så brukar jag slå till något impulsivt allt vad jag kan - det är inget jag tänker på, det händer instinktivt. sitter jag still rör jag alltid på benen/händerna/leker med pennan/mobilen. Är jag nervös går allt åt helvete.
Håller mig gärna undan stora gäng med kompisar utan endast med de jag känner väl, och de är handplockade personer från min sida. Jaja, det här är lite bakgrundshistoria, Jag har hittills pundat på diverse läkemedel som gör att jag glömmer bort känslan av rastlöshet (Xanor, Lyrica och Atarax) tar även Imovane till natten för att somna. Allt detta är utskrivet av en okunnig skitläkare som gett mig droger för att överleva vardagen. Jag har en kompis som har damp, så jag bad att få testa en Ritadin och Corteson (eller fan de heter) och det var helt underbart.. för en gångsskull kände jag mig (utan att vara borta i skallen eller kroppen) ett komplett lugn. Jag var lugn nästan hela dagen, kände ingen stress alls och jag kunde sitta hela lektionen och satt bara och lyssnade. Lyssnade för första gången i mitt liv.
Agressioner har utspelat sig i tidigare delar av mitt liv genom att..
kastat stol på läraren i femman-sexan.
Alltid varit han som var med på bråk.
slog alltid först.
Slagit sönder X antal rutor och sånt i mitt liv.
Skrikit på lärare och blivit helt galet förbannad, sen går det över.
___
Vet någon hur det går till vid en ADHD undersökning?? Jag vill verkligen få Ritadin utskrivet, det var som att gud har gett mig en till chans här i livet, och jag undrar om detta är något jag kan göra själv. Just nu sitter jag och sparkar med benen upp och ner och saknar verkligen ritadinet.
Har varit ute och sprungit 2 mil på en dag, rastlösheten kryper endå in efteråt. Kan jag inte sova om natten kan jag t.ex. börja veva allt jag kan på kudden och ligga och sparka/skrika. (Nej, inte som ett invalidt barn utan mest svära för mig själv)
Är tack vare detta jag ibland uppträder som en riktigt idiot på forumen. Allt sker impulsivt, tänker endast åt efteråt. Något tips vart man ska vända sig..? Min lärare säger han kan gå till skolsyster och fixa tid och sånt där.. Han säger även han hade 'barn adhd ' när han var liten och hade samma symptom som jag verkar ha.. Han ser jag är frånvarande, att jag inte kan fokusera med blicken på något länge alls.
Schysst forum att ställa frågan på va?