ADHD / ADD testning!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

ADHD / ADD testning!

Inlägg av Sockan »

Tjenare, har precis fått höra av min lärare att han tror att jag har ADHD eller ADD, och de flesta symptom passar in på mig fast har lekt bort dem.

t.ex. på lektioner så kryper det som fan i benen, lyssnar inte på läraren över huvudtaget, kollar ut genom fönstret, på klockan, har nog studerat varje jävla fläck i taket vid det här laget!

Jag har sjukt svårt att koncentrera mig, när de kryper i benen sparkar jag till bänken flera gånger och ser ut som ett psykfall eller spänner ut benen allt jag kan flera gånger, brukar gå över då.

När det går dåligt med saker, så brukar jag slå till något impulsivt allt vad jag kan - det är inget jag tänker på, det händer instinktivt. sitter jag still rör jag alltid på benen/händerna/leker med pennan/mobilen. Är jag nervös går allt åt helvete.

Håller mig gärna undan stora gäng med kompisar utan endast med de jag känner väl, och de är handplockade personer från min sida. Jaja, det här är lite bakgrundshistoria, Jag har hittills pundat på diverse läkemedel som gör att jag glömmer bort känslan av rastlöshet (Xanor, Lyrica och Atarax) tar även Imovane till natten för att somna. Allt detta är utskrivet av en okunnig skitläkare som gett mig droger för att överleva vardagen. Jag har en kompis som har damp, så jag bad att få testa en Ritadin och Corteson (eller fan de heter) och det var helt underbart.. för en gångsskull kände jag mig (utan att vara borta i skallen eller kroppen) ett komplett lugn. Jag var lugn nästan hela dagen, kände ingen stress alls och jag kunde sitta hela lektionen och satt bara och lyssnade. Lyssnade för första gången i mitt liv.

Agressioner har utspelat sig i tidigare delar av mitt liv genom att..

kastat stol på läraren i femman-sexan.
Alltid varit han som var med på bråk.
slog alltid först.
Slagit sönder X antal rutor och sånt i mitt liv.
Skrikit på lärare och blivit helt galet förbannad, sen går det över.

___

Vet någon hur det går till vid en ADHD undersökning?? Jag vill verkligen få Ritadin utskrivet, det var som att gud har gett mig en till chans här i livet, och jag undrar om detta är något jag kan göra själv. Just nu sitter jag och sparkar med benen upp och ner och saknar verkligen ritadinet.

Har varit ute och sprungit 2 mil på en dag, rastlösheten kryper endå in efteråt. Kan jag inte sova om natten kan jag t.ex. börja veva allt jag kan på kudden och ligga och sparka/skrika. (Nej, inte som ett invalidt barn utan mest svära för mig själv)

Är tack vare detta jag ibland uppträder som en riktigt idiot på forumen. Allt sker impulsivt, tänker endast åt efteråt. Något tips vart man ska vända sig..? Min lärare säger han kan gå till skolsyster och fixa tid och sånt där.. Han säger även han hade 'barn adhd ' när han var liten och hade samma symptom som jag verkar ha.. Han ser jag är frånvarande, att jag inte kan fokusera med blicken på något länge alls.

Schysst forum att ställa frågan på va? ;)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

känner igen mig i dig, fast jag tror jag blir en anning mer agressiv om någon retar upp mig rejält.
svårt och koncentrera sig fast att man försöker, slogs alltid, svårt och sitta still osv..
Senast redigerad av Danne den 1 december 2010, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

har hört att man inte kan sova med ritadin? lan tabletter :D
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Jag har råkat ut för X antal anmälningar p.g.a misshandel och sånt skit när jag var under 15.

Jo det är sant, var lite knepigt att sova. men det spelar ingen roll, man får blanda insomningstabletter med Ritadin och Corteson.

P.S, jag vill inte leva på piller hela livet, söker bara ett alternativ..
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Har en i min klass som har liknande symtom, tror efter idrotten så brukar han vara väldigt lugn för han kör skit hårt där och då blir han trött i kroppen. Du borde testa på en lektion att spänna kroppen i 20sec och kolla om du blir lugnare ;)
Användarens profilbild
wcat
Svårstartad skrothög

Inlägg av wcat »

hahah ne men gå till något stort sjukhus eller nåt ;)
hur mycket en anka försöker så kan den aldrig bli en svan
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Ja, det funkar att få bort rastlösheten i kanske upp emot 1 timme om jag tar ut mig riktigt, riktigt hårt. Men efteråt känns det ännu mer efterosm kroppen är helt uttagen och känns som man bär på stora kebab-av-dragar-klumpar som ben och armar som bara vill röra på sig men inte går. Helt sjukt irriterande. Lyrican går man så jävla sné av också så kan inte sitta på det hela tiden, + att man bygger upp toleransen mot det..

Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

känner igen mig....

mamma börjar undra nu om jag har ADHD :/

för jag spelar ju black ops, mw2 ja såna spel ni vet och jag har slagit sönder 2 väggar på mitt rum, min dörr, syrrans dörr nu senast blev det att min dörr var öppen, den öppnar inåt till höger mot min syrras rum och där bakom väggen vid min dörr så hade hon en ganska stor spegel och ja..

jag sparkade dörren handtaget åkte in i väggen och hörde en jävla smäll från hennes rum öppnade och kollade in då låg spegeln på väggen helt sönder hon hade ju fått den julklapp också så blev inte så glad på mig själv så liksom ilskan kommer som en våg kommer snabbt och försvinner snabbt.

samma problem i skolan kan inte jobba orkar inte med skiten sista veckorna nu har jag stannat hemma några dagar för jag orkar inte gå upp till skolan blir sur på lärarna och sånt har ju tidigare haft såna problem..

allt började i 1:an! jag blev utkastad liksom i ettan man ba vafan xD
hamlade i liten klass 2-3 skolkade nästan varje dag drog från skolan gick hem :P

4:an började jag i samma klass med min polare som jag känt från jag var 1:år gammal så dom 2 första veckorna gick förbi snabbt och bra inga problem var den snälla pojken men efter 2 veckor kände jag ju alla? så då kunde jag göra vad jag ville visste hur alla var och sånt så började bråka hamla i slagsmål nästan varje vecka minst 1 gång med en snubbe :twisted:

gick kvar där i samma skola till 6:an och kan säga att 6:an var värst jobbade kanske en kvart på en dag :( gick inte så bra så fick gå om eller byta till liten skola ja då började det igen...

gått i den skolan sen 7-9 nu då i 9:an snart dags att få betyg men jag orkar inte prestera i skolan kommer säkert inte komma in där jag verkligen vill... blir ju lite ledsen men har efter lovet på mig att fixa det om det går dåligt.

jag behöver runt 200 poäng tvivlar starkt att jag ens kommer få 150 :(
hoppas bara att allt ska lösa sig pallar inte skolan kommer blir skönt med lov här så man kan vila upp sig :)

kan ju också säga att min pappa lämnade mig när jag gick i vad fan var det nu aja runt 2-4 någon gång så blev ju hur ledsen som helst där och det var ju inte så bra när jag hade skolan och allt...

aja jag undrar fan också om jag har ADHD mamma vill göra någon sån där utredning men har fan funkar sån skit? :S
Mura Got Blunt?
Twostroke
Elmoped

Inlägg av Twostroke »

För det första är det bra att ha en hobby och lägga sin tid och energi på =) Det du skall göra är att gå till din husläkare och säga att du vill göra en ADHD utredning och att du behöver ha den omgående då väntetiden dessvärre är lång. Det finns många mediciner för att att kunna leva ett helt normalt liv med ADHD, tex Ritalin, Concerta samt Stratega.

Man skall även gå i KBT (Kognitiv Beteende Terapi), detta gör man hos en psykoterapeut. Allt detta bör din husläkare veta om. Väntetiden skall inte vara längre än tre månader, är den det skall du kontakta vårdgarantin.

På en ADHD utredning gör man ett antal tester för att kunna avgöra om man har ADHD. Stå på dig och se till att göra utredningen då det kan ändra resten av ditt liv. Tänk på att du lever bara en gång.

Kolla dessa sidor för mer info :

http://www.attention-riks.se samt www.cereb.se
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Har läst lite..

Du sitter i diverse möten med psykologer och sånt, de studerar hur ud rör ögonen och allt sånt där.. bara var dig själv där.. sen ska du svara på ett 800-frågorspapper.. (BARA TANKEN GÖR MIG JÄVLIGT FÖRBANNAD!)
sen får man sitta vid någon dator med massor av övningar, om du har adhd ska ögonen flyttas på nåt visst sett typ, kolla på olika saker först.. ska finnas ett givet mönster hur de ska flyttas, och systemet ändras varje gång typ så går inte o kolla svaren innan för att fakea sig till amphetamine. (Det är vad man får..)

Funderar på att göra det men 800 frågorspappret drar ifrån suget lite..

Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

800 jävla frågor?!?!?! Som om man skulle orka göra det :@
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Det jag menar.. Satt fan på 15 frågors prov på matte a idag sparkade stolsben och blev utskickad. Samma lärare snackade med mig efteråt ;)

Får göra provet hemma istället, yay.

Ja du Twostroke, jag har ingen hobby.. Finns inget jag egentligen gillar, är väl cross men det har man inte alls pengarna till.. Så sitter bara och är rastlös.

Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Sockan skrev:Det jag menar.. Satt fan på 15 frågors prov på matte a idag sparkade stolsben och blev utskickad. Samma lärare snackade med mig efteråt ;)

Ja du Twostroke, jag har ingen hobby.. Finns inget jag egentligen gillar, är väl cross men det har man inte alls pengarna till.. Så sitter bara och är rastlös.
haha jag spelar dator och dampar när det går dåligt hehe men ska beställa vev och sånt jag behöver till moppen under lovet nu då kommer jag ha mycket att göra ;)
Mura Got Blunt?
A3R0X
Elmoped

Inlägg av A3R0X »

Sockan skrev:Det jag menar.. Satt fan på 15 frågors prov på matte a idag sparkade stolsben och blev utskickad. Samma lärare snackade med mig efteråt ;)

Känner igen mig ganska mycket, mest med det att jag inte kan sitta still osv måste göra nånting hela tiden. Försök hitta nån slags hobby, vad som hällst typ nått du tycker är kul som du kan pilla med hela tiden osv.. Annars kan du ju börja i nån sport? Jag går i boxning och det är lätt den bästa sporten att få ut lite känslor och agressioner i! Du borde testa något i den stilen!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Jag är sk. "casual hulligan". men där blir det knappast fighter ofta nog. Något jag dock har (tyvärr) hittat är Ganja. Håller mig sjukt lugn, men då är man helt off i huvudet och det är illegalt. helst vill jag alltså då ha typ Ritalin.

Oj, menade att en "kompis" hade hittat ganja..

Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

jag känner igen mig lite, enda upp till sjätte klass kunde jag bli riktigt jäävla förbannad på elever o lärare, Har dock lugnat ner mig väldigt mycket nu i 7-8-9, går i nian nu och har haft sjuukt svårt att motivera mig, grymt svårt att lyssna o sitta still, sitter varje lektion o trummar med fötterna o rör på diverse pennor m.m.

Det är inte ofta jag blir riktigt arg, men om jag blir det så vill man inte vara den som retat upp mig :| Var grymt nära att få riktigt ryck på klassens pajas idag när han gick runt o putta på mig o kallade mig fula ord typ ( gör han med alla i klassen) Men det räckte med att han fick flyga in i väggen och känna lite golv ;)
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

aerox_killen95 skrev:jag känner igen mig lite, enda upp till sjätte klass kunde jag bli riktigt jäävla förbannad på elever o lärare, Har dock lugnat ner mig väldigt mycket nu i 7-8-9, går i nian nu och har haft sjuukt svårt att motivera mig, grymt svårt att lyssna o sitta still, sitter varje lektion o trummar med fötterna o rör på diverse pennor m.m.

Det är inte ofta jag blir riktigt arg, men om jag blir det så vill man inte vara den som retat upp mig :| Var grymt nära att få riktigt ryck på klassens pajas idag när han gick runt o putta på mig o kallade mig fula ord typ ( gör han med alla i klassen) Men det räckte med att ha
n fick flyga in i väggen och känna lite golv ;)

Dem där pajasarnaförtjänar att smaka lite golv ibland
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

Pontusandersson95 skrev:
aerox_killen95 skrev:jag känner igen mig lite, enda upp till sjätte klass kunde jag bli riktigt jäävla förbannad på elever o lärare, Har dock lugnat ner mig väldigt mycket nu i 7-8-9, går i nian nu och har haft sjuukt svårt att motivera mig, grymt svårt att lyssna o sitta still, sitter varje lektion o trummar med fötterna o rör på diverse pennor m.m.

Det är inte ofta jag blir riktigt arg, men om jag blir det så vill man inte vara den som retat upp mig :| Var grymt nära att få riktigt ryck på klassens pajas idag när han gick runt o putta på mig o kallade mig fula ord typ ( gör han med alla i klassen) Men det räckte med att ha
n fick flyga in i väggen och känna lite golv ;)

Dem där pajasarnaförtjänar att smaka lite golv ibland
Så sant så sant, dock hatar jag att dom inte förstår att folk enbart stör sig på dom :S
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
samuel_67345@hotmail.com
Elmoped

Inlägg av samuel_67345@hotmail.com »

jag har ADD de va fett jobbigt innan ja fick concerta utskrivet känner mig helt lugn nu hela tiden när man tar de fast fortfarande helt klar i huvudet men jag låvar dig testerna man får göra innan e sjukt jobbiga
Skriv svar