Sockan skrev:Motorn skär inte av nitro om du har rättinställd vattnig blandning. dock kommer den gå skit utan nitro. Däremot så kan motorn explodera av "Nitro".
Därför nitro går bättre är eftersom det är typ 3ggr så mkt syre som i vanliga luften, och då antänds bensinen bättre..
-.^ tex metanol, har en kortare molykulär formel( mindre atomer i den kemiska formeln. ) vilket gör att den brinna snabbare. T.Ex. Metangas smäller utav bare fan (

) CH4.
jämfört med bensin som har en väldigt lång formel ( kommer inte ihåg i skallen men kan leta upp det om det är så viktigt. )
Det är Eter i startgasen och det brinner väldigt bra. men om du bara trycker in en flaska i insuget och tro att det skall gå bättre, så kan jag säga att det bara gå sämre
för att du skall få en effektökning, så behöver du nästan ENBART köra på startgas, eller Eter som det heter
Därför att det bara gå sämre för att spruta in startgas i förgasaren, har med att förgasaren är inställd på att gå bra både på låga och höga varv, men om du sprutar in startgas, så blir det mer bensin+ eter än luft så blandning blir inte riktigt bra, så motorn börja bluddra eller tappa effekt.
men om du ställer ner huvudmunstycket lite så motorn går bra när du sprutar in startgas, så kan du ju få en liten effekt ökning, dock när flaskan är slut så kan motorn ju skära. ( luf/bensin blandning blir för mager och lager mm kyls inte av bensinen så cylinder / lager nyper. )
Motorn skär inte av nitro om du har rättinställd vattnig blandning. dock kommer den gå skit utan nitro. om förgasaren är rätt inställd så går den ju inte skit ?

( förutsätter att man har rätt storlek på förgasare och motor komponenter som klara det.)
Därför nitro går bättre är eftersom det är typ 3ggr så mkt syre som i vanliga luften, och då antänds bensinen bättre..
så du menar att om man köper en 5liters dunk med
bensin, och sen köper "Nitro" då brinner
bensin helt plötsligt jätte bra ? hmm magisk dunk det där

.