Bara tänkte på att han skrev att alla orginal delar fanns kvar, då borde väl el ingå också?Born2Ride skrev:billigt o billigt, det beror ju på hur man ser det.
om du ska köra orginal så blir det ganska svårt för dig som kanske inte kan så mycket om mopeder, sen så kostar det en jävla massa pengar och dra ny el i maskinen.
på min moppe skulle dom ta mellan 8-9 tusen och dra ny el.
sen så hade du haft farbror blå i röva ett flertal gånger.
haha 8 tusenBorn2Ride skrev:billigt o billigt, det beror ju på hur man ser det.
om du ska köra orginal så blir det ganska svårt för dig som kanske inte kan så mycket om mopeder, sen så kostar det en jävla massa pengar och dra ny el i maskinen.
på min moppe skulle dom ta mellan 8-9 tusen och dra ny el.
sen så hade du haft farbror blå i röva ett flertal gånger.
PoWeRKinG skrev:kör du med någon av dom med hyperdelarna. bli inte förvånad om jag challar för farbror blå.
onödigt att störa andra jag vet själv hur lack jag blev på min granne och gick hem till han och gav han en ordentlig utskällning när han startade sin kawasaki ninja sport motorcykel när han skulle till jobbet varje morgon på sommarlovet klockan 6.
ger dig ett råd. köp en sport trimmad moped så blir du inte hatad i området och tagen av farbror blå.
kallar yttrandefrihet. det är min åsikt.ml65 skrev:PoWeRKinG skrev:kör du med någon av dom med hyperdelarna. bli inte förvånad om jag challar för farbror blå.
onödigt att störa andra jag vet själv hur lack jag blev på min granne och gick hem till han och gav han en ordentlig utskällning när han startade sin kawasaki ninja sport motorcykel när han skulle till jobbet varje morgon på sommarlovet klockan 6.
ger dig ett råd. köp en sport trimmad moped så blir du inte hatad i området och tagen av farbror blå.
och sen när är det tvunget att varvas 18krpm inne i områderna då ? en sportsetupad aerox som din egna behöver man jö hålla minst 10krpm för att skiten ska röra sig , Så utyttra dig inte !
.
1. man behöver itne byta däckErik_ skrev:Ska du ha den att köra med som moppe behöver du:
Nya däck - slicks funkar inte på väg. (Inte många mil i alla fall.)
Byta sving - den på moppen är ju förlängd.
Montera dit elsystemet, med lysen etc.
Kan inte påstå att 14 000kr är billigt för en moped som ser ut så.
1: Slicks är mjuka för att ge bra grepp, vilket tyvärr gör att deras livslängd går mäta i timmar. Men visst, vill han köra på dom däcken så funkar det - men inte länge. Och sedan måste han... Just det, ja, byta däck!rod_rrx skrev:1. man behöver itne byta däckErik_ skrev:Ska du ha den att köra med som moppe behöver du:
2. man behöver itne heller byta sving
3. varför måste han byta till elsystem och sånt skit? funkar ju lika bra att köra på eprom tändningen.
Erik_ skrev:1: Slicks är mjuka för att ge bra grepp, vilket tyvärr gör att deras livslängd går mäta i timmar. Men visst, vill han köra på dom däcken så funkar det - men inte länge. Och sedan måste han... Just det, ja, byta däck!rod_rrx skrev:1. man behöver itne byta däckErik_ skrev:Ska du ha den att köra med som moppe behöver du:
3. varför måste han byta till elsystem och sånt skit? funkar ju lika bra att köra på eprom tändningen.![]()
2: Nej, man måste inte byta svingen. Men ska man ha en laglig moped som inte ser ut som något fuckostylat missfoster behövs det. Ska han ha stötdämpning bak igen behövs det också, eftersom fjäder/stötdämparhårdhet måste vara någorlunda anpassat efter svinglängden. Stelopererat / långsving hör bara hemma på strippen, på gata gäller normal sving & dämp - alltså behöver den bytas.![]()
3: Jag skiter fullständigt i vad han har för tändsystem, men han ska ha lysen och blinkers. Det är bara kamikazeförare som åker utan lyse - man syns dåligt, bilar lägger inte märke tilla tt det kommer en mörklagd moped, och rätt som det är siter man som ett frimärke i grillen på en Mercedes för att föraren inte såg att du körde... Och förresten så är det väl ingen generator i EPROM-tändningen? Då behöver den bytas för att han ska kunna ha vettigt fungerande lyse.
PoWeRKinG skrev:Erik_ skrev:1: Slicks är mjuka för att ge bra grepp, vilket tyvärr gör att deras livslängd går mäta i timmar. Men visst, vill han köra på dom däcken så funkar det - men inte länge. Och sedan måste han... Just det, ja, byta däck!rod_rrx skrev: 1. man behöver itne byta däck
3. varför måste han byta till elsystem och sånt skit? funkar ju lika bra att köra på eprom tändningen.![]()
2: Nej, man måste inte byta svingen. Men ska man ha en laglig moped som inte ser ut som något fuckostylat missfoster behövs det. Ska han ha stötdämpning bak igen behövs det också, eftersom fjäder/stötdämparhårdhet måste vara någorlunda anpassat efter svinglängden. Stelopererat / långsving hör bara hemma på strippen, på gata gäller normal sving & dämp - alltså behöver den bytas.![]()
3: Jag skiter fullständigt i vad han har för tändsystem, men han ska ha lysen och blinkers. Det är bara kamikazeförare som åker utan lyse - man syns dåligt, bilar lägger inte märke tilla tt det kommer en mörklagd moped, och rätt som det är siter man som ett frimärke i grillen på en Mercedes för att föraren inte såg att du körde... Och förresten så är det väl ingen generator i EPROM-tändningen? Då behöver den bytas för att han ska kunna ha vettigt fungerande lyse.
1. slicks har ingen lång livslängd, nej. bättre att byta isåfall
2. förlängd swing gre bättre grepp på ragsträcka och förhindrar gasres men gör även så att alla viktförhållanden, svängning o.s.v. alltså om man ska svänga med moppen så ska man byta till org swing.
3. att köra hypertrimmad med förlängd swing på almän väg precis när man har fyllt 15 år är så dumt som det kan bli. att även köra utan lysen är enda undantaget att bli dummare.
om han nu ändå ska ta självmord kan han lika gärna hoppa från en bro eller ngt.
Mura skrev:kärringar ni är, hyper kan man andvända på gata riktigt bra (vet själv). och hur svårt är de att lära sig köra typ trilla första veckan och skit? :S sen att hyper är värsta vrålåket och värsta tävlingsmaskinen är ju bara skitsnack. testa en 250 cross istället? och sist men inte minst köp inte en hyper som första moppe för mycket meck
Mura skrev:kärringar ni är, hyper kan man andvända på gata riktigt bra (vet själv). och hur svårt är de att lära sig köra typ trilla första veckan och skit? :S sen att hyper är värsta vrålåket och värsta tävlingsmaskinen är ju bara skitsnack. testa en 250 cross istället? och sist men inte minst köp inte en hyper som första moppe för mycket meck
[/quote]willemedDERBIN skrev:Mura skrev:kärringar ni är, hyper kan man andvända på gata riktigt bra (vet själv). och hur svårt är de att lära sig köra typ trilla första veckan och skit? :S sen att hyper är värsta vrålåket och värsta tävlingsmaskinen är ju bara skitsnack. testa en 250 cross istället? och sist men inte minst köp inte en hyper som första moppe för mycket meck
Fucko.
fucko? med? töntar....[/quote] kört både 250f , 2502t + 450kxf på gatan , den sista var lite rivigMura skrev:willemedDERBIN skrev:Mura skrev:kärringar ni är, hyper kan man andvända på gata riktigt bra (vet själv). och hur svårt är de att lära sig köra typ trilla första veckan och skit? :S sen att hyper är värsta vrålåket och värsta tävlingsmaskinen är ju bara skitsnack. testa en 250 cross istället? och sist men inte minst köp inte en hyper som första moppe för mycket meck
Fucko.
nej seriöst och du dog inte? fick du byta kolv var 5onde minut?[/quote]Mura skrev:kört både 250f , 2502t + 450kxf på gatan , den sista var lite rivigml65 skrev:fucko? med? töntar....Mura skrev:
ja men du har ju kört cross/moppe förutwillemedDERBIN skrev:nej seriöst och du dog inte? fick du byta kolv var 5onde minut?Mura skrev:kört både 250f , 2502t + 450kxf på gatan , den sista var lite rivigml65 skrev: fucko? med? töntar....