Vet inte, lämnat in den för att fixa lite små saker.runners skrev: Vad är det för en amatör du lämnat in moppen till???
1. Som du vill jag byter väl färg på texten om det stör dig så mycket.Sockan skrev: 1. byt färgen på din jävla text(TILL SVART!!) det är så sjukt irriterande så jag blir galen varje gång jag besöker forumet.
Annars om den 'får gnista' så är det väl han som tjabblat till med kolvmonteringen om den startade innan..
Annars har den väl skurit eller tjuvluft.. hur känns kompet? Hårdare eller lösare? Spruta startgas runt insug och cylinder... försök starta.. om inte spruta direkt in i luftinsug på förgasare..
Förresten; "direkt inkoppla lyset till batterit" så hade det lyst hela tiden batterit hade elektricitet. det vill säga det skulle ladda ur över varje natt eller gång du stängde av motorn och var iväg en längre stund.
Born2Ride skrev:Vet inte, lämnat in den för att fixa lite små saker.runners skrev: Vad är det för en amatör du lämnat in moppen till???
Som att byta kolv,rengöra förgasare direkt inkoppla framlyset till batteriet osv..
Men det konstiga är att varje gång VARJE gång jag lämnar in den där uppstår ett nytt fel.
kompisar och även andra har varnat mig och sagt att dem är skit där.
Men jag har en lat far som vill lämna in den på närmaste verkstad..
dom är helt okunniga där en kille med indisk bakgrund och ett flertal polska idioter, kom ihåg en gång så stormade det in en ungkille som var svin förbannad, dom skulle laga hans hål i kylaren men så hade dem glömt fylla på men glykol så motorn skär.
jo visst har jag de, men det är rätt fullt när man har tre mopeder.xcr9prodzx skrev: Har du inget garage som du kan fixa det i?
Lovar att så fort det blir varmar vill man ut och köra ... haha
Det var en Indier och flera polaker som gjort jobbet. Då sitter där säkert inte någon kolv i cylindern. Föressten har du kollat om det sitter cylinder på överhuvudtaget??ajonson skrev:utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?
kan ju vara så xDrunners skrev:Det var en Indier och flera polaker som gjort jobbet. Då sitter där säkert inte någon kolv i cylindern. Föressten har du kollat om det sitter cylinder på överhuvudtaget??ajonson skrev:utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?
jag hann köra den i en dag innan den åter igen pajjade...runners skrev:Det var en Indier och flera polaker som gjort jobbet. Då sitter där säkert inte någon kolv i cylindern. Föressten har du kollat om det sitter cylinder på överhuvudtaget??ajonson skrev:utan att läst allt, har den komp ? har han monterat dit allt rätt ?![]()
ok, jag frågade även han de.. men han sa att den inte hade gjort det.Sockan skrev: Då monterade säkert polackerna kolvringarna fel.
Därför det känns lättare är för att kompet går ut någonstans, antingen trasiga kolvringar eller så glappar packningar någonstans...
Men om du menar att den bara "dog" alltså som om man slog av tändningen bara, så har det hänt när min moppe har skurit alla gånger. En av gångerna vart kicken helt stum(då skar även vevstake), de andra gångerna vart den lätt.