Pgo big max, Blindtarm.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Maxsintring
Elmoped

Pgo big max, Blindtarm.

Inlägg av Maxsintring »

Tänker ta bort blindtarmen och undrar hur många /kmh snabbare den kommer gå :)
Den går just nu i 60 så när jag tagit bort det ska jag byta til lättare vikter så mopeden får ännu bättre ax och håller sig runt 60kmh

Mvh max sintring.. svar gillas!!!'
Senast redigerad av Maxsintring den 17 november 2010, 18:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

behöver nog inte byta vikter, du kapar av röret och svetsar igen inne vid röret. :) (Där blindröret gick ut)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

Sockan skrev:behöver nog inte byta vikter, du kapar av röret och svetsar igen inne vid röret. :) (Där blindröret gick ut)

Har skrivit om frågan. svara gärna igen
runners
King of the street

Re: Pgo big max, Blindtarm.

Inlägg av runners »

Maxsintring skrev:Tänker ta bort blindtarmen och undrar hur många /kmh snabbare den kommer gå :)
Den går just nu i 60 så när jag tagit bort det ska jag byta til lättare vikter så mopeden får ännu bättre ax och håller sig runt 60kmh

Din moppe kommer bli starkare när du tar bort blindtermen, men brukar göra ca 3-5 km på topphastigheten. Har du originalvikterna på din PGO nu bör du byta dem till 1-2 gram lättare. Originalvikterna brukar vara ganska tunga på PGO, i varje fall var de det på min PGO T-rex och det är samma motor som på din. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Limpa15
Elmoped

Re: Pgo big max, Blindtarm.

Inlägg av Limpa15 »

Maxsintring skrev:Tänker ta bort blindtarmen och undrar hur många /kmh snabbare den kommer gå :)

Tjena har en fråga till dig det är OT men ställer den ändå, hur har du fått den att gå i 60? Det jag menar är vad för trim har du på den.

Mvh
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag hade en Pgo T-rex som har samma motor. Mätaren visade 60 km på den men den gjorde inte en km fortare än 45 km i äkta hastighet. När jag plockade bort V-ringen gick moppen 3 km fortare. Sedan satte jag på en 50 Polini sport och då gjorde den 67 km på gps. men en sak jag inte överhuvudtaget tänkte på var CDI-boxen och den var strypt. När jag bytade denna så höll jag på flyga baklänges av i accet och den toppade 80 km på gps. Ännu bättre blev accet när jag sedan bytade till lättare V-vikter. Jag satte på 70 cc cylinder men två dagar senare stals moppen. Men då toppade den med Arreche 17,5 mm förgasare 92 km med grymt acc. :wink: :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Limpa15
Elmoped

Inlägg av Limpa15 »

runners skrev:Jag hade en Pgo T-rex som har samma motor. Mätaren visade 60 km på den men den gjorde inte en km fortare än 45 km i äkta hastighet. När jag plockade bort V-ringen gick moppen 3 km fortare. Sedan satte jag på en 50 Polini sport och då gjorde den 67 km på gps. men en sak jag inte överhuvudtaget tänkte på var CDI-boxen och den var strypt. När jag bytade denna så höll jag på flyga baklänges av i accet och den toppade 80 km på gps. Ännu bättre blev accet när jag sedan bytade till lättare V-vikter. Jag satte på 70 cc cylinder men två dagar senare stals moppen. Men då toppade den med Arreche 17,5 mm förgasare 92 km med grymt acc. :wink: :wink:
Vet du vilket CDI man ska beställa?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Med mitt världsberömda dåliga minne kommer jag inte i håg var jag köpte min CDI någonstans. Om jag inte minns fel fanns det två varianter av boxar att välja på men bara en passar just din moppe. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Kolla vad det står på tändboxen din så ska det där stå märke. Då vet du vilket tändsystem du har, sen googlar du på ostrypt cdi och sen tändsystemmärket ;)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Låst