Aerox vikter ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
d0bbaRoX
Extra Varnad

Aerox vikter ?

Inlägg av d0bbaRoX »

Tjena! Ska köra stunt med min aerox tänkte fråga vilka vikter och fjädrar jag ska ha ?
Kan någon skicka länk på bra vikter o fjädrar?

tack
Användarens profilbild
Pomerance
Elmoped

Inlägg av Pomerance »

leovAnce
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Sök alltid innan du gör en ny tråd, så kanske du får svar på ditt problem.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Hej!

Nu är det så att vi på forumet har en tråd för sånna här frågor!

Tråden heter "Variatortråden" och finns klistrad längst upp här på scooter delen, du kan ju alltid titta där nästa gång!

Men för att svara på din fråga så är det olika från moped till moped!
Man kan inte gå efter något visst tummått som t.ex. att Stunt aerox har 2gram medan racingroxxen har 3 o.s.v. Allt beror på övrig setup och hög- eller lågvarvig setup!

Det finns en guide för detta (hur du anpassar din variator till ditt nya avgassystem heter guiden, skriven av hasse!) Då gör du helt enkelt ett sträck med tuschpenna på remskivan där remmen går emot på variatorn, ett sträck rakt över. Om det är något kvar på kanterna ska du köra lite tyngre, är det inget kvar kan du köra lite lättare tills du hittat DIN optimala setup!

Kom ihåg: För lätta vikter kommer bara göra så att motorn varvar mer än vad den ger effekt, och är det för tunga vikter så kommer den knappt axxa! :) Lagom är bäst!

EDIT:

Här är guiden!

http://www.twostrokerider.se/artiklar/1682
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Låst